Маркетинг експерт – длъжностна характеристика
Длъжностната характеристика е връзката между вашата компания и специалистът, който ще кандидатства по вашата обява. Стотици професионалисти търсят нова работа всеки месец и от това колко добре опишете длъжностната характеристика зависи колко квалифицирани кандидати ще привлечете на вакантната ви позиция. Маркетинг експертът е човекът, който помага на компании и брандове да разберат какво е това, което продава като анализира пазара на локално, регионално и национално ниво. Те определят какви са продуктите или услугите, които потребителят закупува и какви средства е готов да отдели за тях. В длъжностната характеристика на маркетинг експерта е и да анализира демографски данни, пазаруването, навиците за потребление, както и да проучва конкуренцията- цените, които те предлагат- за да разбире по най-добрия възможен начин каква стратегия да приложи за маркетинг на продуктите и да създаде или увеличи приходите на компанията, за която работи.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.minutes.co
Със сходна длъжностна характеристика освен маркетинг експерт са и професиите маркетинг специалист, младши маркетинг експерт, дигитален маркетинг експерт, старши маркетинг експерт. От наименованието на професията често зависят специалните изисквания и нивото на опит, което има специалиста, който търсите. Нивото на експертиза, което описвате в длъжностната характеристика ще привлече кандидати, квалифицирани специално за това. Ако обявите, че търсите задължително предишен опит, това ще ориентира кандидатите. Избягвайте акроними и абривиатури, за да има максимална яснота.
Добре е направите резюме на длъжностната характеристика в няколко изречения. В нея трябва да опишете какво се изисква от кандидата и каква ще е ролята му във вашата компания, какви са очакванията ви към него, както и кратко описание на самата фирма. Освен характеристики на кандидатите напишете и отговорностите, които те биха имали на позицията, за да могат да преценят дали работата на маркетинг експерт във вашата фирма е подходяща за тях.
Източник: www.techsbooks.com
В резюмето на длъжностната характеристика можете да напишете нещо като “Нашата компания търси да наеме опитен маркетинг експерт с поне две години опит в областта на маркетинга. Той ще отговаря за анализиране на ефективността на маркетинговите стратегии и всяка кампания, ще помага за развитието на кампаниите. Подходящият кандидат ще заема основна роля в създаването на ефективни стратегии, които ще допринесат за растежа на компанията в дългосрочен план.”
Отговорностите на маркетинг експерта са най-важната част от длъжностната характеристика. Трябва да набележите функциите, които избраникът за позицията ще трябва да изпълнява редовно и как неговата работа се вписва в организацията. След примерните отговорности са създаване на маркетинг стратегии за проекти, включително в уебсайтовете и социалните мрежи на компанията, да работи в тясно сътрудничество с отдела по продажби за създаването и прилагането на програмата, да създава и ръководи тази програма, да анализира данни с цел да прецени ефикасността на проведена вече кампания, да проверява дали маркетинговите материали отговарят на изискванията на компанията и бранда, да създава и представя маркетинг планове, резултати и съвети пред управленския екип.
Източник: www.anicode.net
Задължително в длъжностната характеристика трябва да е включено какви са задължителните умения, които да притежава идеалният кандидат, както и препоръчителни такива. Може да включите образование, опит в областта, сертифициране и технически умения. Също можете да включите личностни характеристики, които смятате за необходими за идеалното попълнение на позицията. Вероятно е изкушаващо да включите дълъг списък с умения и изисквания, но имайте предвид, че така рискувате да обезсърчите квалифицирани кандидати да изпробват. Включете достатъчно подробности, но се постарайте списъкът да е съдържателен, а не разпилят и да включва основните ключови думи и понятия.
Сред примерните изисквания за маркетинг експерт са диплома за висше образование в сферата на маркетинг, реклама, бизнес или друга сходна, минимум три години опит на тази или сходна позиция, добре организиран с умения за приоритизиране, умение за използване на Google Analytics и други инструменти за уеб анализ, умение за работа в екип, под напрежение, работа с програмите на Microsoft Office, отлични аналитични, комуникационни и презентационни умения.