Маркетинга в хотелиерството
Независимо дали започвате от началото, възобновявате бизнеса си с изцяло нова идентичност или искате да оптимизирате стратегии за маркетинг в хотелиерството, за да получавате повече резервации, има много фактори, на които трябва да се обърне внимание. Ще ви представим някои основни съвети, с които да се съобразите, за да подобрите представянето на вашия бизнес.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
На първо място е вашият уебсайт. Той е лицето на продукта или услугата ви пред света. Това е най-важният канал за разпространение на бизнеса ви и основополагащ за онлайн маркетинг стратегията в хотелиерството. Няма значение коя практика от маркетинга в хотелиерството е насочила потенциалния потребител до уебсайта ви, това е мястото, на което той ще научи повече за бизнеса ви и ще избере дали да направи резервация при вас или не. Това също е единственият канал за онлайн дистрибуция, от който можете да извършвате директни продажби, така че е важно вашият уебсайт да притежава функция, при която клиентите да търсят свободни места и да правят резервации сами, без посредник. Все повече и повече интернет потребители разчитат основно на своите смартфони и таблети, така че е важно сайтът да има удобна за употреба, напълно функционална мобилна версия.
Източник: www.traveldailymedia.com
Няма смисъл да имате уебсайт, който е труден да бъде намерен от предпочитаната от потребителя търсачка. Направете така, че да сте спазили всички основи на онлайн маркетинга, като да сте сигурни, че съдържанието ви е богато и се отнася към темата, имате силни ключови думи и комбинации, които правят така, че уебсайтът да се намира лесно и да бъде отварян. Не забравяйте да комбинирате основните ви ключови думи с други като тези, като например името на града, квартала или улицата.
От особено значение за маркетинга в хотелиерството е вашият бизнес да се различава от този на конкуренцията, която е огромна в бранша. Трябва да предлагате уникален продукт, който е лесно различим и с това привлича потенциалните гости. Това се отнася и за маркетинг кампанията ви в хотелиерството. Тя трябва да бъде индивидуална и със собствен почерк. Качествените клиенти желаят техните нужди да бъдат основното притеснение на хотел и цялата индустрия се занимава с това те да бъдат удовлетворени. Ако вашият хотел предлага повече, отколкото другите могат да предложат, ще ги накара не само да изберат да направят резервацията си там, а и да го препоръчат на познати и те самите да се върнат отново. Отношението към клиента е много важно. Неслучайно те се наричат гости на хотела. Накарайте ги да се почувстват като желан и очакван гост и се отнасяйте с тях като към такива.
Източник: www.marketingzentral.com
Друг начин за маркетинг в хотелиерството е да направите така, че вашият хотел да се предлага от местните туристически агенции. Това не е похват, излязъл от мода и не бива да го подценявате. Независимо дали става дума за флайери или плакат пред офиса или пък линк от сайт за туризъм в местността, това ще ви накара да изпреварите конкуренцията. Ако потенциалните ви клиенти са такива, които са изпратени на служебни пътувания и командировки, поставете реклама в местни места, където се провеждат симпозиуми и конференции. Заслужава си да проучите и местните компании за организиране на събития. Ако предлагат пакети, които не включват нощувки, можете да се включите с предложение. Особено полезно е за периода, в който сезонът не е в разгара си.
Източник: www.insights.ehotelier.com
Направете всичко възможно да се промотирате, чрез онлайн туристическите агенции. В съвременната дигитална епоха никой хотел не може да разчита на пълноценно функциониране без онлайн брокери и агенции. Дори само споменаването на вашия бизнес може да е от основно значение за маркетинга в хотелиерството. Имайте предвид обаче, че агенциите работят с комисионна. Разбира се онлайн туристическите агенции не бива да са основният канал, на който да разчитате. Използвайте ги за допълнителни продажби и не заменяйте стратегията си за директни такива.
Ако не използвайте социалните мрежи за вашият маркетинг в хотелиерството, започнете да го правите веднага! Безплатно е да създадете профили и страници във Фейсбук, Туитър и Фор Скуеър, Инстаграм и YouTube. Никога не е било толкова лесно да създадете динамични онлайн страници за минути. Разбира се няма смисъл просто да ги правите и да не ги поддържате. Намерете поне един човек, чието занимание да включва съобщенията и публикациите в тези профили живи и привличащи потребителите. Свежото съдържание е важно, така че направете схема, по която то да достига до хората. Направете блог на хотела си и поставете линк към него в социалните мрежи редовно.
Положителното ревю може да създаде нов клиент. Негативното може да ви накара да изгубите стотици. Опитайте се да поощрявате гостите си да пишат позитивни ревюта след като напуснат хотела ви. Взимайте обратна връзка не само от добрите, а и от негативните, защото по този начин лесно виждате къде са слабите ви страни. Използвайте критиката конструктивно. Когато това е възможно, след това трийте тези ревюта.