Маркетинг елементи
Светът на маркетинга е необятен. Съвременните тенденции, основаващи се на променящата се природа на бизнеса и на високите технологии прави по-трудно определянето на това кои маркетинг елементи са по-важни от други. От една страна е от особена важност да сме в крак с тенденциите и всичко, което се появява във всяка сфера на бизнеса. От друга съществуват много възможности на маркетинг мениджъра да се учи от вече изпитани във времето техники и концепции, които са с доказани резултати.
Включете се в безплатното обучение по Дигитален маркетинг, където ще се запознаете с технологиите за създаване на сайтове и онлайн магазини. Не го пропускайте!
Имате ли чувството, че на вашата маркетинг стратегия нещо й липсва? Може би въпреки фактът, че предлагате страхотен продукт, той не може “да изплува” над конкуренцията? Или всичките ви усилия за реклама не дават желаните резултати? Не сте сами. Повечето бизнеси отбелязват незадоволителни резултати когато става дума за продажби. Достигат до 78%. Без значение с какво се занимавате и дори къде е проблемът ви, съществуват основни маркетинг елементи, които са задължителни за успешна маркетингова стратегия. Сега ще ви представим някои от тях.
Източник: www.previews.123rf.com
Първият и най-важен фактор в маркетинга е да се разбира продуктът или услугата, заради който се провежда маркетинговата кампания, както и каква е специфичната таргет аудитория. Това се отнася обикновено към определен тип човек, който живее на определена територия и има определени покупателни практики. Успехът на даден продукт често зависи от това колко добре маркетинговата фирма успява да прецени колко желаят, ще бъде продуктът от дадена част от обществото, на която се опитва да го продаде.
Друг важен маркетинг елемент е цената на продукта или услугата. Потребителите трябва да останат с чувството, че получават стойност срещу парите си, които дават доброволно на дадена марка. Ако цената е твърде ниска, това може да изглежда съмнително за клиента, а за самата организация да не доведе до желаните печалби. Тази стратегия създава дилема и за компаниите, за които е трудно да поддържат качество на продуктите си. Често голямото потребление и изискване за този продукт увеличава необходимостта той да се произвежда в по-голямо количество, което увеличава и нуждата, респективно средствата по разпространение, производство, работна ръка и техника. Ако пък компанията избере да постави твърде висока цена, рискува продуктът да не се избира пред конкурентите му, които ще заемат по-голямата част от пазара.
Източник: www.mk0drift0ho9g7wbfexi.kinstacdn.com
Важен маркетинг елемент е и как ще бъде разположен продуктът. Без значение колко добър е той или услугата, която предоставяте, ако потенциалният потребител няма представа, че той съществува, няма как да направи покупката. Най-ефективният начин да прецените къде би било най-доброто място за продуктът е да проучите тенденциите на вашият целеви пазар. От къде даден потребител купува подобни продукти? Какъв тип реклама поставя даден продукт по-напред сред изборите на потенциалните клиенти? Отговарянето на тези въпроси помагат на маркетинг специлистите да разберат какъв е най-добрият начин за разпространение и доставяне на продуктите на пазара- дали това става чрез поръчка по имейл, дигитално или по друг начин.
Източник: www.pamdidner.com
Елемент от маркетинга, без който не може е и промотирането на вашия продукт или услуга. Когато брандът определи с какво ще се занимава, каква е таргет аудиторията и каква е цената е време да се определи начинът, по който този продукт или услуга ще бъдат промотирани. С напредването на модерните технологии никога не е било толкова лесно и не е имало толкова много възможности това да се случи. Ефективното промотиране може да се случи от уста на уста, чрез социалните мрежи, с помощта на печатна реклама, телевизия, радио или чрез други средства. Технологиите са постоянно развиващи се и в последните години са доказали ефективността си като елемент на маркетинга сами по себе си, но всички други основни фактори също продължават и ще продължават да играят важна роля в успешното маркетиране на даден бранд, продукт или услуга.