
Шрифтове в графичния дизайн
Графичният дизайн някога е бил ограничен до разкрасяване на документ, уебсайт или обект за промоция и маркетинг. Напредъкът в уеб и мобилните технологии обаче, създаде полезен инструмент за продуктивна комуникация на съобщения с аудитория. Тя може да включва банер, дизайн на лого, лозунги, флаер, брошура или всичко, което започва с идея и се разпростира върху произведения на изкуството, геометрични фигури, знаци, символи и шрифтове.
Сред различните фактори шрифтът има значителна роля в графичния дизайн, тъй като говори от името на цялата композиция. Професионалистите имат око за подробности. Ето защо те знаят значението на използването на перфектен тип шрифт, с подходящ размер и стил на форматиране. Дизайнерите са определили индивидуално набор от правила за типография, за използване на определени типове шрифтове, след задълбочен преглед на проекта и планиране на първата чернова.
Препоръчваме си да се включите в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Източник: www.assets.awwwards.com
Дизайнер комбинира множество обекти, за да излезе с изключително комуникативен краен продукт. С помощта на цветове, изображения и други визуални обекти той може да създаде брилянтно копие, което съобщава целта и смисъла. Все пак текстът се оказва особено значим, за изискан дизайн. Човек може да създаде визуален контекст с графиката, но пропускането на шрифтове, може да бъде най-значимият грях в съобщаването точно на това, което възнамерявате да изобразите. Изборът на перфектните типове шрифтове е толкова важен, колкото и интелигентно добавяне на текст или символ към дизайн.
Трябва да изберете типа шрифт, който е добре развит и всеки символ е разпознаваем с малки размери или удебелен. Избягвайте текст, който се размива или героите се комбинират твърде тясно. Запознайте се с вида на шрифта, който по-добре да използвате за конкретен дизайн. Serif шрифтовете са тези, които имат линии в края на всеки символ. Те са най-подходящи за традиционни или сериозни цели. От друга страна, тип шрифт sans-serif е без допълнителните редове. Така че, той се счита за идеален за модерни дизайни. Изследвайте повече видове, за да изберете разумно.
Източник: www.yourdigitalresource.com
Вземете предвид контекста и аудиторията, на вашия проектиран дизайн. Запознайте се как и къде клиентът, ще покаже графиката. Ще ви даде добра идея, да разберете как типичният потребител може да изглежда в дизайна и да прочете текста. Избраният списък с различни видове шрифтове е труден, затова винаги се препоръчва да комбинирате набор от шрифтове, да ги поставите върху вашия дизайн и да ги сравните с един поглед. Избира се този, който е по-привлекателен.
Helvetica
Helvetica е сред широко използваните шрифтове от графичните дизайнери или професионалисти, или работещи като ресурс от среден до старши. Приликата на този шрифт варира между професионалистите, тъй като някои от тях го хвалят за уникалния си и прост дисплей, докато други твърдят, че разстоянието между знаците е малко ограничено. Това може да се дължи на характерните разлики, между дизайнерите. За разлика от тях професионалните типографи, имат окото на всеки детайл. Ето защо те класифицират и използват шрифтове според обхвата и целта на проекта.
Източник: www.freepik.com
Garamond
Garamond предлага разнообразие от версии на общността на графичните дизайнери. Професионалистите еднакво харесват версиите с изключение на модификацията Adobe Garamond. Издаден е през 1989 г. и оттогава е на практика. Смелият и фин стил го прави подходящ за създаване на уебсайтове, учебници, списания и други медии, използвани за образователни цели. Популярността му в дизайнерската индустрия, му помогна да си осигури титлата на втория най-добър шрифт от издателска агенция на Германия. В същото време Helvetica остава първата в списъка.
Източник: www.designincontrast.com
Trajan
Той представлява авторитарна фигура, сред голямото разнообразие от шрифтове, защото е красотата на много холивудски филмови плакати. Погледнете шрифта, може да ви напомня за един от любимите ви филми от миналото. Широкото използване на Trajan показва, че той е препоръчан от най-добрите професионалисти, които играят жизненоважно значение във филмовата индустрия. Освен това този шрифт има символично съществуване, което се отнася до правото, религията, брака или обществото. Всеки път, когато специалистите трябва да предадат такъв аспект, използването на този шрифт изглежда е задължително.
