Обучение по Имейл маркетинг
Имейл маркетинг е използването на имейл за популяризиране на продукти или услуги, като същевременно се развиват връзки с потенциални клиенти. По същество това е директна поща, извършена по електронен път, вместо чрез пощенската услуга. Всеки път, когато една компания изпрати имейл, освен потвърждения за поръчки и директни отговори на въпроси на клиента, това може да се счита за форма на имейл маркетинг.
Маркетингът по имейл е един сегмент от интернет маркетинга, който обхваща онлайн маркетинга чрез уебсайтове, социални медии, блогове и други. Маркетинговите имейли могат също, да се стремят да споделят общо съобщение от името на компанията. В най-добрия случай маркетинговият имейл позволява на предприятията да информират клиентите си и да адаптират маркетинговите си съобщения към аудиторията си. В най-лошия случай този вид маркетинг, може да прогони клиентите с упорито досадни спам имейли.
Маркетинговата академия към Нет Ит, предлага модул Email Marketing, който стартира на 30 септември 2020г. в дистанционна форма на обучение. По време обучението, ще се научите да привличате клиенти, чрез добре обмислени имейл кампании. Ще разберете как, да превръщате клиентите в редовни потребители и как да увеличите продажбите, чрез подаването на нови оферти към предишни свои контакти. Ще се запознаете с добрите практики за увеличаване на имейл списъците си с потребители, желаещи да получават известия от вас. Ще ви покажем кои инструменти да използвате и как да създавате качествено съдържание, оформено в атрактивни информационни бюлетини. Ще разберете още как, да автоматизирате имейл маркетинга си и как той да работи за набелязаните цели с минимална намеса от ваша страна.
Предимствата на имейл маркетинга са, че той е евтин за реализация, интерактивен е, резултатът при него е почти моментален, като едно съобщение се изпраща до много клиенти наведнъж и не е нужно клиентите да откриват сами уебсайта на организацията и информация за нея, а им се предоставя наготово.
Много компании използват имейл маркетинга, за да общуват с реалните си клиенти, но много други се опитват да привличат по този начин потенциални клиенти, изпращайки в големи количества нежелана електронна поща, по-известна като спам. От съществено значение за различаването между имейл маркетинг и спам е дали получателите са заявили желанието си, да получават съобщения от съответната компания и сами са ѝ предоставили адреса на електронната си поща или компанията е придобила тези данни от трета страна, без желанието и съгласието на получателите.
Чрез този вид маркетинг компаниите се стремят, да поддържат близки контакти с клиентите си и да затвърждават доверието им към себе си. Според честотата на провеждане, кампаниите биват ежедневни, седмични и месечни. Първият маркетинг имейл бил изпратен през далечната 1978 г.