
Основни съвети за графичен дизайн за всеки уебсайт – част 2
Нека да продължим със съветите за графичен дизайн на сайт.
Препоръчваме си да се включите в безплатното обучение по Въведение в графичния дизайн, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Използвайте цвят и мащаб за значението на сигнала
Всеки добър графичен дизайн използва визуалната йерархия или подредбата, контраста, цвета и мащаба на елементите, за да внуши значение. Уеб дизайнерите използват йерархия, за да обърнат внимание на най-доминиращия визуално елемент в дизайна, който обикновено е най-важният аспект на посланието. Този елемент обикновено се отбелязва от позицията му, като например, че е най-висок на страницата или с по-голям или по-тъмен шрифт.
От най-визуално доминиращия елемент идва поредица от последващи елементи, които се манипулират по размер, тегло или цвят. Тези елементи на визуалната йерархия насърчават читателя да следва определен път надолу по страницата към това, което в крайна сметка е призив за действие или форма. Помислете за прилагане на контрастни цветове или множество варианти на шрифт, за да създадете визуална йерархия във вашите елементи. Регулирайте различни настройки, докато почувствате, че всеки елемент играе своята роля в насочването на читателя към края на страницата или към призив за действие.
Източник: www.bentographics.com
Подчертайте своя призив за действие
На коктейлите на визуалната йерархия идва значението на подчертаването на призив за действие. Призивът за действие (CTA) има за цел незабавен отговор или насърчаване на реализацията. Общите призиви за действие включват попълване на формуляри за контакти, регистрация за имейл списък или извършване на покупка. По същество вашият призив за действие, трябва да отразява защо сте публикували страницата на първо място.
Когато проектирате своя CTA бутон, се стремете към контрастни цветове, между цвета на бутона и текста на бутона. По същия начин можете да изберете да контрастирате цвета на бутона с цвета на фона или да оставите много бяло пространство около него. По същия начин, помислете за горните съвети за графичен дизайн за формиране на сплотена цветова палитра. Когато проектирате вашия CTA бутон или други елементи на действие, изберете вторичен цвят, който контрастира с вашите други цветове на марката.
Уважавайте сгъвката
От модели на смартфони до таблети, лаптопи и настолни компютри, мнозина вярват, че разнообразието в начина по който разглеждаме уебсайтове, елиминира „сгъването“. Ако не сте запознати със сгъването, това е термин за графичен дизайн, включващ горната част на страницата, видима при зареждане на екрана. В долната част на екрана е сгъването и всичко под тази линия трябва да се превърта, за да бъде видяно. Тъй като видимата зона на екран варира, очевидно е, че сгъването не е толкова близо. Това обаче не означава, че гънката просто не съществува. За всеки зрител, който зарежда уеб страница, ще има само определен сегмент от екрана, който ще може да вижда без да превърта.
Използвайте изображения на реални хора във вашия графичен дизайн
Колкото и да е шикозен минималистичният уебсайт, човек, лишен от човешки допир, може да се натъкне на студено и безлично. Ето защо включването на изображения на реални хора, може да бъде толкова полезно в уеб дизайна. Когато страницата за продажби показва изображение на реален човек на заден план, реализациите са скочили с 102,5%. Лицата помагат за изграждането на доверие и стимулират реализациите – когато избягвате стоковите снимки, т.е. повечето стокови снимки са инсценирани и разполагат с модели с твърди, преувеличени изрази. Това може да има обратен ефект, за който се стремите. Вместо това изберете за по-спокойни снимки на истински хора, за предпочитане реални служители или клиенти, които разбират нуждите на вашата аудитория.
Източник: www.assets-global.website-files.com
Бъдете последователни
Разработването на последователен стил зависи от вашия избор на шрифт, цветове, качество, осветление и пропорция. Например заглавието от 120 px не трябва да се сдвоява с подзаглавие от 40 px. От мащаба на вашите елементи до това колко персонализирани или стилизирани са, създайте сплотено усещане, като останете последователни.
Добавете икони, за да добавите интересни слоеве
Тук иконите могат да влязат в игра. От стрелки и светкавици до икони на социалните медии, те могат да бъдат поставени, за да акцентират на участък, който да насочва трафика. Например, кажете, че искате да подчертаете предимствата на вашата услуга или продукт. Създали сте три отделни текстови полета, за да детайлирате всяко предимство. Най-лесният и най-малко преобладаващ начин за добавяне на интерес към тези секции, би бил да поставите икона над върха на всеки.
Направете всеки елемент на графичен дизайн целенасочен
Голяма част от обхващащата простота е премахването на външни дизайнерски елементи, които не служат на никаква цел. Докато оригиналният ред служи за цел, добавените елементи за стилизиране на секцията всъщност правят текста по-труден за четене и по-малко въздействащ. Чрез премахване на външните елементи и опростяване на оригиналната линия на марж, дизайнът изглежда по-изчистен и по-лесен за следване.
Преди да финализирате своя графичен дизайн, направете стъпка, за да се възхитите на страницата като цяло. Елементите, които не подчертават или добавят структура към даден раздел, вероятно могат да бъдат премахнати. Красотата на повечето дизайнерски програми е лекотата, с която можете да добавяте и изтривате елементи, докато не постигнете баланс между красота и цел.
Може да видите част 1 на статията тук: Основни съвети за графичен дизайн за всеки уебсайт – част 1