Източник: www.pinterest.com
Futura
Futura е достатъчен за нуждите на дизайнера, когато той или тя възнамерява да постигне максимума в ограничено пространство. Този тип шрифт е идеално съответствие за проектиране на лога, добавяне на лозунги към продукти, писане на книги или създаване на корпоративни шрифтове. Шрифтът има геометрична основа, поради което можете да изпитате колко брилянтно текстът прави геометрични фигури като квадрат, триъгълник или кръг. Както всеки друг шрифт, някои хора не са доволни от шрифта Futura. Поради изчистения дизайн, повечето дизайнери го смятат за шрифт за напредък и ефективност.
Източник: www.cdn.dribbble.com
Bickham Script Pro
Bickham Script Pro е създаден с желанието, да се представи писмеността като майсторско изкуство. Той е програмиран от Adobe през 1989 г., за да се използва вътрешно, но атрактивните стилове скоро се разпространяват, сред колегите дизайнери в бранша. Този уникален и несъвместим шрифт, се използва за създаване на визуализации или печат за официални поводи. Върши задачата перфектно добре в творческото проектиране на четим текст.
Източник: www.pinterest.com
Bodoni
Бодони има богата история, да служи на дизайнерите и художниците при изливането на творчеството им в шедьоври. Шрифтът е известен със своя лесно разпознаваем шрифт, който работи най-добре за създаване на лога, декоративен текст и заглавия и специално използван от дизайнерите в модната индустрия. Блестящата комбинация от дебели и тънки удари, прави шрифта естетически привлекателен и хипнотизиращ. Освен това, нотка на геометрични форми придава чар на шрифта.
Източник: www.images.squarespace-cdn.com
Frutiger
Frutiger е цяло семейство шрифтове, което е създадено от Адриан Фрутигер, който е известен дизайнер от Швейцария. Този шрифт е категоризиран като „хуманистичен“, тъй като всеки символ на шрифта е разработен с акцент върху яснота и четимост. Дизайнерите го намират за привлекателен, тъй като всички герои са разпознаваеми или въвеждани в малки размери, или гледани от разстояние, което е допълнително предимство за всеки тип шрифт, който да се използва от професионалисти. Конкретно казано, шрифтът се оказва полезен при проектирането на работа с дисплеи и табели и доста популярен, в изработката на лого за платформите Web 2.0.
Източник: www.anitacheng.com
Gotham
Gotham е представен през 2000 г. от професионални дизайнери Frere-Jones и Hoefler. Те преследват тип дизайн, който е чист, модерен и професионален. Нещо повече, те успешно предадоха своето майсторство във формата на шрифта на Gotham. Ето защо тя управлява индустрията, като любим шрифт за повече от тринадесет години. Носеха се също слухове, че Готъм е бил любим шрифт на президента Обама и че той го е използвал изключително за плакати и флаери на изборите, проведени през 2008 г. Слухът може да бъде верен или неверен, но славата на Готъм е истинска и дръзка.
Източник: www.doppelganger.name
Caslon
Caslon е кръстен на именития дизайнер Уилям Касън, който е създал няколко серифни шрифта и го е разширил, за да образува цялостно семейство от шрифтове. Това е причината самият шрифт Caslon, да се предлага в множество версии. Непрекъснатите усилия на дизайнерската общност днес имаме набор от красиви шрифтове като Caslon, които се считат за подходящи за проектиране на съдържанието на тялото. Освен като корпоративен шрифт, можем да видим практическите последици от Caslon в много книги, списания както онлайн, така и офлайн. Сред различните съживени версии, Adobe Caslon и Adobe Caslon Pro придобиха значителна доза слава и светлина на прожекторите.
Източник: www.fonts.net
Rockwell
Rockwell е продукт на Monotype Corporation и е пуснат през 1934 г. Известно е, че шрифтът е лесно разпознаваем, ако се използва за малки размери или дизайн на дисплея. Като категоризирана в серифата на плочите, характеристиката на дизайна с едно тегло е подобна на хоризонталните щрихи. Отличителният дизайн на този шрифт, произлиза от геометрични фигури. Използва се за добавяне на стойност и чар, към крайния продукт. Rockwell има луксозен дизайн, който може да задоволи повечето нужди на дизайнер, като същевременно запази качеството непокътнато.
Източник: www.fonts.net