
Най-добрият наръчник как да създадете брошура / Част 2
Това е продължение на част 1.
Изберете типа брошура
Може би си мислите: „Ами, няма ли само един вид брошура? “ И отговорът е „не“. Има списък с опции, когато става въпрос за избор на типа брошура и начина, по който е сгънат. Според печатния ресурс Printaholic има 15 невероятни начина, по които можете да сгънете брошурата си.
Видът на брошурата, който е подходящ за дизайна 100% зависи от съдържанието. Ако имате много информация, която ви е необходима, изберете опция, която има повече пространство, като например 8-панелно прегъване или сгъване на 16 панела. Ако правите стъпка по стъпка обучителен продукт, използвайте Four-Panel Roll Fold начини за прегъване, за да направите съдържанието лесно за читатели.
Използвайте заглавия и подзаглавия, за да структурирате текста си и да го направите лесно разбираем за читателите, които нямат достатъчно внимание, за да прочетат цялото съдържание. Вашето заглавие е особено важно, това е възможността да привлечете вниманието на аудиторията. След това направете същото с вашите изображения. Съберете ги пред вас и разберете кои от тях ще ви помогнат да разкажете историята си и къде трябва да бъдат поставени. Вашите образи са първите неща, които хората ще видят, така че те трябва да ви помогнат да се свържете с читателя си и да илюстрирате какво правите.
Причината, поради която създавате брошурата си на първо място, е да насърчите вашите читатели да предприемат действия.
Ако вашата фокусна точка е сред прекалено много текст и е в последния параграф на вашата брошура, никой няма да я забележи. Фокусната ви точка трябва да се откроява, да вдъхнови хората и да е невъзможно да я пропуснат.
Преди всичко се уверете, че дизайна на вашата брошура е перфектен и готова за разпространение.
Оценете своя дизайн
След като вашата брошура е проектирана, отделете време за оценка на крайния продукт. Това е последният Ви шанс да направите промени и да получите правилния си дизайн.
Запитайте се:
Този дизайн грабва ли вниманието ми?
Ясни ли са съобщенията ми?
Този дизайн сочи към моя фокусната точка?
Тази брошура отговаря ли на моята марка?
Попитайте другите хора за същите тези въпроси, за да получите друго мнение. Покажете своя дизайн на своите колеги, клиенти, дори приятели, за да разберете дали имате победител. След това е време да печатате!
Изберете вашия принтер
Ако можете, посетете печатница, така че да виждате работата им лично. Преглед на образци IRL винаги ще ви даде по-добра представа за това какво можете да очаквате от вашата печат, отколкото да гледате онлайн образци.
Изберете материалите за печат
Изберете най-добрите материали за вашата брошура. Ето един малък лист с отметки, който да ви помогне по пътя ви:
Тегло на хартията
Най-общо казано, колкото по-високо е теглото на хартията, толкова по-дебел е листът. Има няколко различни начина за измерване на теглото на хартията, но най-често е метричното тегло, известно още като GSM. GSM е теглото на един лист хартия, нарязан на квадрат 1 × 1 метър.
Точно като FYI, повечето брошури попадат някъде между 170 и 300 GSM.
Завършек
След като изберете хартията си е време да изберете своя финиш. Има няколко различни вида покрития, от които да избирате:
Матово: напълно плоско покритие без блясък
Полу-гланц: Донякъде лъскав финал, който пада между матово и лъскаво
Гланц: лъскав, отразяващ финиш
Какво ще изберете, зависи от вида, за който се стремите. Разгледайте за различните опции, които имате в рамките на бюджета си и какви материали за печат ще бъдат най-подходящи за целите ви.
Някои печатници предлагат и специални мастила, които могат да подобрят вашата брошура. Ето няколко възможности, за които можете да се обърнете към:
Фолио: Блестящо, метално мастило или печат, отразяващо светлината
Релеф: Процесът на натискане на форма или изображение на хартия, за да се създаде повишен ефект
UV петно: лъскаво покритие, нанесено само върху определени петна от хартия (обикновено лого, заглавие или акценти)
Проверете дали тези опции (или други) са налични и как те могат да променят разходите и времето за производство на вашата брошура.
Сега имате всичко, от което се нуждаете, за да излезете и да създадете невероятна брошура. Това, което ще достави съобщението ви за марката, ще вдъхнови клиентите ви да предприемат действия, а това ще ви доближи до вашите цели.
Запишете се на курс по графичен дизайн и се запознайте с всички аспекти на дизайна на брошури и други рекламни материали. Вижте повече информация за обучението тук или се обадете на телефон: 0700 16 004.