
Предпечатна подготовка
Светът се развива с бесни темпове, но все още екраните не са изместили хартия изцяло. Съществуват книги, списания, вестници, плакати, каталози. Освен за издателствата тези продукти са полезни за собствениците на бизнеси и хората, които се занимават с маркетинг. Печатните издания все още са добре функциониращо средство за реклама.
Предлагаме да се запознаете с безплатното обучение по Въведение в дизайна, което има за цел да въведе курсистите в света на графичния и уеб дизайна.
Източник: www.image.freepik.com
Предпечатната подготовка представлява процеса, който се случва между създаването на файла, готов за принтиране и самото принтиране. Чрез настолни компютърни издателски системи се изготвя електронен макет на полиграфското издание. Осъществяването на предпечатната подготовка изисква познаване на целия процес по издаването на даденото печатно издание, сериозно познаване на необходимият софтуер (като Scribus, Adobre InDesign, Adobre Illustrator, QuarkXPress) и стабилни познания по полиграфия.
При предпечатната подготовка графика и тест се събират в една обща електронна печатна форма. Преди появата на компютърните програми този процес се е извеждал на филм.
Предпечатната подготовка се състои от няколко процеса.
Първият процес е предварителният преглед. Той започва тогава, когато клиентът изпрати файловете в печатницата. Ако искате винаги финалният резултат да отразява предварителните ви представи, трябва да се доверите на професионалисти.
Композицията е много важен етап от предпечатната подготовка. Тя се занимава с текстовият материал. Новините или статиите, които пристигат за печат могат да бъдат с най-различен шрифт.
Източник: www.blog.globalvision.co
След редактирането на текста, той се печата отново. Вестниците имат собствен формат, в който текстът е подреден в колони и в определена широчина, шрифт, цвят и размер. Макар че има софтуер, създаден за улесняване на предпечатната подготовка, броят на колоните се опрееля от редактора. За разлика от текста изображението е цялостно, а не съчетание от букви и цифри. Налага се да се направи разделение на цветовете. Цветните изображения могат да се състоят от до почти 16 милиона цвята. Те са създадени от комбинация между основните цветове- червено,зелено и синьо. Налага се изображението да бъде разделено на тези три цветя. След това картината се преобразява в структура от точки. Гъстотата им определя тона.
Понякога се налага да се смени размера или формата на файла. Проверява се дали резолюцията е правилната. Уточнява се разствоянието между текста и края на страницата. Този етап не бива да се неглижира, за да не се допуснат непоправими грешки.
След това се изготвя макет. Често това представлява PDF файл с изображение на финалния продукт. Той може да се изпрати на клиента и той да даде обратна връзка така, че двете страни да са доволни.
Източник: www.derekmccabe.com
Ако става дума за книга, списание или каталог, страниците се нареждат по определен ред върху голяма страница, готова за печат. По този начин могат да се принтират много страници едновременно. Това е характерно за офсетовия печат. Плаката е направена от пластмаса, гума, метал (алуминий), хартия или други материали и са обработени така, че да имат светлочувствителен слой. Чрез лазерен, фотомеханичен или фотохимичен процес изображението се отпечатва върху плаката. Това е финалната фаза на предпечатната подготовка. Готовата плака се проявява и обработва и е готова за печатницата. Ако се работи с дигитален печат, не се създава плака и този етап се пропуска. Макетът е това, което отива за печат.