Репортажна фотография – съвети
Естествено, класическият репортаж е свързан главно с работата на фотожурналистите. Но репортажната фотография в момента, също е в центъра на вниманието сред сватбените фотографи, например. Повече от всеки друг стил, репортажната фотография позволява на вашите снимки да разказват история. Без значение дали това е демонстрация на площада, фирмено парти или концерт, в репортажите правилата на играта остават почти същите. Фотографът трябва, да бъде бърз и внимателен. Ако пропуснете момент, той не може да се повтори и практически няма начин да повлияете на събитията или условията.
Имате ли интерес към фотографията? Включете се към безплатното обучение по Студийна фотография, което ще ви запознае с всички тънкости.
Източник: www.pixabay.com
Да се научим да прогнозираме следващите секунди или минути е ценно умение за всички, които искат да правят репортажна фотография. Важно е винаги да се фокусирате, върху ситуацията и нейните участници. Как се свързват и реагират заедно. Опитайте се да разберете реакциите и причините на участниците и поне частично, озадачете техния характер и ролята им в ситуацията. Тогава ще е по-лесно да прецените, как ще реагират и какво ще правят в следващите моменти. Освен това, улавяйки отношенията между тях, ще получите по-задълбочено и текстурирано описание на събитията.
Източник: www.learn.zoner.com
Можете да реагирате и да прогнозирате малко по-бързо и по-добре, ако предварително направите поне кратко проучване. Затова винаги събирайте предварително информация за събитието, което ще снимате. Кой ще бъде там, кой е прекалено важен, за да не бъдете извън вашия комплект, какво ще е събитието и каква програма да очаквате. В края на краищата историята на събитието, което фотографирате, започва много преди да стигнете до „местопрестъплението“. Също така ще получите представа къде да насочите камерата си, за да не пропуснете нищо. Отделете малко време, за да проверите предварително пространството на събитието и неговото осветление. Тогава ще можете по-добре, да адаптирате своя избор на лещи и друго оборудване. И ако се подготвяте за репортаж на открито, не забравяйте да проверите прогнозата за времето.
Източник: www.lauraponchel-photo.com
Основното овладяване на вашия фотоапарат е основна част от подготовката за репортажи. Често трябва, да реагирате бързо на промените в светлинните условия или сцената, която снимате. За да сте сигурни, че вашите репортажни снимки са толкова остри и добре изложени, както и другите ви снимки, трябва да можете бързо да промените настройките на камерата. Пръстите ви трябва да работят почти автоматично. Това е така, защото хубавите моменти често изчезват в моменти и е лесно да ги пропуснете, когато настройвате настройките на камерата твърде бавно. Снимайте често и тествайте какво може да прави камерата ви и как реагира.
Въпреки че, наблюдението е голяма част от репортажите, оставането само на фона на наблюдател означава пропускане на оживени снимки с дълбочина. За да запазите снимките си възможно най-автентични и привлекателни, трябва да станете част от действието. Не се страхувайте да се приближите до хората и да се движите наоколо, където е действието. Говорете с хората и спечелете доверието им. Понякога е достатъчна, само усмивка или кимване. Нека те свикнат с вашето присъствие.
Източник: www.learn.zoner.com
За всяка снимка трябва, да сте сигурни кой или какъв е вашият обект. По този начин вашата аудитория от своя страна, може да види кой или какво описва вашата снимка. Понякога знаете предварително, върху какво искате да се съсредоточите, а друг път определени главни герои и ситуации, ще се появят в средата на снимката. Ако очертаете основните си теми и теми за себе си при планирането, ще ги намерите по-лесно. Можете също така, да направите снимките си по-„четими“, използвайки дълбочина на полето. Темата ви трябва да е остра и видима. Изберете своята дълбочина на полето въз основа на това, дали искате да направите един или двама конкретни хора да изпъкнат или напротив, планирате да покажете цялата сцена.
Източник: www.lauraponchel-photo.com
Всяка снимка, която някога правите, ще бъде само „подрязване“ на това, което наистина се случва. Затова когато правите снимки, помислете кои елементи са важни, така че зрителите ви да могат да разберат, какво се случва от гледането на снимката или серията. Опитайте се да включите всички подходящи елементи и контекста на ситуацията. Например, ако снимате говорител пред публика, реакцията на публиката също, ще бъде интересна. Но не е нужно винаги да включвате всичко в една снимка. А показването на твърде много, може дори да влоши снимката. Опитайте да мислите за репортажа като за история, а за снимките като за градивни елементи или за глави и под-глави.
Атмосферата на събитието също, е важна част от неговия контекст. В крайна сметка, репортажните снимки не е задължително да описват само събитията. Играйте с цветове и перспектива и търсете емоциите, които характеризират атмосферата на събитието.
Източник: www.willem-thomson.de
Тъй като репортажната фотография е доста бърза, също изисква да помислите за композицията на изображението по време на снимките. Композицията обаче е важна и за съобщението на картината и за нейния магнетизъм. В крайна сметка най-добрият помощник за репортажния фотограф е практика. Снимайте, практикувайте и снимайте още малко. Това е единственият начин да „автоматизирате“ вашите действия за конфигуриране на камерата и да вземете по-бързи решения за това, къде да се движите и към кого да насочите камерата. Освен това ще се научите да композирате по-бързо и да различавате това, което е важно за заснемане. Междувременно, винаги имайте предвид, че с репортаж разказвате на някого историята на събитие. И това е най-голямото предизвикателство.