Маркетингови тенденции в социалните медии за 2022 г. Прогнози от професионалистите
Искате ли да се възползвате от най-новите промени в социалния маркетинг? Търсите експертна информация, която да ви помогне да изведете маркетинговите си планове в правилния път? Тук събрахме 17 маркетингови тенденции, които бяха обсъдени от специалисти в сферата.
#1: Макарите допринасят за цялостния маркетингов успех в Instagram
Наскоро Адам Мосери, ръководител на Instagram, каза, че платформата приема промяна в парадигмата, при която потребителите искат по-забавно видео съдържание. Това означава, че е от решаващо значение бизнесите да започнат да приемат тази промяна възможно най-скоро, за да пуснат ефективно на пазара на платформата през 2022 г. Видеото вече трябва да се превърне в основен компонент на вашата стратегия. Той трябва да бъде креативен, иновативен и забавен, за да се откроява в днешния дигитален маркетингов пейзаж.
Когато включвате повече видео съдържание във вашата стратегия, важно е да знаете, че обхватът на вниманието на вашата аудитория става все по-кратък и по-кратък през годините. Нуждата от бързо и ново съдържание става все по-разпространена, така че маркетинговата ви стратегия в Instagram трябва да се съобрази с това, като използвате Instagram Reels и кратки забавни видеоклипове.
Друга ценна стратегия, която да използвате, докато се насочваме към 2022 г., е, че ако имате определени органични публикации или видеоклипове, които се представят добре и генерират много ангажираност, можете да ги превърнете в реклама. Това ви позволява да достигнете до нови хора и да изградите своята топла аудитория, която след това може да бъде пренасочена или използвана за сходни аудитории.
Друго предимство на тази стратегия е, че аудиториите, изградени чрез ангажиране в приложението, като гледания на видеоклипове или ангажираност с вашето съдържание или профил, са аудитории, които не са повлияни от потребителите.
#2: Ефективността на рекламите във Facebook се покачи
Забелязали ли сте, че се случва нещо необичайно с много от изживяванията с реклами във Facebook (реклами за генериране на потенциални клиенти, реклами в Messenger и т.н.)? Те са по-ефективни от всякога. Изглежда, че с целия провал на пикселите от 2021 г., Facebook направи някои фантастични стъпки, за да надгради някои от своите лесни за използване продукти много по-ефективни. Да се надяваме, че тенденцията ще продължи!
Освен това виждаме, че 2022 г. ще въведе нова ера на още по-кратък период на внимание. Ако искате да спечелите, мислете кратко. Искате видеоклипове, които са лесни за използване, много информативни и възможно най-забавни. Въпреки че някои хора може да се подиграват на възхода на функции като Reels и платформи като TikTok, не се заблуждавайте, краткото, образователно, забавно видео е тук, за да остане.
#3: Старото е отново ново: Съдържанието в дълга форма отново заема централната сцена
Ясно е, че 2021 беше годината на късите медии. Експлозията на TikTok, широкомащабното приемане на Instagram Reels и въвеждането на YouTube Shorts накараха всички да се съсредоточим върху 15-секундни съобщения. Въпреки това има фина промяна, която се случва в социалните платформи. TikTok се разшири до 3 минути. Макарите стигнаха до 60 секунди. Тези малки промени са началото на люлеене на махалото обратно към съдържание с по-дълга форма.
#4: Нишови Facebook опити се превръщат във видни маркетингови канали
Въпреки че Facebook продължава да доминира като социална мрежа №1 в света с 2,9 милиарда активни потребители месечно, все повече хора жадуват за преживявания в по-малки, нишови общности и субкултури.
За щастие, Facebook се отличава и в предлагането на тези видове свързани преживявания. Марките и фирмите биха направили добре, като удвоят три основни области, за да помогнат за задълбочаване на взаимоотношенията си и за изграждане на повече доверие с аудиторията си:
- Групи във Facebook – продължете да инвестирате в изграждането на вашата група, в идеалния случай свързана с вашата Facebook страница. На годишната среща на върха на общностите тази година Facebook представи множество функции, за да направи групите по-стабилни и привлекателни както за администраторите, така и за членовете. Допълненията включват възможността за създаване на подгрупи – както безплатни, така и платени.
- Аудио стаи на живо – тази функция продължава да се разпространява за потребителите във Facebook. Възползвайте се от този формат във вашата Facebook група, за да се свържете по-интимно с членовете. Това е супер лесно и не е нужно да подготвяте камерата!
