Как копирайтърите могат да се възползват от тенденциите в писането за 2022г.
И така, какво предстои да се случи през тази година по отношение на копирайтинга и онлайн съдържанието? И как можете като копирайтър да се възползвате от тези тенденции, за да получите добро заплащане?
Ето шест предстоящи тенденции, за които да знаете, и някои предложения за започване…
Разпознаване на марката
През последните години много компании и марки публикуват онлайн съдържание. Тази тенденция се засили само по време на пандемията, когато бизнесът трябваше да ангажира клиенти онлайн, а не лично – и се очаква тенденцията да остане.
Въпреки че това е чудесно за копирайтърите, проблемът за бизнеса е, че има много „шум“ онлайн. Онлайн пространството е претъпкано и конкурентно – така че те се нуждаят от начин да се откроят.
За да се справят с този проблем, много фирми преоценяват какво ги прави специални или уникални, за да могат да включат това в своето онлайн копие и всички съобщения, насочени към техните клиенти и потенциални клиенти.
Като копирайтър, вие можете да помогнете на бизнеса с посланието на тяхната марка. Може да разгърнете тяхното уникално предложение за продажба или нещото, което ги прави специални и различни от техните конкуренти.
Висококачествено SEO
Да, SEO все още е много важно. И както при много неща, той може да се развива бързо.
В случай, че сте нов в концепцията, SEO означава оптимизация за търсачки. Това е процесът на писане на онлайн съдържание с ключови думи и фрази, които го правят да се показва по-високо в резултатите на онлайн търсенето. По този начин потенциалните клиенти по-лесно ще намират бизнеса.
Фокусът е върху качеството. Качеството може да означава няколко различни неща. Първо, това означава, че качеството на съдържанието е по-важно от количеството.
С други думи, качеството може да означава по-рядко публикуване на публикации в блогове – точно когато има нещо важно да се каже, вместо да се публикуват същите стари неща, само за да сте в крак с графика на съдържанието. Това вероятно се дължи на огромното количество съдържание, публикувано онлайн през последните години. Клиентите са обгърнати от съдържание, което често е много сходно между марките и те са станали донякъде имунизирани срещу него.
Клиентите искат да прочетат нещо ново и интересно. Така че е важно да подхождате към писането на съдържание с нови и интересни теми когато е възможно. Също така, авторитетното съдържание (много по-дълги публикации в блога, които обхващат задълбочено дадена тема) се считат за най-полезни и често се класират по-високо от останалите теми.
Задържане на клиенти
Добре признат факт е, че обикновено на бизнеса струва много по-малко пари за задържане на настоящ клиент, отколкото за привличане на нови клиенти. И търговците искат да разширят тази стратегия.
Един от начините да направите това е като „подхранвате“ настоящите клиенти с интересно съдържание, надстройки или нови продукти/услуги, които са подходящи за тях. Тази стратегия може да доведе до повторни продажби, както и до ценни препоръки от уста на уста.
Бизнесът може да подхранва настоящите клиенти, като изпраща бюлетини по имейл. За разлика от социалните медии, имейлите не са обект на алгоритми. Следователно клиентите, които са се регистрирали за бюлетина, ще го видят, ако приемем, че остава извън папката за спам.
Поради всички споменати по-горе причини е важно да се уверите, че това съдържание е ангажиращо и интересно. Той също така трябва да бъде персонализиран за клиента, когато е възможно.
Чатботове
Много копирайтъри се чудят дали технологията AI ще започне да ги замества, тъй като има някои AI технологии, които могат да се използват за писане. Тази възможност обаче изглежда е далеч, тъй като голяма част от написаното от AI не е толкова страхотно и понякога е напълно безсмислено.
Освен това, с неотдавнашния фокус върху висококачествено, ангажиращо и интересно съдържание, много търговци ще се нуждаят от съдържание, което има човешко докосване, нещо, което в момента е трудно за подражание на машините.
И има и положителна страна копирайтърите да се възползват от тенденцията AI… По-конкретно, писатели са необходими за създаване на скриптове за AI чатботове.
Търсенето на чат ботове е голямо, тъй като клиентите все повече свикват с незабавните отговори на техните въпроси. Така че, тази специалност би могла да предостави множество възможности за всеки копирайтър, който се интересува от него.
Интерактивно съдържание
Един от начините да направите уеб съдържанието по-привлекателно е да добавите интерактивен компонент. Това прави изживяването по-персонализирано и може да помогне да задържите нечие внимание на този конкретен уебсайт.
И така, какво точно е интерактивно съдържание? Няколко примера включват анкети, викторини и геймификация. Тази специалност се развива, така че копирайтърите със силна творческа енергия може да се забавляват, като измислят нови начини да забавляват и влияят на клиентите.
Подкасти
Популярността на подкастите продължава да нараства. Въпреки че подкастът не е непременно широка мрежа, тези потенциални клиенти, които слушат подкасти, често са силно заинтересовани от марката и е по-вероятно да направят покупка в даден момент.
Някои фирми се нуждаят от писатели, които да създават подкаст скриптове за тях, което е хубаво, защото може да бъде последователна, дългосрочна работа.
Ако желаете да станете специалист в сферата на дигиталния маркетинг и искате да се запознаете отблизо с всички важни стъпки за изграждане на маркетинг стратегия, която да работи за бизнеса, още сега може да се включите в цялостната професионална програма по Дигитален Маркетинг.