
Длъжностна характеристика на Графичен дизайнер
Графичните дизайнери създават визуални концепции на ръка или с помощта на компютърен софтуер, за да комуникират идеи, които вдъхновяват, информират или пленяват потребителите. Те разработват цялостния дизайн и дизайн на реклами, брошури, списания и корпоративни отчети.
Графичните дизайнери обикновено правят следното: Срещат се с клиенти или с арт директора, за да определят обхвата на проекта; Консултират клиентите за стратегии за достигане до определена аудитория; Определят съобщението, което дизайнът трябва да изобразява; Създават изображения, идентифициращи продукт или предават съобщение; Разработват графика за продуктови илюстрации, лога и уебсайтове; Избират цветове, изображения, стил на текст и оформление; Представят дизайна на клиентите или арт директора; Включват промените, препоръчани от клиентите, в окончателния дизайн; Преглеждат дизайните за грешки, преди да ги отпечатат или публикуват.
Препоръчваме си да се включите в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Източник: www.gripdesign.com
Графичните дизайнери комбинират изкуство и технологии, за да комуникират идеи чрез изображения и оформлението на уебсайтове и печатни страници. Те могат да използват различни дизайнерски елементи, за постигане на артистични или декоративни ефекти. Графичните дизайнери работят както с текст, така и с изображения. Те често избират вида, шрифта, размера, цвета и дължината на реда на заглавия и текст. Графичните дизайнери също, решават как изображенията и текстът, ще отидат заедно на печат или уеб страница, включително колко място ще има всеки.
Източник: www.oltonmarketing.com
Когато използват текст в оформления, графичните дизайнери си сътрудничат тясно с писателите, които избират думите и решават дали думите, ще бъдат поставени в параграфи, списъци или таблици. Чрез използването на изображения, текст и цвят графичните дизайнери могат, да трансформират статистически данни във визуални графики и диаграми, което може да направи сложните идеи по-достъпни.
Графичният дизайн е важен, при продажбите и маркетинга на продуктите и е критичен компонент на брошури и лога. Следователно графичните дизайнери, наричани още графични художници или комуникационни дизайнери, често работят в тясно сътрудничество с хората в рекламата и промоциите, връзките с обществеността и маркетинга.
Източник: www.qlasses.com
Често дизайнерите се специализират в определена категория или тип клиент. Например някои създават графиките, използвани в опаковката за различни видове продукти на дребно, докато други могат да работят върху визуалния дизайн, използван върху книга. Графичните дизайнери също трябва да бъдат в крак с най-новия софтуер и компютърни технологии, за да останат конкурентоспособни. Някои хора с опит в графичния дизайн преподават в дизайнерски училища, колежи и университети.
Графичните дизайнери обикновено работят в студиа, където имат достъп до чертожни таблици, компютри и софтуер, необходим за създаването на техните дизайни. Въпреки че, много графични дизайнери работят независимо, тези, които работят за специализирани фирми за графичен дизайн, често работят като част от дизайнерския екип. Някои дизайнери телекомунират. Много графични дизайнери си сътрудничат с колеги, по проекти или работят с клиенти, разположени по целия свят.
Източник: www.freelogoservices.com
Повечето графични дизайнери работят на пълен работен ден, но графиците могат да варират в зависимост от натовареността и сроковете. Графичните дизайнери, които са самостоятелно заети, може да се наложи да приспособят работния си ден, за да се срещат с клиенти вечер или през почивните дни. В допълнение, те могат да прекарат част от времето си в търсене на нови проекти или да се конкурират с други дизайнери за договори.
Източник: www.blogspot.com
Графичните дизайнери, също трябва да притежават следните специфични качества:
- Аналитични умения. Графичните дизайнери трябва да могат, да разгледат работата си от гледна точка на своите потребители и да проучат как проектите, които разработват, ще бъдат възприети от потребителя, за да се гарантира, че предават желаното от клиента послание.
- Артистична способност. Графичните дизайнери трябва, да могат да създават дизайни, които са художествено интересни и привлекателни за клиентите и потребителите. Те произвеждат груби илюстрации на дизайнерски идеи или чрез ръчна скица, или чрез компютърна програма.
- Комуникационни умения. Графичните дизайнери трябва да комуникират с клиенти и други дизайнери, за да гарантират, че техните дизайни точно отразяват желаното послание и ефективно изразяват информация.
- Компютърни умения. Повечето графични дизайнери използват специализиран софтуер за графичен дизайн, за да подготвят своите дизайни.
- Творчеството. Графичните дизайнери трябва да могат, да измислят нови подходи за предаване на идеи на потребителите. Те разработват уникални дизайни, които предават разпознаваемо значение от името на своите клиенти.
- Умения за управление на времето. Графичните дизайнери, често работят по множество проекти едновременно, всеки с различен краен срок.
Източник: www.freepik.com
Очаква се графичните дизайнери, да се изправят срещу силна конкуренция за свободни позиции. Много талантливи личности са привлечени от кариерата, като графични дизайнери. Перспективите, ще бъдат по-добри за кандидатите за работа, които работят с различни видове медии, като уебсайтове и печатни публикации.