- Facebook Live – нека не забравяме за предаването на живо в допълнение към аудиото. Видеото на живо все още е много мощно и следващото най-добро нещо да бъдете лично (добре, освен предстоящата метавселена!). Видеото на живо предоставя прекрасна възможност да се свържете в реално време с вашите последователи.
№ 5: Маркетолозите пренебрегват основите на маркетинга
Повечето фирми и търговци не обръщат внимание на основите. През 2022 г. повечето компании (особено B2B) няма да публикуват цените на своите продукти или услуги на уебсайта си, въпреки че трябва. Повечето отдели за продажби и маркетинг все още няма да бъдат съгласувани, въпреки че трябва да бъдат. Повечето компании ще прекарват твърде много време в обсъждане как ще изглежда метавселената след 10 години (и други неща, които в момента нямат толкова голямо значение, колкото основните), въпреки че не трябва.
Въпросът: основите винаги ще имат най-голямо значение. Винаги. Спазването на основите предоставя възможност на търговците лесно да подобрят резултатите си.
#6: Органичното видео в Instagram изгражда доверие
Видеото ще продължи да бъде НАЧИНЪТ за по-бързо изграждане на доверие с аудиторията си, за да можете да продавате повече.
Когато Instagram беше основан, това беше приложение за снимки, но днес е по-важно от всякога да използвате видео, ако искате работата, която вършите в социалните медии, да има реален ефект върху крайния резултат на вашия бизнес.
- Instagram Reels: Тези видеоклипове с кратка форма получават най-органичния обхват от всякакъв тип публикации. Не е нужно да използвате най-смелите ефекти и преходи, за да се възползвате от експозицията, която видеото може да осигури.
- Директни съобщения в Instagram: Както видео съобщенията, така и видео чатовете на живо са интелигентен начин за създаване на разговор. Не забравяйте да кажете името на човека, с когото говорите, за да не изглежда като копиране и поставяне. Струва си допълнителното време, за да създадете истинска връзка с потенциален клиент.
- Instagram Live: Можете да привлечете до трима гости във вашия Instagram Live, които добавят стойност към темата, за която говорите. Освен това членовете на тяхната аудитория ще получат известие, че лицето, което следват, е на живо, което ще доведе до нова аудитория във вашето предаване.
#7: Функциите в Instagram превъзмогват стратегическия фокус на силите
Гледайки колко функции бяха пуснати през 2021 г., става ясно, че Instagram инвестира в своите инструменти за електронна търговия и създатели, както никога досега.
През 2022 г. мисля, че ще видим повече от това, което получихме през 2021 г.: функции, подобни на TikTok, за поддържане на видео с кратка форма, допълнителни инструменти за влиятелни лица, магазини и създатели. За някои собственици на малък бизнес Instagram може да се почувства, като работа на непълно работно време (в допълнение към работата им на пълен работен ден). Мислим, че това претоварване е много реално. Изтласкването на някои бизнеси от социалните медии, за да се фокусират върху други канали, като същевременно мотивира други да станат по-старателни със стратегията си за социални медии.
Безцелното показване от време на време, публикуването на вдъхновяващ цитат и споделянето му в историите в Instagram, просто няма да ви осигури растеж през 2022 г. Мислим, че собствениците на бизнес ще бъдат принудени да се научат как да използват Instagram ефективно.
#8: YouTube Shorts е отвличане на вниманието
Искате ли да спечелите органичен растеж в YouTube? Най-важното нещо, което трябва да знаете, е как работи YouTube като цяло и каква е работата на алгоритъма. Повече от всяка друга стратегия или хак в YouTube, разбирането, че цялата работа на алгоритъма е да сдвоява правилното съдържание с правилния зрител, е от решаващо значение, а навлизането през 2022 г. е ключът към успеха.
Последователите, на които държите, всъщност искат да опознаят вас и вашата марка, а не просто да намерят това, което търсят и да си тръгнат. YouTube е търсачка, така че има смисъл зрителите да се връщат към платформата, когато търсят отговор на проблема си.
НО зрителите, които всъщност ще се превърнат в общност, която купува от вас, не искат просто да получат отговор на въпроса си и да се откажат. Те искат да опознаят вас и вашата марка. Така че, докато планирате съдържанието си за 2022 г., опитайте се да измислите стратегия, която се фокусира както върху търсенето, така и върху изграждането на общност на платформата – общност, пълна с зрители, които се връщат за всеки видеоклип.
