
Уеб дизайн на сайт
Всеки знае, че “по дрехите посрещат” и това е факт, независимо дали ни харесва или не. Това важи с пълна сила и за уеб дизайна на сайт. Първото впечатление, които ще си създаде посещаващият определя дали ще го разгледа, колко обстойно и колко време ще се задържи в него. От това зависят и продажбите на продукта или услугата, които се предлагат.
Само в продължение на няколко секунди трябва уебсайтът ви да накара потребителите да пожелаят да останат в него, вместо да го затворят и забравят завинаги за съществуването му. Дори да сте създали най-атрактивната услуга, предлагате най-интересното съдържание или продавате най-полезният артикул няма как да достигнете до крайния потребител, ако уеб дизайнът на сайта не е на ниво. Именно от първите няколко секунди зависи дали ще убедите потребителя да остане и да се възползва. Предлагаме ви някои основни фактори, с които трябва да се съобразите при уеб дизайна на сайт, които да му помогнат да “хваща окото” от пръв поглед.
Ако темата ви е интересна, може да се включите към безплатното обучение по Въведение е дизайна. Не го пропускайте!
Източник: www.bgosoftware.com
Цвят
Добрият уеб дизайн на сайт се състои в минималистичен подход, когато става дума за цветове. Макар и често да сме изкушени да преминем през целия спектър цветове в уебсайта ни, професионалистите съветват да приложим умереност в избора. Прекарайте известно време да решите кои няколко цвята или нюанса на един и същи цвят ще са най-подходящи спрямо съдържанието. Придържайте се към класическия облик.
Използвайте цветовете, които са избрани за всеки етап от дизайна. Това ще направи продукта да изглежда завършено, но и модерно. Можете дори да използвате само един цвят и бяло или черно и в съчетание със снимки да създадете изключително атрактивен дизайн. Изборът на цвят не е задължително да е случаен или избран само спрямо вашата интуиция или вътрешно усещане.
Много дизайнери съветват да проучите какво символизира всеки цвят и какви емоции навява. Ако правите сайт за банка или фирма за кредити се налага да изберете цветове, които се свързват с доверието и мъдростта като зеленото и синьото. Червеното е цвят, който помага на хората да взимат решения без да ги обмислят достатъчно, което може да бъде много полезно за търговците.
Макдоналдс също го използва, за да увеличи продажбите на висококалорична храна, докато Събуей използва зелен цвят, който се асоциира и с растеж, хармония и свежест, за да убеди потребителите си, че избират здравословния начин на живот. Уеб дизайнът на сайт трябва да е съобразен не само с продукта, а и с потенциалната аудитория.
Източник: www.webstranici.com
Типография
Текстът при уеб дизайна на сайт трябва да бъде лесно четим и шрифтът да е подбран така, че възможно най-подходящо представя идеята на посланието, което сме заложили. Забавен шрифт може да пасне перфектно на сайт за продажба на детски играчки, но блог за стартъп в сферата на информационните технологии изисква по-професионално изглеждащ, строг шрифт.
Изпробвайте различни шрифтове, които са леснодостъпни в интернет пространството, за да се уверите кои са тези, които подхождат най-много. Избягвайте неравните колонки текст, използвайте функцията за изравняване на текста. Също недейте да оставяте малка част от абзаца сама на нов ред или в нова колонка. Забранено е излишно да разтягате текста, както и да го притискате. Това поврежда естетиката и често го прави труден за четене. Изберете шрифт, който носи на зрителя усещане за оптически баланс.
Източник: www.hackernoon.com
Интервали
Баланс трябва да се постигне и с правилно избраните интервали както между думите, така и между редовете и между отделните знаци. По правило разстоянието между редовете трябва да е по-дълго, когато става дума за по-дълги редове и по-късо, когато редовете са по-къси. Кратките редове ще накарат читателя да мести погледа си от ляво на дясно и обратното повече пъти, което може да утежни процеса на четене, особено когато става дума за по-дълъг текст. В идеалния случай не трябва да падате под или да се качвате над 40-50 знака на ред, включително интервалите.
Източник: www.blog.superhosting.bg
Илюстрация
Един от най-важните фактори, с които трябва да се съобразите при уеб дизайна на сайт е аудиторията, към която е насочен. Ако става дума за продукт или за услуга за деца е удачно да приложите свежи шрифтове и ярки цветове, приличащи вниманието, което би било неуместно за медицински услуги. Колкото и да ви харесва даден дизайн, той няма да работи във ваша полза, а напротив, може да направи сайта ви да изглежда непрофесионално. Избягвайте използването на цветове, които не си подхождат и са на голямо разстояние в кръглата цветна схема.
Този тип комбинации могат да раздразнят окото, вместо да го привлекат и да го накарат да прекара повече време в страницата. Опитните дизайнери са запознати с начини, по които дори тази практика да се използва във ваша полза, но ако не сте такъв, по-добре не поемайте риска.
Източник: www.savovdesign.com
Използвайте различен шрифт, цветове и схеми във визуална йерархия, за да привлечете вниманието до основните елементи от дизайна. Когато използвате различни детайли имайте предвид, че трябва да си пасват и да помагат на другите да изпъкнат, вместо да ги прикриват или “поставят в сянка”. Можете също да използвате и бяло пространство, което улеснява четенето и създава илюзия. Емблемата на Гугъл също е върху бял фон. Не се изкушавайте да запълните с цвят и форма всяко пространство, за което смятате, че е празно. Бялото ще помогне на уеб дизайна ви на сайт да изглежда подреден и непретрупан.
Дизайнът е успешен тогава, когато успява да предаде посланието за възможно най-кратко време по възможно най-приятен начин. Ако го направите изчистен и опростен това ще помогне на потребителя да поеме повече информация наведнъж без излишно разсейване. Не е добра идея да прекалявате със специалните ефекти, дори и сенки върху графики.
Контраст
Това дали текстът се чете не трябва да е на второ място след естетиката, а напротив. Уеб дизайнът макар и да включва в себе си елементи на творчество не е професия, в която творецът единствено изразява личните си художествени щения. Цветовете и текстът трябва да бъдат внимателно подбрани на базата на това какъв е техният контраст. Дори да изглежда приятно за окото, ако това попречи на потребителя да разчете текста от пръв поглед, значи дизайнът не струва.