Портфолио на Графичен дизайнер
Солидното портфолио е вашият билет за професионален успех. Това е вашата визитна картичка и вашият път – визуалното представяне на всичко, което сте постигнали досега, и символ за мястото, където се надявате да бъдете в бъдеще. Общо взето, трябва да бъде зашеметяващо. Най-добре е да разполагате с хартиен и с онлайн вариант на портфолиото си. По този начин ще имате готовност да покажете работата си във всеки един момент на потенциален работодател.
Ако нямате голям опит с дизайна, силно препоръчваме да се включите в безплатния курс към Дизайнерската академия на Нет Ит „Въведение в дизайна„, достъпен след кратка регистрация на тази страница. Чрез него ще положите солидно основи за своето бъдеще като графичен дизайнер.
За да прокарате портфолиото си към предната част на все по-нарастващата тълпа, е добре да знаете какво да включите и какво да изоставите. Ето какво трябва да знаете, за да можете да изградите портфолио на графичен дизайнер, което ще впечатли клиентите ви.
Включете добрите неща
Когато обмисляте какво да включите в портфолиото си, има един лесен отговор: само най-добрата ви работа.
Когато създавате портфолио, трябва да сте сигурни, че всеки пример изпъква и помага да покажете голямото разнообразие от умения и способности, които притежавате. Това означава, че ако сте в началото на кариерата си, портфолиото ви може да бъде кратко и сладко, една страница от наистина силни проекти, които ви правят горди. Не карайте посетителите да прелистват десетки проекти, за да намерят наистина добрите неща.
Имайте предвид обаче, че не всички ваши примери трябва да бъдат вълнуващи – добре изпълненият дизайн на визитка или целевата страница може да не е най-впечатляващият продукт, но те все още показват на потенциалния клиент обхвата на работата, която можете да произвеждате. И не всеки проект трябва да бъде работа, за която сте били платени – не се колебайте да включите плаката, който сте проектирали просто за удоволствие или илюстрацията на приятел, която сте създали в собственото си време – но не забравяйте да ги обозначите като самостоятелно иницииран проект и следователно платен.
Пропуснете съмнителните проекти
По отношение на това, което трябва да изключите: всички проекти, от които сте били недоволни от крайния продукт. Всеки графичен дизайнер ще загуби евентуална битка с клиент, за да го запази щастлив и да отговаря на тяхната визия. Това не е нищо, което да ни накара да загубим съня си, но когато става въпрос за вашето портфолио, има само място за най-добрата работа. Може да се изкушите да прикачите разказ, който обяснява, че не сте обичали нюанса на горещия розов цвят, който клиентът е поискал, или шрифта, от който не можете да ги разубедите – не правете това. Нека работата остане сама. Обясняване на клиентските заявки само ще ви накара да изглеждате дребни и горчиви и да изгоните потенциалния клиент.
Не включвайте многобройни примери за едно и също нещо. Ако сте проектирали петдесет лога, изберете най-добрите пет. Може да включите рустикално лого на пивоварна и едно за изискан бутик за висококачествени дрехи. Отново, изберете най-важните проекти, които да покажат вашите способности и опит, за посетителите на портфолиото ви. Не оставяйте примери, в които сте работили в екип и не сте били неразделна част от изпълнението на окончателния проект. Разбира се, дизайнът може да е страхотен, но ако някой клиент поиска от вас да направите нещо подобно, няма да можете да изпълните молбата им.
Помислете за формата
Поставете някои изследвания в уебсайта, който планирате да използвате, за да хоствате вашето портфолио. Може би най-добрият избор ще бъде платформа, която ви позволява да създадете профил и да качите вашите проби. Каквато и опция да изберете, бъдете сигурни, че страницата не само може да побере визуален сайт, но и да представя работата ви по начин, който е естетичен. Страница в стил галерия може да работи добре за дизайна на лого, но ако сте фотограф, снимките ви трябва да бъдат на цял екран, за да бъдат впечатляващи. Много уебсайтове с портфолио предлагат шаблони и разширения с галерии с лайтбокс, създадени специално за фотографи. Ако работите в различни стилове или формати, разбийте го на смилаеми мини-портфолия, които са лесни за навигация и преглеждане.
Разкажете история
Помислете за вашето портфолио като за разказ. То трябва да осигури разказвателна дъга с начало, среда и край. Надписите или обясненията трябва да бъдат кратки и точни. Нека работата ви говори сама за себе си, след това клиентите могат да се свържат с вас, за да задават въпроси, ако ги имат.
Ако решите все пак да включите по-дълги разкази, придържайте се към темата и избягвайте разнасящите се мисли. Клиентите не трябва да знаят всичко за вас, за да вземат решение дали да ви наемат. Уверете се, че информацията за контакт е лесна за намиране, задълбочена и актуална.
Третирайте го като живо същество
Портфолиото не е непроменяща се константа. Всъщност това е като живо същество, което се развива както вас. Актуализирайте го често, защото уменията ви се подобряват и вашият фокус се променя.
Портфолиото трябва да е свежо и внимателно подготвено. Ако бъде изготвено добре, потенциалните клиенти или работодатели ще разберат кой сте като човек и като професионалист – и работата ви наистина ще блесне.
На курса по графичен дизайн в Design Academy към Нет Ит, по време на обучението си, ще успеете да създадете първото си портфолио от проекти под менторството на лектора, който ще Ви даде насоки, как да се представите най-добре. Не губете време, а се запишете на едно вълнуващо „пътуване“ към промяната, която искате във Вашия професионален живот. Вижте повече информация на сайта ни или се обадете на телефон 0700 16 004.