
Какво е продуктова фотография?
Изразът “Една снимка струва колкото 1000 думи” не е изгубил значението си и до днес. Това е особено важно при продуктовата фотография, която освен естетическа функция има и маркетингова- до голяма степен от нея зависи дали клиентите ще изберат продукта. Затова трябва да се спазват някои прости правила, които ще помогнат да снимате като професионалист!
Включете се в безплатното обучение по Студийна фотография, за да надградите знанията си!
1. Не разчитайте на обработката на снимки. Не бива да надценявате степента, в която работата върху заснетия материал се отразява върху крайния резултат. От най-голямо значение е продуктът да изглежда добре още когато го снимате. Това ще ви спести време и нерви и ще гарантира качеството на снимката.
Източник: www.image.freepik.com
2. Без правилно подбрано осветление няма как да създадете добър кадър. Дали то ще е изкуствено или естествено зависи от обстоятелствата и личните ви предпочитания, но недейте да ги съчетавате. Доброто осветяване подобрява качествата на снимката, докато лошото може да направи така, че продуктът ви да изгуби своята атрактивност. Имайте предвид и че такова осветление, което е подходящо за един обект може да е крайно неподходящо за друг!
3. При продуктовата фотография използването на статив е препоръчително за получаване на перфектното изображение. Инвестирайте в закупуването на модел, подходящ за техниката, с която снимате- можете да го приспособите както за професионален фотоапарат, така и за мобилен телефон. Търговската мрежа предлага богат асортимент от модели в различен ценови диапазон.
Източник: www.image.freepik.com
4. За да станете царе на продуктовата фотография ви съветваме да се запознаете с основите на композицията и златното сечение и да се доверите на съветите на професионалистите.
5. Използването на прости декори е сред правилата на продуктовата фотография. Не бива помощните материали да изпъкват за сметка на обекта, който искате да представите. Спрете се на изчистени предмети в унисон с избраната цветова схема, които да допълват изображението.
6. За да постигнете съвършен резултат при продуктовата фотография можете да използвате и фон от действителността. Това е характерно най-често когато се налага да заснемете предмети, които се използват в бита. И тук важи правилото фонът да не изпъква и да не привлича погледите към себе си, а да помага на продукта да се представи в най-добра светлина. Удобно е да използвате портретния режим на фотоапарата си за постигане на най-добър ефект.
Източник: www.image.freepik.com
7. Най-търсен сред клиентите остава белият фон. На пазара се предлагат много различни специално предназначени за целта плоскости, които можете да закупите, когато не разполагате с бяла стена. Можете да експериментирате и с бял гланциран картон или хартия от книжарницата. Условието е да бъде чисто бяло, а не нюанс.
8. Когато разполагате с всичко необходимо за продуктова фотография е време да разположите продукта върху масата или повърхността, която ще използвате. Тя трябва да бъде възможно най-близо до прозореца, ако ще разчитате на естествената светлина но така, че продуктът да не навлиза в сянка. Колкото по-голям е прозорецът и колкото по-близо до него се намира масата, толкова по-мека светлина пада. И не забравяйте- не бива да смесвате дневната светлина с тази от лампи. В противен случай никога няма да сте доволни от резултата.
Източник: www.image.freepik.com
9. Позиционирането на продукта е също толкова важно, колкото уменията на фотографа, техниката, с която работи и осветлението. Разполагането на всеки продукт зависи от съвкупност от фактори. Няма общовалидна формула. Важното е декорите и светлината да го представят по възможно най-добрия начин.
10. Макар е да не бива да се разчита единствено на обработката на снимките за продуктовата фотография тя е от основно значение. Именно тя ще придаде това професионално излъчване и “уау” ефект във фотографиите ви. Запознайте се с предлагания на пазара софтуер и какви техники са най-подходящи да използвате за всяка ситуация.
Да се щрака с фотоапарат или камера на мобилен телефон е лесно. Да се създаде перфектната продуктова фотография изисква повече усилия. Най-лесният и сигурен начин да усвоите всичко необходимо за начинаещия фотограф е като се запишете на подходящ курс по основи на фотографията.