
Маркетинг и реклама
Маркетингът и рекламата са две концепции, с които се срещаме почти всеки ден по един или друг начин, но въпреки това съществува объркване каква точно е разликата между тях. Те са много сходни, но освен прилики имат и разлики в стратегиите и инструментите, които използват. Да познавате разликите между маркетинг и реклама е от основно значение за успеха на вашата компания. Ще ви представим дефиниции на всяко от понятията и ще обясним някои от ключовите концепти.
Маркетингът е проучването на потребителите и тяхното поведение като такива. Основната цел е да привлече и задържи клиенти, както и да не изгуби лоялните установени потребители. Целта на маркетинга е да увеличи продажбите на продуктите или услугите, които даден бранд или компания предоставят. Когато става дума за разликата между маркетинг и реклама ще стане ясно, че маркетингът е много по-общо понятие от рекламата.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.sintegra-bg.com
Рекламата е форма на комуникация, насочена директно към потребителите. Целта на рекламата е да увеличи потреблението на продукт или услуга, да подобри имиджа на марката или да го позиционира на друго място в ума на клиентите и потенциалните такива. Основната разлика между маркетинга и рекламата е, че рекламата е част от маркетинга, по-точно – от стратегиите за промотиране. Днес дигиталният маркетинг и дигиталната реклама са от основно значение, когато става дума за представянето на нови продукти и услуги. Тяхната важност се определя като такава с по-голяма тежест от тази на традиционните медии и аналоговата реклама.
За маркетинга основното е продуктът. Компаниите съществуват, за да продават своите продукти или услуги. Не е задължително той да бъде материален. Когато се говори за продукт се разбира това какво се вписва в нуждите и желанията на потребителите, а не техническите характеристики.
Източник: www.freepik.com
Може да имате най-добрият продукт, но ако разположението му на пазара е такова, че потребителите не могат да достигнат до него, тогава няма нужда от него. В такъв случай идва маркетингът да подсигури чрез различни средства и практики, независимо дали физически магазини или електронна търговия, че продуктът ще достигне до клиента и той ще е доволен от пазаруването си.
Цената на продукта или услугата е ключова за маркетинга. Маркетинговият екип трябва да вземе предвид множество различни фактори, за да определи цената на даден продукт, като например икономическите цели на компанията, очакванията на целевата аудитория, както и конкурентните подобни продукти или услуги.
Представянето на продукта включва различни маркетингови и търговски дейности, чиято цел е да запознае хората с продукта и да подсигури положителното му приемане от страна на потребителя. Един от огромните компоненти на представянето, както вероятно вече се досещате, е рекламата, но тя не е единственият.
Източник: www.freepik.com
Онлайн маркетингът или дигиталният маркетинг има същите цели, които и традиционният маркетинг, но използва нови технологии и социални мрежи, за да промотира продуктите или услугите на компанията онлайн. Разбира се както при аналоговия метод, така и при онлайн, маркетингът се различава от рекламата.
Съществуват няколко различни вида реклама. Сред тях е нейтив рекламата. Тя се характеризира с това, че е интегрирана в платформа за съдържание, в която е публикувана, без уеб сърфирането да се прекъсва. Това е добър метод да се прескочи препятствието на програмите за блокиране на реклами, но за да бъде успешна трябва да добавя стойност към преживяването на потребителя.
Имейл маркетингът е форма на реклама. Това е много важна техника, която се използва както за реклама, така и за маркетинг.
Източник: www.freepik.com
Рекламата в социалните мрежи помага на брандовете да достигнат потенциалната си аудитория бързо и едновременно, както и до определен сегмент от тяхната целева група. Най-популярни в момента са Facebook Ads, Instagram Ads и Twitter Ads, но може да се рекламира и в Snapchat, Pinterest и други не толкова популярни платформи.
Мобилната реклама е специално създадена да функционира когато потребителят използва интернет през мобилното си устройство. Доказано е, че хората все по-рядко използват компютър основно за тази цел, което прави този начин на реклама изключително популярен.
Онлайн видеото е метод за реклама, който е високо ефективен. Видеото е метод, който лесно пренася послания, идеи и емоции, а и генерира повече гледания от обикновените, традиционни методи на дигитална реклама и има огромен потенциал за разпространение.