
Маркетинг на малкия бизнес
Без значение дали сте в процес на стартиране на нов малък бизнес или вече притежавате такъв, да имате силно онлайн присъствие е изключително важно. Всъщност 97% от потребителите научават за местните бизнеси именно онлайн. За да разпространите бранда си и да увеличите трафика към вашия уебсайт имате нужда от работеща маркетингова стратегия. Дигиталният маркетинг е задължителен за промотиране на услугата или продуктът, който предлага вашия малък бизнес. Оптимизирането на маркетинга онлайн със сигурност ще ви помогне да развиете организацията си и да увеличите приходите си.
За малкия бизнес е важно да имате както основополагаща, така и постоянно променяща се информация, която е достъпна за потенциалните клиенти. Това може да звучи странно за онези от вас, които са нови в онлайн маркетинга, но е изпитан метод, който дава резултати. Целта е да привлечете нови клиенти, което е помогне да разраснете бизнеса си. Органичният трафик- този, който произлиза от интернет потребители, които са ви намерили сами онлайн чрез собствено търсене- е най-рентабилният начин.
Ако и вие имате интерес от тази сфера, тогава безплатното обучение по Дигитален маркетинг, ще ви бъде от голяма полза.
Източник: www.pixabay.com
Когато се захващате с маркетинг на малък бизнес се налага да си отговорите на някои въпроси:
Как мога да направя уебсайт? А мога ли да го направя сам, без да наемам програмист? Защо уебсайтът ми не се появява в Гугъл? Защо моят конкурент е над мен в Гугъл? Какво представлява блогът? Защо е важен? Защо ме трябват профили в социалните мрежи? Как мога да получа повече трафик в уебсайта си?
Да имате професионално изглеждащ уебсайт е един от най-важните елементи за развитието на успешен малък бизнес. Целта му е да бъде вашето лице пред света- да представи кои сте вие, какво предлагате, къде се намирате и как потенциалният купувач може да се свърже с вас. Важно е вашият уебсайт да бъде еднакво достъпен както за компютър, така и за мобилни устройства, тъй като тенденцията е в посока все повече от потребителите на интернет да използват смартфоните си за „браузване“ онлайн. Използвайте го в своя полза!
Източник: www.pixabay.com
За да започнете блог имате нужда от евтина или безплатна платформа, чрез която да направите сайт и да използвате един от темплейтите му. Дори да публикувате в него веднъж седмично, това пак ще подобри видимостта ви онлайн и ще помогне да се образовате потенциалните си потребители защо трябва да имат доверие на компанията ви. Ако планирате да пишете публикациите си лично, проучете как се прави това. Когато започнете да пишете можете да подканяте клиентите да се записват за вашия блог и да получават имейли. Това е много добър начин да им предложите информация, когато все още не са готови да си закупят вашият продукт или услуга.
Имейл маркетингът е много важна част от маркетинга на малкия бизнес и не бива да се подценява. 73% от поколението на милениалите предпочитат комуникация по електронна поща от страна на бизнесите. Тази стратегия е евтина, безплатна и върши работа както с нови, така и с вече съществуващи клиенти.
Страниците в социалните мрежи са средство, което активно се използва в маркетинга през последните години и малкия бизнес може да се възползва успешно от това. Те не са създадени само човек да се социализира и свързва, а и се използват за работа.
Източник: www.pixabay.com
Важни стъпки, които трябва да предприемете за маркетинга на малкия бизнес са и определянето на идентичността на вашия бранд, както и на потенциалните ви потребители. Научете се да използвате инструментите за анализ и да оптимизирате уеб страници със SEO.
Задължително е да наемете умел графичен дизайнер, който да създаде лого, което да работи във ваша полза.
Не забравяйте да окуражавате доволните клиенти да споделят положителния си опит от употребата на вашия продукт или услуга. Ако говорят за това в социалните мрежи или оставят ревю в уебсайта ви, това ще бъде видимо и за потенциалните потребители, които все още не са се решили на стъпката да се възползват от продукта или услугата, които вашият малък бизнес предлага. Направете така, че те да публикуват снимка във Фейсбук или Инстаграм и да отбележат бранда ви.