
Графичен дизайн, свързан с движещи се елементи
С помощта на специални техники в графичния дизайн можете да създадете усещане у зрителя ви, че дизайнът ви съдържа движещи се елементи. Ще ви представим някои ефектни начина, по които да създадете тази илюзия.
Съществуват три виза графичен дизайн, свързан с движещи се елементи. Това е кинетичен- начинът, по който дизайните променят позицията си във времето и пространството, ритмичен- начинът, по който линиите, формите и цветовете пренасят окото през композицията и илюзията за движение или как елементите взаимодействат по между си, за да създадат усещане за движение. Ще се съсредоточим върху третия вид и зрителната измама.
Препоръчваме си да се включите в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Източник: www.geneticliteracyproject.org
Ако брандът, който е ваш клиент има нещо общо с физическото, ментално или духовно движение или просто искате да създадете графичен дизайн, който да изпъква пред конкуренцията, този свързан с движещи се елементи е точно това, което търсите. Чрез използване на илюзията за движение можете да достигнете до вашите потребители и да ги докоснете чрез феномен, наречен кинестетична емпатия- това е когнитивна функция, при която наблюдателят съзнателно или несъзнателно пресъздава усещане за движение, което едва вижда. Усещането може да бъде толкова силно, че зрителят да бъде привлечен към изображението, отблъснат или дори преместен от едната до другата страна. Това веднага го въвлича във визуална връзка с вашия графичен дизайн.
Източник: www.amazon.com
Имайте предвид, че простотата е ключова в случая. Да използвате повече от една техника, свързана с движещи се елементи в композицията може да обърка окото и дори да направи така, че на зрителя да му стане лошо. Внимавайте и с използването на метода “размазани очертания”. Съществува тънка граница между ефективност и преекспониране, което може да направи шрифта труден за четене и изображението- за разпознаване.
Източник: www.pinterest.com
Също трябва да се обърне изключително внимание на избора на цветове и комбинацията им със сенки. По-топлите цветове и сенки изпъкват, докато по-студените могат да се слеят с фона. Внимавайте как този феномен може да повлияе на възприятието на вашия графичен дизайн, свързан с движещи се елементи. Цветовата схема се отнася повече за ритъма на композицията, отколкото на илюзията за движение, но все пак е важна за всеки дизайн. Направете така, че контрастът да работи във ваша полза, а не да направи изображението статично.
Източник: www.designer-daily.com
Ще ви представим няколко техники, които създават илюзията за движение.
Оптическа илюзия
Започваме с най-драматичния графичен дизайн, свързан с движещи се елементи. Става дума за този, при който ако се втренчим в него за достатъчно дълго време, сякаш започва да се движи сам. Случва се, защото има толкова голямо струпване на геометрично повтаряне и друга информация, че заема различни части от ретината ни изведнъж. Окото се чувства претрупано от детайли и кара мозъка да се обърка, че това, което вижда е движеща се картина.
Оптическо движение
Този тип графичен дизайн, свързан с движещи се елементи спада към категорията на ритъма, но също създава и усещане за движение, така че има място в списъка ни. Заоблените форми имат навика да карат окото да вижда в кръг около композицията. Това се нарича оптическо движение и кара зрителите да възприемат динамично различните части от цялото.
Източник: www.pinterest.com
Линии
Те често са невидими, но разпознаваеми. Те напътстват посоката на движението и поставят зрителното ударение върху приложението на движението. Диагоналните линии привличат окото да се премести от едната посока в другата.
Размазани очертания
При този тип графичен дизайн, свързан с движещи се елементи обектите създават илюзията, че се движат толкова бързо, че чак са размазани. Ако държите фотоапарата си стабилен, но пред него мине бързодвижещ се обект, ще получите този ефект и без употребата на графичен дизайн. Ефектът наподобява призрачен.
Източник: www.wp.technologyreview.com
Прозрачност
При тази техника за графичен дизайн, свързан с движещи се елементи се използват детайли с различна плътност, поставени един върху друг, за да създадат усещане за движение. Пример за това могат да бъдат крилата на птица. Когато видим дори 5-6 крила, две от които плътни, а другите различни нива на прозрачност на нас като зрители ни става ясно, че птицата разполага само с две, а другите са такива, защото е в процес на движение – летене.