Маркетинг в социалните мрежи
Социалните мрежи малко по малко навлязоха в живота ни и останаха там, за да се превърнат в неразделна част от него. За последните 10 години процентите на хора, които ги използват нарастват десетки пъти. Това се дължи и на навлизането на модерните технологии и дигитални устройства, които стават все по-достъпни. Но освен в ежедневието на обикновения човек, бизнесът също може да ги използва в своя полза. Маркетингът в социалните мрежи и революционен начин да се достигне до потребителя. Преимуществата са безкрайни и добре изпълнена стратегия за маркетинг в социалните мрежи може да възроди бизнеса ви.
Ако и вие имате интерес от тази сфера, тогава безплатното обучение по Дигитален маркетинг, ще ви бъде от голяма полза.
Някои от ползите от маркетинг в социалните мрежи е по-добро запознаване с марката, увеличаване на аудиторията, по-добро свързване с нея, увеличаване на трафика на уебсайта. Всичко това води до увеличаване на продажбите и приходите. Няма съмнение, че маркетингът в социалните мрежи и неотменен компонент в маркетинговата ви кампания.
Източник: www.allbrandworks.com
Ще ви представим статистика за някои от най-ярките представители на социални медии:
Фейсбук има над 4.4 милиарда посетители всеки месец.
Пинтерест е посещаван от над 300 милиона потребители.
Над 500 милиона профила са активни в Инстаграм всеки ден.
Важно е да търсите таргет аудиторията си онлайн, ако разбира се продуктът или услугата ви го позволяват. Да не използвате маркетинг в социалните мрежи означава, че стратегията ви не е довършена и не сте се възползвали максимално от възможностите ви.
На първо място трябва да определите вашите цели. Да имате солиден план и цели е задължително, когато става дума за маркетинг в социалните мрежи. Ако не сте наясно какво точно искате, как очаквате да го постигнете? Освен това няма как да правите мониторинг на постигнатото и да прецените до къде сте изпълнили вашия план във времето, ако такъв не съществува и не знаете каква е целта ви. За да можете да ги изпълните, се налага да ги запишете конкретно. Проучванията показват, че шансът за успех се увеличава с 30%, ако ги напишете, а не само да останат в главата ви. Според други проучвания този процент достига до 40%.
Източник: www.blog.hubspot.com
Заложете цели, които са достижими. Това ще ви мотивира да търсите начини да ги изпълните. Задължително използвайте цифри, например “да достигна 5000 последователи в Инстаграм”. Това се отнася и за конкретен срок, в който да изпълните целите. Винаги бъдете възможно по-конкретни в плана си. Не забравяйте, че целите на маркетинга в социалните мрежи трябва да са съобразени с цялата маркетингова стратегия.
Важно е за всеки, който иска да превърне маркетинга в печеливш, да се свържете с вашата аудитория и да я въвлечете. За да го направите, трябва да я познавате. Трябва да можете да определите нуждите и желанията й. Само тогава може да се надявате да създадете успешна маркетинг стратегия в социалните мрежи.
Източник: www.makeawebsitehub.com
За да я разберете по-добре е хубаво да правите проучвания, за да разберете желанията и проблемите им. Внимателно вникнете в демографските данни. Участвайте и наблюдавайте форуми, в които участва вашата потенциална таргет група. Отговаряйте на коментарите във вашия блог или фейсбук страница и коментирайте в други блогове със същата аудитория. Отговаряйте винаги на всички въпроси, които достигат до вас чрез каналите за социални мрежи. Събирайте обратна връзка с помощта на множеството инструменти, създадени за тази цел. Когато усетите аудиторията си ще бъдете добре подготвени да им помогнете. Всеки потребител иска да се занимава с бизнес, който се грижи не само за печалбата си, а и за тях.
Източник: www.media.sproutsocial.com
Добра идея е да правите конкурси и състезания, в които наградата е нещо със стойност, което да е неустоимо за потребителите ви. Това е много добра тактика за привличане на хора и за разпространение на бранда ви. Разбира се те не трябва да бъдат самоцелни, а трябва да са съобразени с вашите цели- дали искате да увеличите броя на харесванията на Фейсбук страницата ви, на Инстаграм последователите ви и ако да, с колко. Първо трябва да прецените на коя платформа да създадете това състезание и краен срок, когато победителят да получи наградата си. Проучете различните видове подобни практики и коя би работила най-добре за вашата аудитория. И след това вложете всички подходящи средства, за да я промотирате. Не забравяйте да подканяте потребителите да разпространяват страницата ви. По този начин то само ще се разпространява без ваши усилия.