Графичен дизайн за дигитални и печатни медии
С разрастването на дейностите, които правим в интернет дигиталните ни познания и умения стават все по-важни, ако искаме да сме конкурентноспособни професионално и да се възползваме максимално от това, което мрежата ни предлага в ежедневието, за да улестим живота си. Почти няма професионална сфера, в която дигиталните медии и умения да не могат да намерят приложение.
Графичният дизайн не прави изключение. Графичният дизайнер, който се занимава с печатни медии е необходимо да притежава базови познания и умения по дизайн, но когато става дума за дигитален се налага да се усвоят и нови. Ако дизайнерът не се развива във всеки един момент и не разширява полето си на експертиза, скоро ще забележи как това се отразява и на клиентите и работата му, а никой не би искал това да се случва.
Ако темата ви е интересна, може да се включите към безплатното обучение по Въведение е дизайна. Не го пропускайте!
Източник: www.bottlepostmedia.com
Графичният дизайнер за печатни медии има за цел да представи визуални концепции, които предават послание, вдъхновяват или информират потребителя. Графичният дизайнер създава как ще изглеждат рекламни материали, флаери, брошури, списания, каталози и дори корпоративни презентации. Най- често в работата си използват програмите Adobe Indesign, Photoshop и Illustrator. При графичният дизайнер е важно да имат усет как да използват уменията си при създаване на всеки вид печатен материал по възможно най-добър начин, който да привлече публиката.
При графичният дизайн на дигитални медии фокусът е върху дигиталните елементи- тези, които не биха могли да се изобразят върху печатни материли. Графичният дизайнер за дигитални медии съчетава дизайнерските си уменията с новите технологии, ца да създава произведения, които се предават онлайн- рекламни банери, интерактивни страници, рекмлами, анимации, 2Д и 3Д модели и графики. За него е задължително да се научи да използва езици за програмиране като JavaScript, HTML5 и CSS3.
Източник: www.trevigroup.co/
Не е задължително да бъде уеб дизайнер, за да му се налага да работи с някой от тях в онлайн пространството. Както и при дизайна за печатни медии има значение какъв фон, шрифт и цветове се използват, само че платформата е друга- менюта, уебсайтове и други елементи в дигиталните медии. Основната разлика е, че в единия случай резултатите са статични произведения- лога, списания, картинки, докато при дигиталните медии често се използва движение- анимация, интерактивни елементи, филмчета. Освен визуални изкуства се изисква приложението на звукови ефекти и аудио.
За графичния дизайнер на печатни медии е по-трудно да се проследи резултатът от материалите им, докато при дигиталните това е лесно с помощта на умението на интернет никога нищо да не изчезва. Всяко гледане, кликане, харесване и споделяне в социалните медии може да бъде проследено. По този начин става ясно кой графичен дизайн е дал най-добър резултат в конкретната ситуация и служи за обратна връзка на какво трябва да се наблегне и в каква посока да се работи за оптимален ефект. При дизайнът на дигитални медии лесно може да се направи тест с фокус група.
Източник: www.webrextechnologies.com
Много е важно дизайнът да бъде интерактивен. Това го прави по-труден за изпълнение от този за печатни медии, но пък е възможно да донесе повече удовлетворение. И в двата случая не бива естетиката да е водеща при изработката, а утилитарността. Затова много хора избират да се специализират в UX дизайнът- този на потребителският опит. Това представлява процесът, който се използва, за да се създаде запомнящ се и подходящ продукт за потребителя. Това съчетава дизайн, брандиране, функционалност и естетика.
В днешно време все повече се налага фирмите и частните клиенти да прибягват до услугите на графични дизайнери в дигиталните медии за сметка на печатните. Последните 20 години се наблюдава мощно прехвърляне от традиционните медии към електронните. Всяка уважаваща себе си фирма, която предлага продукт или услуга разполага с уебсайт или поне с фейсбук страница.
Източник: www.brightdxb.com
Съществуват множество онлайн магазини, които не притежават материален еквивалент. Ако сте графичен дизайнер, специализиран единствено в печатни медии за вас ще става все по-трудно да си намерите работа или клиенти, ако не притежавате и умения по дизайн за дигитални медии. Разбира се и в двата случая се налага да имате основни умения по графичен дизайн, но във втория случай се налага да въплътите и нови елементи и интерактивността е само един от тях. А това се отразява и на заплатата- дизайнерите за печатни медии обикновено са по-зле платени от тези за дигитални медии.
В интернет пространството съществува огромна конкуренция на марки и продукти и става все по-голяма, затова е от още по-важно значение този на клиента или работодателя ви да изпъква, да привлича потребителите.
При графичния дизайн на дигитални медии се изискват освен по-голям набор от умение като създаване на видеа, фотография, анимация, операторско майсторство, но ще ги използвате в разнообразие от задачи. По този начин никога няма да ви е скучно. За да станете графичен дизайнер на дигитални медии не е необходимо да сте графичен дизайнер за печатни медии преди това.
Източник: www.thewowstyle.com
Можете да започнете и от друга професия, което със сигурност ще обогати представянето ви. Можете да научите много от колеги, които са се занимавали със съвсем различно поприще. По време на работата ви като графичен дизайнер за дигитални медии ще ви се налага да работите и с професионалисти от различни сфери, за да съумеете да предадете посланията и идеите си по най-добрият възможен начин.
Освен това се увеличават възможностите ви да работите за себе си, за фирма или и двете. Почти всеки бизнес има нужда от графичен дизайнер за дигитални медии. Това дава шанс за по-бърз напредък в кариерата. Освен това ще имате възможност да съчетавате творческата работа с анализ, което дори да ви е трудно да повярвате е идеалната професия за много хора.
Източник: www.goldminedezine.com
Качествата, които и графичният дизайнер за печатни медии трябва да притежава са креативност, творческо мислене, гъвкавост и умение за организация на времето. В която и сфера на графичния дизайн да изберете да се специализирате е огромна вероятността да ви се наложи да работите по няколко различни проекта едновременно. Бързо ще разберете колко важно е да се справяте с разпределяне на времето си.
Умението за комуникация също е изключително важно, за да разберете какво точно е желанието на клиента ви и как да предоставите възможно най-добрата услуга за конкретните му цели, с които е възможно той да не е съвсем наясно, като при дизайнера за дигитални медии дори повече, защото ще му се налага да работи и с повече хора от различни професии. Графичният дизайнер е човек, който умее да решава проблеми. За дизайнерът за дигитални медии е задължително да има интерес към новите технологии, да следи какви нововъведения излизат на пазара и как да се научи да работи с тях и най-вече да има искрено желание да го прави.