Маркетинг специалист
Маркетинг специалистът е професионалист в сферата на бизнеса, който притежава необходимото образование и опит в областта на маркетинга, продажбите, рекламата или бизнеса като цяло. Работата на маркетинг специалиста се състои в това да създава маркетингови програми и да предоставя материали, с чиято цел да се достигне до потребителите чрез различни комуникационни методи. Това включва електронна поща, уебсайт, уебинари, дигитални реклами, социални мрежи, както и традиционните канали като например печатната реклама.
От един маркетинг специалист се изисква да предложи творчески подход в работата си относно маркетинга на проекти и кампании. Той работи с външни маркетинг екипи, агенции и специалисти, за да създаде послание и материали, които са създадени и насочени специално към определена аудитория. Използва различни източници и проучвания, свидетелства на клиенти, изследвания, статии, продуктови видеа и наръчници.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Източник: www.ageofinnovation.org
Маркетинг специалистът не само създава послание, а и го насочва към правилната аудитория и позиционира проучванията така, че да се използват за увеличаване на продажбите. Понякога си сътрудничат тясно с продуктовия мениджмънт (или този на услугата, в зависимост от това какъв е бизнесът, към който работят) и с професионалистите в сферата на бизнес развитието, за да определят предложения. Могат да работят заедно с други отдели като продажби, маркетинг екипи, мениджмънт, развитие и продуктово проучване преди нов продукт или услуга да излезе на пазара, да представят наново вече съществуващи линии или да приключат предлагането на продукти или услуги, които не се представят добре на пазара. Маркетинг специалистите могат да се занимават и с таргет аудиторията на потенциалните клиенти, за да разберат къде е разположена тя от гледна точка на демографските и други фактори.
Източник: www.laffiles.azureedge.net
Маркетинг специалистите обикновено са професионалисти с поне пет години опит в областта на проекти, корпорации, реклама или друга област, която се занимава и с маркетинг. От тях се изисква да познават и разбират добре нишовите пазари и как работи бизнесът, който се занимава с бизнеси, както и взаимоотношенията в тази сфера. Те трябва да бъдат добре организирани и насочени към постигане на цели, както и да имат доказани умения в областта на управлението на проекти. Това означава също и че от тях се изисква да имат перфектни комуникационни умения- както устни, така и писмени.
Повечето компании, които търсят маркетинг специалист очакват от него да има опит в областта на социалните медии, дигиталният маркетинг, директният, финансов анализ, творческо развитие и още свързани области. Да разбира потребностите на бизнеса, стратегически маркетинг, конкурентна среда, развитие на стратегия, търговски мениджмънт, изграждане на връзка с клиентите и процесите, свързани с рекламата.
Източник: www.adoptostaging.blob.core.windows.net
Маркетинг специалистът трябва да притежава и да умее да прилага солидните си познания в областта на принципите на маркетинга и добрите практики, за да управлява продукта или услугата, който компанията предлага. Трябва да е запознат с индустрията, клиента, а също и с конкуренцията. Да създава маркетингови материали и програми чрез различни инструменти като Microsoft Office, Adobe Creative Suite, системи за маркетинг автоматизация и платформи за управление на контакти.
Източник: www.resources.workable.com
Маркетинг специалистите използват вниманието си към детайла и отличните си комуникационни умения, за да създадат и разпространят послания, които удовлетворяват потребностите на потребителя. От тях се очаква да използват и уменията си по стратегическо планиране и презентационни умения в полза както на вътрешната аудитория, така и на външни клиенти. Трябва да се справят успешно с работата под напрежение в стресова среда, да спазват крайни срокове, да притежават умение за самостоятелно мислене и взимане на решения и да бъдат отговорни. За това ще им помогнат изключителни организационни умения, без които не биха могли да работят ефективно и успешно да управляват няколко проекта едновременно, както и да отговарят на сменящите се приоритети, които работата по тях изисква.
За да се превърнете в успешен маркетинг специалист е необходимо да преминете през специализирано обучение, без значение формално или не, но и да притежава или развие задължителните за професията личностни качества, изброени по-горе.