
Какво е маркетингов анализ?
Маркетинговият анализ е проучване на динамиката на пазара. Това е привлекателността на специален пазар в конкретна индустрия. Маркетинговият анализ е основно бизнес план, който представя информация относно пазара, на който оперирате. Той се занимава с различни фактори и не трябва да се бърка с анализа на пазара.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Маркетинговият анализ се прави така, че да можете да формулирате стратегия за това как да управлявате бизнеса си. Като вземете предвид определени фактори, ще знаете как да управлявате бизнеса си.
Източник: www.pixabay.com
Най-често срещаните фактори са SWOT, което е съкращение за силни страни, слабости, възможности и заплахи. Чрез оценка на силните и слабите страни на компанията, можете да направите стратегия върху кои фактори да се съсредоточите. Ако разполагате с добра работна сила, достатъчно инвестиции и добри рекламни експерти, тогава ще направите маркетинговата си стратегия съсредоточена, върху тези неща. По същия начин, ако вашата технология е сравнително по-бедна и ви липсва онлайн присъствие, тогава ще избегнете тези неща. Вие също разглеждате външни фактори като ситуации, които могат да ви предоставят възможност или заплаха. Икономическите фактори, политическите нестабилности или дори социалните промени могат да ви дадат възможности, които можете да извлечете и да направите по-добре. Те могат също така да създават заплахи, които ще възпрепятстват бизнес отношенията ви.
Има някои измерения, които ни помагат да извършим маркетингов анализ. Тези неща ни помагат да разберем по-добре пазара, на който оперираме:
Пазарен размер
Размерът на пазара е ключов фактор в маркетинговия анализ. Колкото по-голям е пазарът, толкова по-вероятно е да имате повече конкуренти. За голям пазар трябва да сте сигурни, че вашите продукти и услуги се открояват. В противен случай клиентите могат лесно да преминат към продукт на конкурентна фирма. Не само това, по-големият пазар ви кара да преосмислите своята ценова политика. Задайте цената си твърде висока, след което ще загубите клиентската си база пред други конкуренти. Задайте го твърде ниско и хората ще си помислят, че просто осигурявате по-евтини стоки с лошо качество. Ако размерът на пазара е малък, тогава можете да се измъкнете с таксуването на висока цена. Всички тези факти се съхраняват в маркетинговия анализ.
Източник: www.pixabay.com
Темп на растеж на пазара
Темпът на растеж на пазара е огромен фактор при всякакъв вид маркетингов анализ. Това е така, защото получавате идеята колко дълго, ще продължи споменатия пазар. Преди да направите инвестиция, трябва да анализирате темповете на растеж на пазара. Ако има вероятност да расте с времето, тогава можете да инвестирате повече в него. Ако той няма растеж, най-вероятно ще бъдете обезкуражени да инвестирате нещо изобщо. Колко време и значение давате на пазара зависи от неговия темп на растеж.
Пазарни тенденции
Пазарните тенденции са важна част от маркетинговия анализ. Знанието за тенденциите ви помага да решите какъв продукт, ще продадете. Когато започвате бизнес, трябва да знаете каква е настоящата тенденция. Какво е това, което харесват клиентите? Колко са готови да похарчат? Какви други тенденции могат, да привлекат вниманието им? Това са нещата, които ще продължат да бъдат анализирани. От друга страна, пазарните тенденции могат да се променят всеки ден. Това може да се окаже възможност за вашия бизнес. Промените в тенденцията също могат, да бъдат заплаха за вас. Ако ви е удобно да произвеждате един вид стока, промяната на пазарната тенденция, ще ви повлияе най-много.
Пазарна рентабилност
Мотивът на повечето компании да се включат в бизнеса е, да реализират печалба. Така че преди да влезете в бизнес, трябва да анализирате рентабилността на пазара. Ако пазарът има добра рентабилност, тогава само вие ще инвестирате много. В противен случай би било загуба на вашето време и капитал. За да се изчисли рентабилността на пазара, има няколко неща, които човек трябва да вземе предвид. Тези неща включват – мощност на купувача, мощност на доставчика, бариери за влизане и т.н.
Източник: www.pixabay.com
Ключови фактори за успех
Основните фактори за успех са онези елементи, които помагат на бизнеса да постигне голям успех на пазара. Такива елементи се изискват, за да се откроят сред останалите в състезанието. Това са неща, които сте направили добре, които са ви дали възможност да постигнете страхотни резултати. Основните фактори за успех включват – технологичен прогрес, икономии от мащаба и ефективно използване на ресурсите.
Канали за разпространение
Каналите за разпространение са много важни за бизнеса. Без тях няма да можете, да получите продуктите си на клиентите си. Така тя се превръща в голям фактор в маркетинговия анализ. Това е така, защото трябва да прецените колко добре са каналите. Ако съществуващите са достатъчно добри или трябва да разработите по-нови. Понякога измисляте чисто нови канали, като онлайн маркетинг.
Структура на разходите за индустрията
Структурата на разходите за индустрията е важен фактор при осъществяване на бизнес. По принцип се вижда колко разходи са необходими, за да получите продуктите си за продажба. Понякога фирмите могат, да измислят начини да намалят тези разходи и по този начин да получат по-голяма печалба, без да увеличават пазарната цена. Извършването на маркетингов анализ, ще ви помогне да излезете с по-нови начини за намаляване на разходите. В същото време помага, да се създадат стратегии за развитие на конкурентно предимство на вашите конкуренти.