Професия: Графичен дизайнер
Преди да ви разкажем подробно за професията на Графичния дизайнер, искаме да ви поканим в напълно БЕЗПЛАТЕН онлайн курс за въведение в дизайна, който ще постави в обувките на графичния дизайнер и ще постави основите на тази прекрасна професия. За да се запишете в него, направете кратка регистрация в тази страница: https://designacademy.bg/index.php?q=course&id=66
Графичните дизайнери произвеждат рисунки, които манипулират на компютърни софтуерни програми, за да изпратят конкретно визуално съобщение. Мотивът за тяхната работа е да използват своите творения, за да достигнат до потенциални клиенти на емоционално ниво, като същевременно предоставят информация за продукта на своя клиент. Графичният дизайнер трябва да има силен артистичен талант, както и да владее технологиите, за да общува визуално с други хора чрез печатно или електронно съдържание. В тази роля дизайнерът има възможност да избере от набор от дизайнерски елементи, за да постигне декоративния или артистичен ефект, който желае.
Най-общо казано работата на един графичен дизайнер включва:
– Създаване на дизайни, илюстрации и логотипи, чрез софтуер за редактиране и оформление.
– Избор на шрифт, изображения и цветове, които да използва при оформлението на дизайна.
– Представяне на концепцията, редактиране на исканите промени и подготвяне на окончателния продукт.
Графичният дизайнер използва, както изображения, така и текст, за да изпрати предназначеното съобщение на аудиторията си. В зависимост от обема на проекта, той може да избира цвят, шрифт и размер на текста, включен в заглавията. Изцяло негова е идеята как ще изглежда текстът и изображенията.
Когато проектът включва поставянето на текст, графичните дизайнери работят в тясно сътрудничество с копирайтърите, които създават съдържанието, което ще се появи на крайния проект. Част от сътрудничеството включва вземане на информацията, предоставена от копирайтъра и създаване на визуални диаграми и графики, които улесняват хората да намерят необходимата информация.
Графичният дизайн представлява визуалната част част от маркетинга. Към работата по конкретни проекти за популяризиране на продукти и услуги, графичния дизайнер осъществява брандирането им. Голяма част от брандирането включва създаването на лого и корпоративна идентичност. Тъй като работата на графичните дизайнери често е силно свързана с продажбите и маркетинга, някои хора ги наричат комуникационни дизайнери или графични художници. Графичният дизайнер трябва да работи в тясно сътрудничество с професионалистите в областта на рекламата, маркетинга и връзките с обществеността в ежедневната си работа.
Кариерата в графичния дизайн е достатъчно гъвкава позволява специализирането в определена част. Независимо дали ще избере да се специализира по-тясно, или ще предпочете да предлага по-широк спектър от услуги, важно е да остане в крак с технологиите и да използва най-новите софтуерни програми.
Въпреки, че творчеството и художествените способности са предпоставка за успех като графичен дизайнер, притежаването на удостоверение за изкаран курс по графичен дизайн, може да помогне за по-лесна реализация, особено в началото.
Графичните дизайнери работят в областта на рекламата, индустриалния дизайн, медиите, издателската дейност, връзките с обществеността и редица други индустрии, но независимо дали е независим изпълнител или е нает от организация, графичните дизайнери обикновено работят на компютър с всички необходими софтуерни програми. Когато не работите по проект самостоятелно, вие обикновено сте част от дизайнерски екип. Следователно способността за работа в творческо сътрудничество с други хора е основно умение за успех в кариерата.
Като се имат в предвид и степените на квалификация, полезно е да се знаят и някои от позициите свързани с графичния дизайн, които могат да заемат хора с такива умения:
– Арт директор – тази позиция обикновено изисква няколко години опит като графичен дизайнер. Неговата задача е да наблюдава творчески екип, който е отговорен за визуалния дизайн на проект за филми, видео игри, опаковки на продукти, реклами или каквото и да е друго, в зависимост от услугите, които предлага компанията.
– Мултимедиен дизайнер – това са хората, които произвеждат визуални ефекти и компютърна анимация за филми, телевизионни предавания и видеоигри.
– Индустриален дизайнер – Индустриалните дизайнери работят в екипи, за да създадат дизайни за най-различни продукти. Всяка една индустриална сфера има специфики, с които дизайнера трябва да е запознат за да може да създаде „работещ“ дизайн.
– Графичен дизайнер – в рекламни агенции, новинарски сайтове, списания, както и всички средни, или големи компании, които могат да си позволят заплата на такъв член на екипа.
– и други позиция свързани с компетенциите на един графичен дизайнер.
Ако вече се уверихте, че графичен дизайнер е една доста перспективна професия, запишете се на курс по Графичен дизайн в Design Academy към Нет Ит и започнете мечтаната кариера. За повече информация посетете сайта ни, или се обадете на телефон: 0700 16 004. Ние ви очакваме!