Графичен дизайн на етикети
Етикетирането на продукта, не е само създаване на нещо хубаво. Става дума за създаването на нещо, което да се откроява на рафта, да придава ценности на вашата марка и да привлича вниманието. Това също трябва да доведе потребителя надолу по пътя, на закупуване на вашия продукт. Ако това звучи сложно, то е защото е така.
Включете се в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Източник: www.armacad.info
Винаги проектирайте етикетите си в Adobe Illustrator
Може да е изкушаващо да използвате Microsoft Word или Adobe Photoshop, за проектиране на вашия етикет, но те са лош избор за този тип задачи. Microsoft Word представя произведения на изкуството по начин, който не е подходящ за отпечатване на висококачествени етикети. Той автоматично преобразува изображения в RGB – цветен режим, който не се поддържа от повечето търговски преси за етикети което означава, че всички етикети проектирани в Word, ще трябва да бъдат преработени преди печат. Това добавя допълнителни разходи към процеса и честно казано, трябва да се избягва. Но дори и да нямате нищо против допълнителните разходи, заслужава да се отбележи, че дизайните създадени в RGB, обикновено не се превръщат добре в CMYK – цветовете често изглеждат скучни и измити.
Източник: www.fastlabels.co.uk
Следователно е много по-добър вариант, да създадете своя дизайн в CMYK. Photoshop със сигурност е малко по-добър избор, поне в сравнение с Microsoft Word, но все пак има недостатъци. Той не е толкова добър, колкото Illustrator, когато работите с вектори – всъщност не можете да експортирате вектори от Photoshop и като цяло ще откриете, че качеството на текста и изображенията във Photoshop, е по-ниско от Illustrator. Някои дори съобщават за проблеми с пикселацията, при преоразмеряване на изображенията. Ето защо винаги трябва, да използвате Adobe Illustrator, когато проектирате етикети. Adobe Illustrator ви позволява да създавате (и да работите с) висококачествени векторни изображения, които няма да пикселират при преоразмеряване. Това ще гарантира, че вашите етикети ще се окажат кристално чисти при отпечатване.
Източник: www.graphicdesigneye.com
Установете правилния размер на етикета
Без значение на какво прилагате етикетите си, първостепенно е да разберете правилния размер на етикета за вашите персонализирани етикети, преди да започнете процеса на проектиране. Ако не направите това, то ще доведе до неправилно поставяне на етикети, които изглеждат смущаващо неправилно, когато се прилагат върху предвидения продукт или опаковка.
Дори ако имате известна гъвкавост, що се отнася до размера на вашия етикет, има две други много важни причини да получите правилния размер на етикета си. Разходи: Като цяло по-големите етикети са малко по-скъпи от по-малките. Следователно има нулев смисъл, да правите вашите етикети по-големи, отколкото трябва да бъдат. Пространство: Много продукти имат специфични законови изисквания, когато става въпрос за етикетиране, така че има няколко неща, които вашите етикети трябва да съдържат.
Източник: www.fastlabels.co.uk
Дизайн в CMYK – винаги
Повечето търговски печатни етикети използват четирицветен процес, известен като CMYK – това е синьо, пурпурно, жълто и черно. Тези четири цвята са комбинирани по различни начини за създаване на различни цветове. Но повечето дизайнерски приложения – като Adobe Photoshop – са зададени на цветен режим RGB по подразбиране. Това е така, защото тези приложения са предимно за създаване на дизайни, предназначени за консумация на електронни екрани, които показват неща, използващи RGB. RGB е трицветен процес (червен, зелен, син). Следователно трябва да се уверите, че Adobe Illustrator е настроен, използвайки режим CMYK (не RGB), преди да започнете да проектирате етикетите си.
Източник: www.321creativepeople.com
Използвайте линийки, за да подредите своите произведения на изкуството
Процесът на проектиране отнема много време и е скъп, така че колкото повече можете да избегнете основни грешки, толкова по-добре. Adobe Illustrator разполага с множество инструменти, от които можете да се възползвате, за да гарантирате, че вашите произведения на изкуството са правилно подравнени. Можете да използвате владетели, мрежи, водачи и „умни“ водачи за перфектно подравняване на произведения на изкуството и осигуряване на равномерно разстояние, между обектите. Наистина няма извинение за отгатване и допускане на основни грешки.
Помислете за голямата картина
Самият ви етикет, може да бъде красиво произведение на изкуството – шедьовър на етикет, който привлича възхищение от всички, които го гледат. Но когато се постави на рафта на супермаркета, той може да изглежда не на място, твърде силен, да избледнява на заден план или да изглежда твърде подобен на конкурентите. Помислете само за потенциала за щети на марката и загуба на продажби. Ето защо винаги трябва да мислите за голямата картина, когато проектирате своя персонализиран етикет. Дизайнът на вашия етикет трябва да е толкова ефективен на рафта, колкото и самият той.
Източник: www.fastlabels.co.uk
Използвайте висококачествени изображения
Качеството на изображението е много важно, когато проектирате етикет. Всъщност това е ключова област, в която етикетите могат бързо да преминат от висококачествени към нискокачествени. Например, логото може да е страхотно, цветовата схема да е поразителна, но ако изображенията са с ниско качество, продуктът ще бъде понижаван от клиента за секунди. По този начин качеството на вашите изображения ще се отрази пагубно, върху ефективността на вашия етикет. Като общо правило не трябва да използвате изображения, получени от интернет. Няма JPEG, защото те не печатат добре. Без GIFS, защото не можете да отпечатате анимирано изображение и няма PNG (или други формати на изображения), които са с ниска разделителна способност.
Източник: www.juliamcgrath.weebly.com
Не забравяйте за правилата за етикетиране
Красив и ефективен етикет е безполезен, ако е незаконен. Правилата за етикетиране означават, че определена информация, която поставяте на етикетите си, не е там по избор, а е необходима. Има допълнителни разпоредби за етикетиране на вино, етикетиране на храни, здравни претенции, етикетиране на добавки, етикетиране на органични храни, както и опаковки от пластмаса, керамика и целофан. Винаги се уверете, че сте запознати с местните разпоредби, когато започвате да проектирате етикетите си.
Източник: www.fastlabels.co.uk
Не забравяйте да добавите баркод
Етикетите за търговия на дребно трябва да включват UPC баркод. Те обикновено се отпечатват в един тъмен цвят, за да бъдат максимално ефективни. Това е необходимо, тъй като баркодовете се използват като елемент на веригата за доставки, за да се гарантира проследяване на продукт по време на всеки етап от продажбата. Те също така предоставят информация за продукта на различни етапи на продажба. Баркодовете, които са изрязани или не са отпечатани правилно, са неефективни, така че не забравяйте да следвате тези указания, когато проектирате етикета си.
Източник: www.fastlabels.co.uk