Mаркетингa в здравеопазването
Маркетингът в здравеопазването е важна част за растежа. Без него се намаляват новите пациенти, а също можете да започнете да губите и лоялните пациенти могат бавно един по един. Системата на здравеопазването се сменя бързо. Ако досега е била централизирана около лекаря, вече пациентът и качеството на услугите, които ще получи, са в центъра. Съществуват множество специалисти в една и съща сфера, които предлагат еднакви услуги или сравнително близки. Маркетингът в здравеопазването показва на потенциалните пациенти не само защо вашата практика е различна от тази на конкуренцията, а и защо е по-добрият избор.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.lyfemarketing.com
Съществуват множество опции в областта на здравеопазването, от които пациентите могат да избират. Различни клиники и специалисти. Маркетингът на вашата организация или практика е от особено значение, защото позволява комуникация с аудиторията от пациенти и привлича тяхното внимание и доверие. Можете да превърнете пациентите от потенциални в лоялни, които не само се връщат при вас, а и ви препоръчват на познати и приятели, които имат нужда от услугите, които предлагате. Успешният маркетинг в здравеопазването води до успешно ангажиране на пациентите, което води до развитие на практиката ви.
Важно е пациентите да получават качествена услуга не само в кабинета, а и от съпътстващите дейности като уебсайт, от който да намерят информация за работното време и специалистите, да могат да запишат час, от социалните мрежи, както и да получат внимание лично от всеки специалист. Мислете за пациента като за клиент. Клиентите имат безкрайно много възможности, между които могат да избират, така че защо да изберат точно вас? Вашата стратегия за маркетинг в здравеопазването трябва да отговори на този въпрос.
Източник: www.swiftpropel.com
Ако имате лош маркетинг в здравеопазването или пък никакъв, тогава вашата организация или практика ще пострада. Дори медицината работи с принципите на комерсиалните организации, но в случая в това няма нищо лошо. Целта е потребителят- пациентът, да избере вас и в замяна да получи възможно най-добрата услуга. Все пак той е този, който движи вашият бизнес и вие сте там заради него.
Според статистиката в областта на маркетинга в здравеопазването:
-88% от търсенето на информация във връзка с услуги на здравеопазването започват чрез интернет търсачките
-48% от пациентите прекарват поне две седмици в проучване и търсене на специалист преди да запазят час за него
Източник: www.marketing2business.com
Потенциалните пациенти намират за най-важни следните сфери, когато търсят лекар:
-за 94% това е репутацията на организацията
-за 90% е дали работят със здравната каса
-за 86% е препоръката от друг лекар
-за 85% това е да имат съвременна апаратура
-за 51%- да бъде препоръчан от приятел или член на семейството
От особено важно значение за маркетинга в здравеопазването е проучването на конкуренцията. Други организации, които се занимават със същата област на медицината или предлагат сходни услуги имат за аудитория вашите пациенти. Направете анализ на тях, за да разберете каква е стратегията им. Проверете кои практики са успешни и кои не са. Това ще ви помогне да изградите вашата по-добре.
Източник: www.zenithdoctors.com
Съществуват множество канали, които да използвате за маркетинг в здравеопазването, но само един бюджет. Възползвайте се максимално от тях, приложете основни правила на бизнеса, анализирайте информацията, която имате, за да видите кое работи най-добре сред аудиторията ви. Имайте предвид, че възрастните хора по-рядко умеят да използват интернет. Съобразете демографията на потенциалните си пациенти. Ако става дума за родилен дом или клиника, която предлага услуги в сферата на асистираното майчинство, социалните мрежи биха били подходящо средство.
Здравеопазването се променя, все повече пациентите са активно въвлечени в избора на специалист, който да се погрижи за проблемите им. За добро или за лошо, Гугъл започва да измества авторитета на лекарите и интернет потребителите прекарват много време в сравняване на цени на медицински услуги и четене на обратна връзка и мнения на бивши пациенти преди да се спрат на специалист от областта, която им е необходима. Често прибягват до самолечение или нетрадиционни методи за лечение. Промяната на пациента е важно, да бъде взема предвид при изработването на променена стратегия за маркетинг в здравеопазването.