Маркетинг по време на криза
Светът е изправен пред криза, която не е виждал досега. Много бизнеси фалират или са на косъм от фалита. Със социалното дистанциране, изолация и работа от вкъщи служителите са принудени да възприемат новото положение за нормално и единствено приемливо. Това променя пазара както от гледна точка на ресурси, с който разполага, така и откъм търсене. За много бизнеси това да достигне до клиента се е превърнало в предизвикателство и проблем, с който се сблъскват за първи път.
Всеки се страхува за бъдещето си- служителите, които са изгубили работата си, тези, които са били принудени да преминат на по-малко работно време или заплатата им е била намалена, работещите на свободна практика и притежателите на собствен бизнес. Ще ви представим някои съвети, разработени от маркетинг експерти през последните месеци, които да помогнат на вас и вашата организация да не усещат толкова рязко последиците, които икономическата криза има върху бизнеса.
Ако и вие имате интерес от тази сфера, тогава безплатното обучение по Дигитален маркетинг, ще ви бъде от голяма полза.
Източник: www.cdn.searchenginejournal.com
На първо място специалистите съветват да уведомите вашите клиенти как реагирате на пандемията. Нека бъдат в крак с това, което се случва на вашия бранд и какви мерки взимате. Посланията трябва да са с успокоителен тон и позитивни, защото със сигурност навсякъде са бомбардирани от негативни, които са им омръзнали до болка.
Доколкото е възможно предприемете всички мерки да преместите бизнеса си онлайн. Създайте стратегия, която има обща тема. Да преместите организацията си онлайн ще ви свърже дори повече с потребителите ви и ще ви помогне общуването ви да бъде диалог. Задължително е да се фокусирате върху основните елементи- вашата история, уебсайт и информация. Проверете обстойно вече съществуващата си маркетинг стратегия, кои практики бихте могли да използвате и по време на криза и кои вече не работят. Ключови думи, които са били много полезни за вас преди време вече може да не вършат работа и да не са актуални.
Източник: www.fabrikbrands.com
Обърнете внимание на връзката си с клиентите. В днешно време те очакват да си взаимодействате и да бъдат въвлечени в бранда ви, а не просто да са наблюдатели и пасивни купувачи. Човешкият фактор е от значение. Ако досега не сте създали работещ канал за комуникация с потребителите, сега е моментът да го направите. Не забравяйте, че периодът на пандемия е тежък не само за вас като собственик на бизнес, а и за вашите клиенти. Проявете съчувствие и се поставете на тяхно място. Питайте ги как се чувстват, разказвайте лични истории за предпазливост и успех. Това ще ви отличи от конкурентите ви, които не отделят време за емпатия. Нека потребителят види, че не парите са това, за което мислите. В противен случай може да бъдете възприети грешно като бездушни хора, които се опитват да се възползват от ситуацията, а това е етикет, от който нямате нужда. Ако не предлагате имейл или телефонна поддръжка, сега е моментът да създадете. Проверете как кризата е повлияла на потребителското преживяване.
Източник: www.cdn-a.william-reed.com
Съсредоточете се върху краткосрочно стратегическо планиране и бъдете готови да направите бързи промени, които да предпазят приходите ви. Работете в реално време с цените, които предлагате. Това е важен похват за краткосрочно увеличаване на печалбите.
Бъдете креативни и автентични. Спазвайте ценностите и посланията на фирмата ви, както и мисията, която изпълнявате. През тези несигурни времена е важно да мислите за нови методи да въвлечете в бранда си клиентите, служителите и потребителите си.
Източник: www.images.martechadvisor.com
Създайте съобщенията си така, че да са фокусирани върху потребителите. Много от тях пазаруват по време на момент от страх и тревожност. Видяхме какво стана със свръхзапасяването с тоалетна хартия в началото на социалното дистанциране. Задайте си въпроса дали посланието ви е релевантно в момента спрямо купувачите и ако не, как бихте могли да го промените. Почти всички са си вкъщи, така че видео рекламата никога не е имала толкова голямо влияние и не е свързвала различните общности по такъв начин. Не забравяйте, че ако рекламата е по телевизора, много хора изключват звука, което прави изображенията с още по-голяма стойност.