
Маркетинг дефиниция
Според американската маркетинг асоциация определението за маркетинг се проверява и одобрява или променя на всеки три години от комисия от специалисти. Това е съвкупността от действия, чрез които предприятие извлича изгода от пазара. понятието за маркетинг възниква в началото на ХХ век в Северна Америка. Първоначално се ограничава до пазарни проучвания и определяне възможностите за разполагане на продукта на пазара. Широко възприето и общо определение го разглежда като откриване, снабдяване, задоволяване и задържане на потребители. Днес се разглежда и като създаване, разгласяване и предоставяне на стойност на пазара и управляване на отношенията с него за взаимна облага на бизнес и на потребители.
Ако и вие имате интерес от тази сфера, тогава безплатното обучение по Дигитален маркетинг, ще ви бъде от голяма полза.
Английският Институт по маркетинг от 1965 година създава определение, прието от международната Организация за икономическо сътрудничество и развитие, което гласи, че „Целта на маркетинга е да направи продаването свръхобилно. Целта на маркетинга е да разбере потребителя толкова добре, че продуктът и услугата да му паснат така, че сами да се продават. В идеалния случай маркетингът трябва да доведе до потребител, който е готов да купи.“
Източник: www.i.recrutement-basicsystem.com
Джон Мариоти определя маркетинга като „практиката за разбирането на нуждите и желанията на клиентите, откриването или създаването на продукти/услуги, които отговарят на тези нужди и желания, комуникирането на тази информация вътрешно в организацията която трябва да създаде и достави този продукт/услуга и външно към клиентите за които те са предназначени, така че те ще ги желаят и закупят.“
Питър Дракър твърди, че „Целта на маркетинга е да направи продаването достатъчво. Целта на маркетинга е да разбере потребителя толкова добре, че продуктът и услугата да му паснат така, че сами да се продават. В идеалния случай маркетингът трябва да доведе до потребител, който е готов да купи.“
Източник: www.perfectamarketing.com
Маркетингът борави с маркетингово проучване. Това представлява звеното, което свързва потребителя, клиента и обществото с организацията, която предоставя продукт или услуга. Чрез маркетинг проучването се набавя информация, която се използва за определяне и идентифициране на маркетинговите възможности и проблеми. Генерират се, подобряват се и се оценяват дейностите, извършва се мониторинг на представянето на маркетинговата стратегия досега, подобрява се разбирането на процесите и резултатите, до които водят. Чрез маркетинговото проучване се специфицира информацията, необходима за разрешаване на проблемите, които могат да изникнат, създава се метод, по който се събира тази информация, анализират се резултатите и се комуникират резултатите и приложенията на практиките.
Източник: www.revenue-hub.com
Съществуват няколко вида маркетинг с различна дефиниция.
Инфлуенсър маркетинг- дефиниция
Според Асоциацията на националните рекламодатели в САЩ, инфлуенсър маркетингът се фокусира върху ангажирането на хора, които имат влияние върху потенциални купувачи и да се ориентират маркетинг дейностите около тези хора, чиято цел е да предадат посланието на бранда до по-голяма аудитория.
При инфлуенсър маркетингът не става дума за маркетинг директно към голяма група потребители, а до последователите на даден инфлуенсър. Той може да бъде познато лице от интернет пространството, известна личност, създател на видео съдържание. Неговата аудитория от последователи трябва да съвпада до голяма степен с тази на вашия бизнес. Ако това условие не е спазено, рискувате да не постигнете желаните резултати.
Маркетинг, който се отнася до връзката с клиентите включва стратегии и тактики, чрез които се създава лоялност на потребителите към вашия бранд. Той включва и маркетинг на база данни, реклами спрямо поведението и прецизен анализ на целевата група. На тази база се създават програми за лоялност.
Източник: www.hotellinksolutions.com
Вайръл маркетинг- дефиниция
Вайръл маркетингът представлява маркетингов феномен, който улеснява и насърчава хората в разпространението на маркетинговото послание. Понятието „вайръл“, което е навлязло от английския език на български означава „вирусно“ и се свързва с броя на хората, които са изложени до посланието, което се разпространява като вирус от човек на човек.
Дефиницията за зелен маркетинг е маркетинг на продукти и услуги, които са създадени така, че да бъдат максимално безопасни за околната среда. Този термин се използва се описание на усилията да се произведат, промотират и опаковат продуктите по начин, който отговаря на изискванията за екология.
Маркетинг по ключови думи- дефиниция
За този тип маркетинг е характерно разположение на посланието на бизнеса пред потребителите на базата на определени ключови думи или фрази, които те използват за търсене в интернет. Това носи преимуществото да се достигне до конкретната таргет аудитория, която вече има интерес към дадения продукт или услуга и да им предаде правилното послание в точния момент. За много маркетинг специалисти по ключовите думи определят разположението на рекламите.