Маркетинг в публичния сектор
Маркетингът и по-специално контент маркетингът трябва да бъде техника, която се развива и използва активно от публичния сектор като част от тяхната комуникативна и маркетингова компания. Публичният сектор може да се възползва от някои съвети за въвличане на гражданите по-ефективно.
Изключително трудно е за публичния сектор да се свързва успешно с гражданите и потребителите на услуги, докато същевременно запазва репутацията на организацията. Хората в днешно време са свикнали на бързина и удобство по време на взаимодействието им с частни бизнеси и все повече очакват публичния сектор да се промени така, че да доближава тези високи стандарти.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Средствата, които публичният сектор харчи за комуникация с обществеността е изцяло под държавен контрол, така че трябва да бъде внимателно насочена към аудиторията, която се опитва да достигне, като показва, че срещу тези средства се получава стойност и може да бъде оценена неговата ефикасност.
Източник: www.oecd-opsi.org
Преди да разгледаме защо има нужда от контент маркетинг в публичния сектор е добре да обърнем внимание на това какво представлява. Според Инстутита за контент маркетинг той е „стратегически маркетингов подход, фокусиран върху създаването и разпространението на стойностно, уместно и последователно съдържание за привличане и задържане на ясно дефинирана аудитория – и в крайна сметка, за стимулиране на доходоносни действия на клиентите.“
И макар че публичният сектор не продава продукт, той може да иска да привлича хората да се запознаят с информацията, която предоставя най-често за да достигне един или няколко от следните резултати:
- Да запознае гражданите с дадена услуга, проблем или тема
- Да промени общественото възприятие за проблеми
- Да промени поведението на гражданите- да ги предизвика да спрат тютюнопушенето, да карат разумно
Източник: www.oecd-opsi.org
Да създадете интересно и въвличащо съдържание, което добавя стойност към аудиторията, към която е насочен, ще я привлече да потърсят повече информация по темата. За публичния сектор това може да засили доверието и ползата за гражданите, бизнесите и потребителите на услуги. След като те вече са там – и „там“ е вероятно да бъде уебсайтът на вашата организация – можете да ги насърчите да потърсят достъп до услуги онлайн, ако имат тази възможност (по-бързо и евтино, отколкото да се налага да се обаждате по телефона), да се абонират за съобщения по електронната поща, да ви последват в социалните мрежи и да споделят съдържаниет с роднини и приятели. Този тип маркетинг може да се направи без много излишни средства и с ресурс, с който публичният сектор вече разполага.
Съществуват четири типа контент маркетинг, с който можете да започнете. Това не означава, че ще обхванете всички, но тези четири са избрани от специалистите като най- бързи, евтини и ефективни за публичния сектор.
1. Уеб страници – вероятно вече притежавате уебсайт, пълен с много полезна информация. Следващата стъпка е да създадете повече съдържание, което добавя стойност. Недейте да „криете“ полезната информация във PFD файлове, а я публикувайте директно в уеб страница, защото по този начин може по-лесно да се споделя в социалните мрежи и да се чете и от мобилно устройство.
2. Инфографики – можете да трансформирате сложна информация в графики, които са лесни за разбиране и привличат вниманието визуално. Те са изключително популярни и в социалните мрежи.
Можете да ги използвате за много неща като процеси или за оценка на дейността на дадена организация. Не е задължително създаването на инфографика да струва пари- можете да използвате безплатен сайт като Piktochart, Easel.ly или Canva.
3. Списъци – това е друг популярен и лесен за създаване вариант на съдъдржание, изключително популярен за социални медии. Кратките списъци могат да се съчетават добре и с изображения и инфографики.
4. Видеа – можете да използвате видеа, за да обясните нови политики или процеси за кандидатстване за училище, например. По този начин можете да направите много трудни и сложни теми по-достъпни.