
Графични списания
Всеизвестен факт е, че тенденцията в 21 век е всичко да се дигитализира. Но все още не сме се отказали съвсем от печата. А и защо да го правим? Кой не харесва приятното усещане за ново списание под пръстите си, докато пиете сутрешното си кафе или следобедна освежителна напитка? Съществуват някои невероятни, влиятелни, вдъхновяващи списания на хартия и би било пропуск от ваша страна да ги пропуснете! Ще ви представим списък от списания за графичен дизайн, идващи от най-различни краища за света.
Препоръчваме си да се включите в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Eye (Лондон, Англия)
Всеки, който има интерес към информативно, критическо и творческо писане относно графичен дизайн не трябва никога да изпуска издание на това списание. То се занимава с международната сцена, издава се от 1990 година и е създадено за професионални графични дизайнери, студенти и любители, които обичат визуалната култура. В него ще намерите статии за история на графичния дизайн, дизайн на книги, брандиране, критична мисъл, илюстрация, информационен дизайн, типография и нови медии. Към всеки брой има и официална страница във Vimeo, която се казва Eye before you buy, за да прегледате какво ви очаква в броя.
Graphic (Сеул, Южна Корея)
Първият брой на това графично списание излиза през 2007 в Сеул. До осмото си издание то е единствено на корейски език, но от деветото се публикува и на английски и в момента освен в Южна Корея успешно се продава и в Европа с очаквания да започне да се разпространява в САЩ и отвъд. Това списание се съсредоточава върху тенденциите в графичния дизайн, но не само най-разпространените. По-скоро описва алтернативни и креативни феномени със задълбочен подход към разглеждане на специфична тема във всеки брой. То е независимо и без финансовата помощ на спонсори, рекламодатели или държавни организации и се създава от екип от креативен и независим екип от автори и издатели.
Novum- World of Graphic Design (Мюнхен, Германия)
Всеки брой от това месечно издание включва най-добрите примери от съвременния графичен дизайн, илюстрация, фотография, корпоративен дизайн и типография и ни запознава с нови таланти в областта. За над 90 години “novum” предоставя вдъхновяваща двуезична смес от международен графичен дизайн и реклама. Във всеки брой ще намерите отделен раздел, наречен “novum plus”, който обръща специално внимание на специфична област в графичния дизайн като дизайн на печатни медии, илюстрация и типография. Всеки аспект от тази тема е разгледан от технически експерти, клиенти и графични дизайнери, които правят цялото списание достойно за колекциониране и винаги подходящ за справка, на която можете да се доверите.
Източник: www.novum.graphics
IDN (Хонг Конг)
Това графично списание излиза в Хонг Конг, но с английски превод на всяка статия. В него можете да намерите всичко за моушън графиката, продуктовия дизайн, публикации, дизайн на книга и други полета на графичния дизайн. Името е абривиатура от International Designer’s Network, защото списанието се опитва да бъде международно издание за креативни хора по целия свят и си поставя мисията да разшири и обедини обществото на графичните дизайнери. То е дръзко и различно и професионалистите препоръчват да не го изпускате.
A New Type of Imprint (Осло, Норвегия)
Това графично списание е проект, който се занимава с творческа култура и графичен дизайн. Създадено е през 2014 година от компанията “Anti” в Осло и днес има печатно издание, уеб списания, консултантски и производствени услуги за сътрудници от всички платформи. Редакторите вярват в добрите истории и страхотния дизайн и отбелязват творческата общност, която работи в момента в Норвегия, както и норвежките дизайнери, работещи отвъд океана.
Idea (Токио, Япония)
Това графично списание е издадено за пръв път в Токио през 1953 година. От тогава излиза на всеки три месеца и се занимава с визуална комуникация, графичен дизайн и типография. Разглежда сериозни теми и се опитва да обхване всички дизайнерски гледни точки, които съществуват в Япония. Всеки текст е публикуван както на японски, така и на английски, а списанието се предлага и отвъд океана с годишен абонамент.