
Дигитален маркетинг в дигитална ера
Преди две десетилетия концепцията за дигитален маркетинг беше неразбираемо понятие за потребителите и търговците. Но днес вече живеем в дигитална ера и нещата в тази насока се промениха. Днес, както всички знаем вниманието на потребителите е масово в дигиталните технологии. Тъй като потребителите на интернет се увеличават бързо ден след ден, популярността на дигиталният маркетинг също се увеличава и налага постепенно. Сега той се превръща в ефективен инструмент за достигане до целевите клиенти, които изразходват все повече време пред екрана – на настолен компютър или лаптоп, таблет или смартфон.
Има революционна трансформация в маркетинговата тенденция. В този дигитален свят, дигиталният маркетинг е факторът, който определя успеха на една марка. Днес все повече фирми разчитат на неговата сила и ползи. За да оцеляват в конкурентен дигитален пазар, този съвременен вид маркетинг се превръща в задължителен за всички видове предприятия. Компаниите сега се фокусират в кампании за дигитален маркетинг поради значителните положителни резултати и достойнства, които предоставя той, в сравнение с традиционните маркетингови методи. Най-добрите дигитални маркетолози в света виждат как техните общи цели се подкрепят от всяка кампания за дигитална реклама. Търговците могат да популяризират по-голяма кампания чрез безплатните и платени канали, в зависимост от целите на маркетинговата им стратегия. Те могат да използват този вид маркетинг и с цел да се насочат към потребителите/купувачите/клиентите в глобален мащаб и да достигнат до огромна маса от хора, за да изградят своя бранд на пазара и да се открояват сред конкурентите и марките, които вече са постигнали това сред своите потребителите. В тази епоха на цифровите технологии дигиталният маркетинг донесе много изгоди не само на фирмите, които го практикуват, но и на купувачите/потребителите/клиентите едно огромно облекчение, докато закупуват своите продукти и услуги.
Дигиталният маркетинг може да се дефинира като маркетингов метод за продажба/купуване/популяризиране/рекламиране на продукт (и) или услуга(и) онлайн или по интернет и други дигитални платформи. Дигиталният маркетингов процес е термин с широк смисъл и обхваща различни методи и процеси за постигане на целите за този иновативен вид маркетинг.
Дигиталните маркетингови инструменти означават, свързване с хората в подходящото време през точното място. Това представлява, че трябва да се свържете или срещнете с тях, където те прекарват своето време, а именно пред екраните.
Дигиталният маркетинг поддържа всички маркетингови усилия, които се използват на електронно устройство или в интернет. Компаниите използват цифрови канали като социални медии, имейл маркетинг, търсачки, SEO, и много други, където можете да се свържете с хора в момента или по-късно според поведението на клиентите.
Дигиталният маркетинг е значително евтин за разлика от старата маркетингова концепция, включваща отпечатване на реклами и рекламиране по телевизията и радиото. За да бъде ефективен, този вид маркетинг трябва да приложи различни видове маркетингови инструменти и тактики в различните платформи.
Ето и някои по-важни дигитални маркетингови инструменти, които се използват широко от търговците за популяризиране на техния (те) продукт (и) или услуга (и) онлайн:
1. Социални медии
Днес социалните мрежи са най-мощният маркетингов инструмент, чрез който бързо, лесно и безплатно фирмата достига до целевата си аудитория. Социалните мрежи са средство за комуникация и общуване – колекция от комуникации, взаимодействия и сътрудничество. Те са един от най-силните и успешни начини да достигнете до потребителите. Тъй като се използват от почти всеки, те се превърнаха в един от най-ефективните комуникационни канали в днешно време, което обуславя нуждата всеки бизнес да ги използва. Маркетингът в социалните медии е важна част от съвременния дигитален маркетинг микс.
Такива популярни и мощни мрежи/платформи са: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google Plus.
2. Имейл Маркетинг
Имейл маркетинг е форма на директен маркетинг, при която електронната поща се използва като средство за изпращане на рекламни послания до определена целева група от потребители. Към изпращаните електронни писма могат да се прикрепят файлове с активни препратки, визуални изображения и мултимедия. Имейл маркетингът е един от най-евтините начини за провеждане на интернет насочена рекламна кампания.
