Успешни практики на големи фирми, включващи Content Marketing (част 1)
Контент маркетингът се състои в представяне на стойностна информация на съществуващи и потенциални клиенти с цел изграждане на доверие и положително отношение към дадения бранд.
Статистиките на Института по Маркетинг на Съдържанието (Content Marketing Institute) показват, че 88% от брандове по света използват маркетинг чрез съдържание, а 25% от тях използват бюджетите си за инвестиране в маркетинга чрез съдържание.
В дигиталния свят, където масово се е преселило вниманието на потребителите, съдържанието е факторът, който определя успеха на една марка. Уеб страница, блог, социални медии – мощни комуникационни канали, които помагат на фирмата да достигне до своите потребители.
Успешния контент маркетинг, ще наложи фирмата като експерт в своята област и ще постави основите на дългосрочни бизнес отношения с клиентите й. Целта не е бързи продажби, а изграждане на дългосрочни отношения с партньори и клиенти.
Ето и някои успешни практики на големи фирми, използващи Content Marketing:
LinkedIn
Голяма част от успеха им произтича от използването на най-добрите практики за маркетинг на съдържанието.
Днес LinkedIn използва инструменти като навигатор за продажби и екип за подобряване на ефективността на маркетинговите си стратегии за съдържание.
Ралф ВонСосен, ръководител на маркетинга, решения за продажби за LinkedIn, казва, че резултатите са били поразителни:
“Започнахме да виждаме увеличение с 50% на потенциалните нива на реализация. „(We started seeing a 50% increase in leads to meeting conversion rates.” )
Компанията смята, че генерирането на ценни инструменти в маркетинга, какъвто е и content marketing, може да бъде чудесен начин за създаване на по-голяма стойност за нея и за нейните клиенти.
Red Bull
Ред Бул е известен с използването на маркетинг на съдържанието, за да разшири своя потенциален клиент в бизнеса с енергийни напитки. Компанията съобщава, че имат генерирани над 3 пъти повече приходи, които до голяма степен се дължи на използването на Red Bull TV за подобряване на неговата марка – като предоставя видео и поточно предаване на събития от цял свят.
Съгласно списание TARGET маркетинг, Ред Бул е една от първите компании, които създават съдържание, което клиентите му активно търсят.
Coca Cola
Кока кола е друга класическа марка, която се възползва от силата на маркетинг на съдържанието, за да увеличи пазарния си дял.
Подобряването на стратегията им за маркетинг на съдържанието е от решаващо значение, тъй като продажбите на безалкохолни напитки намаляват през последното десетилетие. Новата им стратегия в тази насока е наречена „съдържание 2020“, която Институтът за маркетинг на съдържание похвали за своята оригиналност.
Кока кола публично заяви, че тя се ангажира да използва съдържание, за да увеличи своята марка колкото е възможно повече.
Има солидни данни, доказващи, че растежът на приходите е силно свързан с маркетинговите усилия на съдържанието, които помогнаха на Кока кола да привлече клиенти от цял свят. Компанията цели да преобрази възприятията на своите клиенти, чрез маркетинг инструменти. Успехът на Кока кола доказва, че маркетингът на съдържанието може да бъде чудесен начин да постигне това.
Intel (Интел Корпорейшън)
Intel е една от водещите световни компании в цифровите технологии. Тя смело се възползва от силата на маркетинга на съдържанието. В момента Intel управлява блог, наречен IQ. Повечето от съдържанието идва от служители, но те публикуват всичко, което поддържа образа на марката на компанията. В блога са включени редица страхотни публикации, които са привлекли значителен брой зрители, включително много интересна статия от редакторът на блога Брайън Роудс.
Те имат някои идеи за уникално съдържание и да го публикуват в блога си, за да се разграничи марката им в бранша.
По време на обучението по Дигитален маркетинг, което Маркетинговата Академия към Нет Ит предлага, в модул Content Marketing Fundamentals ще разберете какви са видовете съдържание, как да го планирате, как да гo създавате и как и къде да го разпространявате, за да достигне до набелязаната аудитория. Ще научите и какво се крие зад теrmина viral content (заразително съдържание) и как се създава. Ще разгледате и примери за успешни кампании в тази сфера.