Маркетинга в образованието
Макар и да звучи странно, маркетингът винаги е имал роля в образованието. Част от причината е, че в съзнанието ни маркетинг представлява шумни и ярки видео реклами или големи билбордове, които олицетворяваха рекламата дълги години. Традиционният маркетинг разчита на предаване на посланието възможно най-мащабно с надеждата да привлече клиенти. Но при новото възприятие за маркетинг приоритет е потребителят, диалога с него на език, който разбира и предоставяне на продукт или услуга, които са ценни за него. Този метод е използван в маркетинга в образованието отдавна.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.blog.hubspot.com
Дигиталният маркетинг променя концепцията за образование. В днешно време е почти невъзможно да попаднеш на университет или школа без собствен уебсайт, същото се отнася и за частните училища. Много от тях предлагат услуга за записване онлайн. През последните години масово онлайн курсовете навлизат като практика. По време на месеците със социално дистанциране станахме свидетели на техния бум. Почти няма човек, използващ активно интернет, който не се е възползвал от онлайн обучения и семинари или не е бил бомбардиран от реклами за такива. Най- разпространените сайтове Coursera и Udemy бележат нови регистрирани всеки ден, като първият има 30 милиона потребители, а вторият- 50 милиона. Много университети и школи започват също да предлагат онлайн курсове за записаните в тях или като част от маркетинг стратегията.
Източник: www.ecityinteractive.com
Обучителните институции традиционно залагат на мнения от уста на уста или ревюта в печатни медии. Дигиталните потребители, обаче, имат други перспективи, а почти всички студенти и обучаващи се умеят да работят с компютър и дигитални устройства и ползват свободно интернет. Това е добра новина за образователния сектор, защото могат да се възползват от „мрежата“ за маркетинг.
Комуникацията и имейлите с потребителите е много важна за маркетинга в образованието. Но те не могат да бъдат каквито и да са. Съществуват два много важни фактора, които трябва да са налице, ако искате успешен маркетинг в образованието. Първият е персонализацията- процесът включва съобразяване на комуникацията с личните нужди на клиента. Това включва повече от просто споменаване на името му в поздрава на имейла. Трябва да модифицирате общуването спрямо личните му нужди. Може да използвате специален софтуер, който да ви помогне. Другото условие, което трябва да присъства за успешен маркетинг в образованието е да предоставите на потребителя нещо, което друг не може. В днешно време хората са станали много издръжливи на маркетинг, защото реклами, към които те нямат интерес, ги „облъчват“ непрекъснато. За образователни институции маркетингът, използващ стойност, се постига дори по-лесно, отколкото при другите бизнеси. Можете да предложите намаление на цената на някои курсове при определени условия или без.
Източник: www.internationaltefltraininginstitute.com
Социалните мрежи вече заместват маркетинга „от уста на уста“. Хората вече говорят там за своите преживявания повече, отколкото с роднините и съседите си. можете да използвате социалните медии във ваша полза, защото за разлика от при устното общуване, тук едновременно взаимодействате с голяма група хора, които не са пасивни слушатели. Почти всички образователни институции използват поне една платформа. Това е не само начин да поддържат връзка с потенциални и лоялни клиенти, а да развият бранда си и да го направят запомнящ се, както и да разпространят ценностите и културата на организацията си.
Източник: www.ridgemarketingservices.in
Често срещано предизвикателство, особено при маркетинга за висше образование, е че бюджетите, разпределени между различните департаменти не са централизирани. Това може и да не важи за всички институции, но създаване на централизирана маркетингова стратегия, чрез която може да се измери успехът на една кампания е стъпка в правилната посока. В противен случай се рискува да се използват едни и същи похвати година след година само защото това е което вече се е правило. Често университетите и школите нямат желание за промяна.
Брандирането винаги е било важна част от маркетинга в образованието. С навлизането на новите технологии все повече в ежедневието ни дигитализирането на много сектори е от съществено значение. Възползвайте се!