За улеснение има и инструменти за автоматизация, с които да се управляват голям брой контакти с малко усилия – MailChimp и HubSpot
3. SEO
SEO означава оптимизация за търсачки. SEO е техника за получаване на трафик за уебсайта. Това е една от най-добрите части на дигиталните маркетингови инструменти. Това е начинът да се „класира“ вашия сайт в резултатите от търсачките, като по този начин се подобри процентът на трафик. Компаниите използват SEO техниката, за да развиват бизнеса си през Световната мрежа.
4. PPC
PPC (cost-per-click (CPC)) означава заплащане/цена на кликване – таргетирано насочване за текстови, дисплейни видео реклами, както и ремаркетинг. PPC е модел за рекламиране в интернет, използван за трафик към уебсайтове, в който рекламодател плаща на издател (обикновено търсачка, собственик на уебсайт или мрежа от уебсайтове), когато се кликне върху рекламата. Цената на клик (Cost Per Click) се отнася до действителната цена, която плащате за всяко кликване върху рекламите ви от маркетинговите ви кампании. Така, плащате за всеки клик.
С търсачките, рекламодателите обикновено оферират за фрази с ключови думи, свързани с целевия им пазар. За разлика от това, сайтовете за съдържание обикновено начисляват фиксирана цена на кликване, вместо да използват система за офериране.
Социалните мрежи като Facebook и Twitter също приеха плащане на кликване като един от техните рекламни модели.
5. Целева страница
Целевата страница е страница от уебсайта ви, създадена специално за маркетингова или рекламна кампания, която се фокусира върху единичен, конкретен призив за действие. Това е инструмент за генериране на информация, който насърчава посетителите да предоставят своите данни за контакт в замяна на офертата, която популяризирате. Това е мястото, където ще се осъществи преобразуването (като покупка, регистрация или регистрация) и е създадена с единствената цел да убеди посетителя да действа (да се регистрирате, да купува, да изтегля и т. н.). Оптимизираната целева страница може да ви помогне да развиете бизнеса си чрез повишена осведоменост за марката, онлайн трафик и развиване на доверие с целевата ви аудитория. Чрез нея се преобразува трафика в потенциални клиенти и потенциални потребители в клиентите.
6. Визуален дизайн
Визуалния дизайн се фокусира върху естетиката на даден сайт и свързаните с него материали, чрез стратегическо изпълнение и внедряване на изображения, цветове, шрифтове други елементи. Успешният визуален дизайн не отнема от съдържанието на страницата или функцията й. Той гарантира, че съдържанието остава централно за страницата и го подобрява, като ангажира потребителите и помага да се изгради тяхното доверие и интерес към продукта (и следователно марката).
За улеснение има платформи, които подпомагат изграждането на Визуалният дизайн: Canva, Watermark, FreePik, Pixabay, Design Wizard, Animoto
7. Маркетинг на съдържанието
Значителна голяма част от брандове по света използват маркетинг чрез съдържание и използват бюджетите си за инвестиране в тази насока. Целта на контент маркетинга е да привлечете целевата аудитория на фирмата, като постоянно разпространявате полезно за тях съдържание, от което те са заинтересовани, за да ги информира или да им повлияе на тяхното потребителско поведение. Разпространяването на съдържанието става, чрез най-удачните за целта информационни канали – уеб страница, блог, социални медии – мощни комуникационни канали, които помагат на фирмата да достигне до своите потребители.
Ето защо в Нет Ит решихме да създадем такова обучение, което да Ви превърне в Интернет маркетинг експерт и посредством много практика да Ви даде шанс да навлезете в детайли в този дигитален свят, създавайки собствен сайт или онлайн магазин.
Запишете се в професионалното обучение по Дигитален маркетинг, което Маркетинговата Академия към Нет Ит предлага и реализирайте мечтите си като започнете собствен дигитален бизнес от нулата. Вижте повече информация в сайта ни или се обадете на телефон: 0700 16 004.