Видове дигитален маркетинг
Навсякъде около нас когато става дума за бизнес все по-често чуваме понятието “дигитален маркетинг”, но знаем ли какво представлява всъщност той и колко вида има? По света над 4 милиарда души използват интернет и тенденцията е тази бройка да се увеличава с всеки изминал ден. Много от тях са потенциални потребители на вашия продукт или услуга. Затова на помощ идва дигиталният маркетинг. Дали маркетингът в социалните мрежи принадлежи към видовете? А този по радиото? Ако не сте напълно сигурни, можете да проверите в гугъл, където излизат над 2 милиарда резултата.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.slashtalks.com
Най- общо казано дигиталният маркетинг представлява всички дейности, свързани с маркетинга, които използват дигитално устройство или интернет. Цифрови, а не аналогови технологии. Това не означава, че всеки маркетинг, който съществува онлайн, е дигитален маркетинг. Както и че ако е офлайн, не може да се причисли към тази категория. Ще ви представим накратко някои от видовете дигитален маркетинг, които съществуват, от които вие и вашият бизнес можете да се възползвате успешно.
Контент маркетинг или маркетинг чрез съдържание
Това е един от видовете дигитален маркетинг, който се фокусира върху разпространението на съдържание за таргет аудитория. Целта му е да бъде полезно, съдържателно и да се отнася към конкретната група. А най-главната му цел е да накара платежоспособният потребител да предприеме действие. Контент маркетингът е различава от традиционната реклама, която много хора възприемат за спам. Таргет аудиторията трябва сама да търси съдържанието и да желае да го консумира. То може да включва образователни текстове, както и видеа. Същото се отнася и за публикации в блог. Той е част от повечето дейности, свързани с дигитални маркетинг, дори в тези в социалните мрежи или имейли. Висококачественото съдържание е ядрото на успешния контент маркетинг. Той може да включва също електронни книги, подкастове, инфографики, проучвания.
Източник: www.upload.wikimedia.org
SEO
Оптимизирането на търсачката е процесът на подсигуряване на качествен трафик чрез употреба на интернет браузърите като Гугъл или Бинг. Важно е трафикът, който генерирате на сайта си да се отнася към вашия бизнес. Ако успеете да привлечете голям брой посетители от хората, които търсят нов лаптоп в сайт, който продава дъждобрани, значи нещо не е наред и нямате полза от този трафик. Това е един от най-важните видове дигитален маркетинг. По този начин с времето ще генерирате все повече и повече потребители, които посещават сайта ви. В противен случай за тях ще е много трудно да ви намерят и ще останете в сянка. Няма как да се възползват от продукта или услугата ви, ако не ги виждат. Търсене по ключови думи и оптимизиране на заглавията и описанията са много важни.
Източник: www.karunasarawak.com
SEМ
Този тип дигитален маркетинг също се отнася към трафика в уебсайта, но става дума единствено за платени дейности. За да се увеличи видимостта на сайта, следователно и неговата посещаваемост, се плаща за реклама. Пред уебсайта в търсачката ще излезе думата “Ad”. Гугъл подрежда тези страници първи, най-отгоре сред резултатите. Така потребителите, които активно търсят услуга или продукт като тези, които вие предлагате, ще ви видят лесно.
Маркетинг в социалните мрежи
Това определение се отнася за процеса да се използват социални медийни платформи, за да се привлича внимание и трафик. По този начин можете да увеличите представянето си и да изградите здрава реална връзка с вашите потребители. Най-голяма полза от този метод имат бизнесите, насочени към директният потребител. По този начин той може да слуша и да чуе какво имат да му кажат и да превърне маркетинга в диалог и споделяне, важно и за двете страни. Дори публикуването на линк, графика или публикация, които провокират дискусия, може да бъде от огромна полза. Целта е да се привлече таргет групата и да се превърне в доволни клиенти.
Източник: www.communitytechnetwork.org
РРС
При този тип реклама рекламодателите плащат скромна сима за всеки път, в който интернет потребителя е натиснал върху рекламата.
Имейл маркетинг
Това е един от най-популярните видове дигитален маркетинг. Това представлява изпращане на имейли, за да се промотира даден продукт или услуга. По този начин се създава връзка с клиентите. В идеалния случай имейлите не трябва да бъдат просто информативни, а и да предлагат интеракция между потенциалните потребители и вашата фирма.