#9: Видео и органичен LinkedIn маркетинг
През 2021 г. LinkedIn стартира Creator Mode, който е нещо повече от просто инструмент – това е начин да се насърчат и подкрепят професионалистите и бизнеса да публикуват по-оригинално съдържание и да разширят съобщенията за тяхната марка.
Нашата прогноза за 2022 г. за LinkedIn е, че платформата ще стане по-ценно място за видео маркетинг съдържание с голяма възвръщаемост на инвестициите.
#10: Електронната търговия расте в TikTok
TikTok затвърди своето място в социалните медии и забавлението като културен феномен и ще продължи да доминира видео с къса форма през 2022 г. TikTok вече има над 1 милиард потребители и се очаква да достигне 1,5 милиарда потребители до пролетта на 2022 г.
#11: Общата клиентска връзка е жизненоважна
През 2022 г. и след това, маркетолозите ще бъдат предизвикани в ера на непредвидени последици. Влизайки в пандемията, се досещахме погрешно за всичко. Кой би могъл да предвиди, че ще имаме недостиг на дървен материал, електроника и жилища на фона на глобална криза? По подобен начин ще бъдем изправени пред предизвикателството да „предполагаме правилно“ излизане от пандемията, защото новото потребителско поведение ще повлияе драстично на това как да използваме мрежата и социалните медии.
#12: Twitter удвоява пространството
Когато става въпрос за Twitter, Spaces определено трябва да бъде част от вашия маркетингов план за 2022 г. Аудио съдържанието продължава да нараства по популярност и това наистина е мястото, където трябва да бъдете в момента. Това се превърна в толкова мощен начин за търговците да изграждат връзки онлайн и да обслужват своите общности, чрез ценно съдържание и разговори. Освен това наистина не се нуждаете от нищо, за да започнете, освен от телефона си. И не е нужно да се притеснявате, че сте готови за камера!
#13: Facebook Ads Attribution се разширява
Нямаме големи и смели прогнози за 2022 г., а по-скоро безопасна, базирана на това къде сме се насочили.
Разработчиците ще продължат да създават решения и мислим, че Facebook също ще създава решения. От известно време се говори за нова система за приписване във Facebook. Освен това смятаме, че Facebook може, трябва и най-накрая ще създаде повече опции за насочване, които използват активността във Facebook, намалявайки въздействието върху насочването към различни приложения.
#14: LinkedIn се насочва към видео
През 2021 г. LinkedIn навърши пълнолетие и навърши 18. Традиционно разглеждана като по-скоро професионална мрежова платформа, 2021 г. е годината, в която фокусът се насочи към създателите.
LinkedIn въведе режим на създател за лични профили, признавайки приноса, който създателите на съдържание правят към платформата. Хората, които започват разговори и дискусии, внасят допълнително измерение в платформата, която традиционно се разглежда, като място за търсене на работа.
#15: TikTok подхранва перспективния маркетинг на съдържание
Много фирми гледат на TikTok, като на място за деца и танци. Това не е така. Наскоро всички социални медийни платформи добавиха видео с кратка форма: Facebook Reels, Instagram Reels, YouTube Shorts, Pinterest Idea Pins…
Запитайте се откъде идва искрата за цялата тази иновация? Той се ръководи от платформата TikTok.
Ако използвате видео в маркетинга си в социалните медии, научете как да използвате TikTok, за да маркетирате бизнеса си сега.
#16: YouTube предлага повече рекламни разположения
Няма да кажем: „Видеото ще бъде важно през 2022 г.“ Това вече го знаете. Ще кажем обаче, че броят на опциите, които ще получим, се увеличава. Ако вече инвестирате във видео, можете да започнете да се подготвяте да го използвате по нови начини.
#17: Видеото с истории е важно за ангажиране в Instagram
Краткото видео предоставя възможност на търговците.
Хората искат да им се говори. Комбинирането на видео от Stories с одобрена от партньор API автоматизация на Instagram, като ManyChat, е перфектният начин да ангажирате любопитството и да отговорите на често задавани въпроси.
Ако искате да научите всички тънкости и да разгърнете потенциала си в сферата на дигиталния маркетинг, може още сега да се включите в цялостната професионална програма по Дигитален Маркетинг. Вижте повече информация за нея, като КЛИКНЕТЕ ТУК.