
Маркетинг стратегия
Маркетинг стратегията представлява план за действие, създаден за да промотира и продава продукт или услуга на потенциалните потребители. В маркетинг стратегията се съдържат ценностите на компанията, основното послание на бранда, информация за целевата аудитория и други елементи. Маркетинг стратегията съдържа в себе си маркетинг план, който представлява документ, който описва дейностите, които компанията предприема и график за инициативите.
Понякога маркетинг стратегиите са успешни, друг път не толкова, но това позволява на бизнеса да се учи от грешките си и да прецени кои практики водят до желаните резултати. Това, което работи при една кампания може да се окаже неуспешно за друга. Ще ви представим някои изпитани практики, които можете да приложите в организацията си през 2020 година.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.banfield.agency
Добра идея за маркетинг стратегия е да създадете връзка с инструментите, които притежавате. Дигиталният маркетинг е силно застъпен в почти всяка маркетинг стратегия, а съдържанието е важна част от него. За целта трябва вашето да е такова, че да ви кара да изпъкнете над конкуренцията. За целта е необходимо да проявите креативност и специални умения. Когато сте наясно с какви инструменти можете да работите, това ще помогне за развитието на маркетинг стратегията. Става дума за софтуер, уебинари, възможни партньорства с други продукти и лица. Не забравяйте, че за маркетинга връзката и отношението така както с клиентите, така и с другите бизнеси в сферата е най-важно. Можете да направите така, да използвате и оптимизирате съдържанието си на няколко нива. Не просто да напишете статия и да я публикувате. Преценете кой очаквате да я чете. Работете заедно с инфлуенсъри, които да разпространяват вашето съдържание, създайте нови контакти и отворете врати за нови маркетинг възможности.
Източник: www.freepik.com
В днешно време е по-трудно от всякога да изпъкнете пред конкуренцията, когато става дума за съдържание, но това не означава, че постоянно трябва да създавате ново, по-добро съдържание. Понякога можете да получите много добри резултати чрез преработка на старо съдържание. Можете да публикувате отново теми или публикации, които нямат преглеждания от над три години, за ги разпределите по теми и промените. Някои от тях ще се наложи да изтриете, други да слеете в едно, да допълните с ново съдържание, нови снимки, картинки или графики и ново, свежо заглавие. По маркетинг стратегията е добре да се работи по малко всеки месец, защото изисква време да се изпълни. Няма да има същият резултат, ако я „изсипете“ наведнъж. Това ви позволява и да можете да се съсредоточите повече на съдържанието и на споделянето на публикации в социалните мрежи, които имат кратък живот.
Много може да се научи от проучване на резултатите от търсенето и за успешна маркетинг стратегия е желателно да им се обърне внимание. По този начин ще научите кои са основните ви конкуренти и ще ви хрумнат нови идеи, които ще ви помогнат да получавате повече посещения на уебсайтовете. От ключовите думи можете да извадите изводи и за потенциални линк партньори.
Източник: www.freepik.com
Създаването на уебинари също може да бъде част от маркетинг стратегия, която не е за подценяване. Инвестициите в тази област ще ви се изплатят. Може дори да се превърне в един от водещите похвати за маркетинг във вашия бизнес или за вашия бранд. Професионалистите наблюдават, че колкото по-тясно специализиран е уебинарът, толкова по-добри резултати дава. Добре е да не е просто онлайн лекция, а да има отделено време, в които зрителите да имат възможност да задават въпроси, на които да им се отговори. Не забравяйте да промотирате и самия уебинар така, че да достигне до вашата таргет аудитория и наистина да присъстват на него.
Източник: www.freepik.com
В днешно време видеото заема все по-голяма част от маркетинг стратегията на всеки бизнес. Проучванията показват, че една трета от потреблението на интернет е в гледане на видео съдържание. Ако не сте част от тази нарастваща тенденция, изпускате възможност да създадете успешна връзка с вече съществуващите си клиенти, както и с потенциалните нови. YouTube е чудесна безплатна платформа, която можете да използвате като инвестирате време и малко средства. Необходими са ви фотоапарат или мобилен телефон с добра камера, малко харизма и основни умения по видео монтаж или желание да ги научите!
Освен видеото при маркетинг стратегията на помощ идва и доброто старо писане на текстове в блог. Добре е съдържанието да е интересно и уникално, но е важно и да бъде оптимизирано спрямо нуждите на продукта или услуга, който рекламирате.
Когато се споменат социални медии, ние си представяме Facebook, Twitter или Instagram. Но съществуват и други, освен „традиционните“ платформи. Става дума за Quora и Reddit. Тези сайтове са категоризирани като по-специализирани и помагат да се свържете с конкретна таргет аудитория по-успешно, отколкото при „по-общите“ сайтове.