
Фотография на храна
Фотографията с храни е по същество продуктова фотография. Накъдето и да погледнете, ще има храна, напитки и закуски. Преглеждайки всяка готварска книга, ще намерите красиви снимки на храна. Влезте в който и да е ресторант, по всяко време и навсякъде и ще ви бъдат представени зашеметяващите им снимки на храна. Instagram е залят от най-атрактивните снимки на продукти.
Снимането на храна е една от сферите на фотографията, която процъфтява през последните години. Хората започват да готвят повече, а светът на социалните мрежи даде възможност да покажем какво готвим или ядем.
Ако имате интерес към фотографията и нейните тънкости, може да се включите към безплатното обучение по Студийна фотография. Не го пропускайте!
Източник: www.weeattogether.com
Оборудването на камерата е сложно. Винаги ще има хора, които ще ви кажат да се сдобиете с нова камера с всички тези актуални функции и настройки. Ако имате DSLR, това е достатъчно. Няма конкретна камера, която да фотографира храна, просто ви трябва такава, която има няколко основни положения. Високото ISO, способността да снимате в сурови и множество фокусни точки, са най-важните характеристики в тази област на фотографията. Имането на LCD екран с „изглед на живо“, също би било много полезно.
Източник: www.lovogallery.com
Когато става въпрос за най-добрите камери за всеки жанр на фотографията, е важно да знаете какво трябва да направите с нея. Някои камери са изградени, за да снимат много изображения за няколко секунди. Други са по-специално насочени, да бъдат използвани в студио. Нито едно от тези неща не е важно тук. И така, какво трябва да търсите, за да снимате храна? Първото важно нещо е работа със сензор за пълна рамка или изрязване. Наличието на сензор за изрязване ще повлияе на фокусното разстояние на вашия обектив.
Източник: www.artandcreativity.com
На следващо място, камерата, която може да снима в сурово състояние, винаги е по-добра. Суровите изображения съхраняват повече данни от сцената, което позволява повече „възпроизвеждане“ при последваща обработка. Използването на вашия смартфон никога не е било по-лесно. Те имат конкурентно качество на изображенията, приложения, които да ви помогнат да обработите изображенията и набор от социални мрежи, където да споделяте. Фонът, на който снимате храната, е също толкова важен, колкото и самата храна. Чудесно за създаване на настроение или тон, а не просто празна, бяла зона.
Източник: www.umeshmistry.com
Трябва ви и статив, който ще поддържа камерата ви неподвижна, като намалява трептенето. Също така, ще ви даде онези въздушни изображения отгоре надолу, които виждате толкова често. Освен това е сигурно място да съхранявате камерата си, докато прекарвате часове в подреждане на сцената. И гарантира, че перспективата не се променя. Наличието на статив, ви позволява да използвате ръчен фокус, за да сте сигурни, че имате фокусното място.
Източник: www.glmastudio.com
Фотографията с храна, се свежда до детайлите. Това може да означава малка дълбочина на полето на голяма чиния, храна и околна среда. Могат да бъдат и онези малки елементи, които съставят набора от изображения. Подправките, поръсени около ястието, например, могат да създадат по-широко впечатление за храната. Тук идва и цветът. Управлението на цветовете е много важно, при фотографията с храни. Те могат или да се допълват взаимно, или да предизвикат интересно съпоставяне. За да коригираме тези цветове, можем да настроим баланса на бялото на камерата на използваната светлинна температура. Това става проблематично, ако се използват две различни светлинни температури. Балансът и цветът на бялото, могат да бъдат коригирани и 0по време на последваща обработка.
Източник: www.cdn.fstoppers.com
Освен оборудването на вашия фотоапарат, статив и обективи, има още няколко неща, които трябва да разгледате. За да ви помогне да преместите и стилизирате вашите изображения, наистина можете да се възползвате от няколко малки инструмента. Хартиените кърпи са задължителни, за почистване на съдове и полиране на чаши. Пинсетите също са необходими за преместване на малки, фини предмети и меки храни за прецизни разположения. Четките също са много важни, за омазняване или добавяне на вода към обекта.
Източник: www.i0.wp.com
Не цялата храна, която приготвяте да снимате, ще изглежда добре. Ще се нуждае от малко оживяване. Неща като спрей за готвене с незалепващо олио могат да направят вид, че току-що е приготвено ястието, което снимате. Дори да седи там с часове. Чаените кърпи са добро нещо, което да имате наоколо и да използвате в стайлинга, тъй като добавя към това домашно усещане. Пергаментната хартия е чудесен и прост фон, върху който да поставите храната си.
Източник: www.blog.depositphotos.com
Ако камерата е тортата, то обективът е черешката. Как ще снимате хранителен продукт се свежда до обектива, който използвате. Постигането на малка дълбочина на полето идва от бърза бленда. Тя ви позволява да работите при слаба осветеност. Обективът също влияе, върху качеството на вашите изображения.
Широкоъгълният обектив е чудесно допълнение, към всеки комплект за фотография. Тези обективи ви позволяват да заснемете по-голямата част от сцената, поради техния „широкоъгълен ъгъл“. Те работят добре при слаба осветеност и могат да влязат в основни или увеличени форми. Недостатъкът при тези лещи е изкривяването. Ще откриете, че изображението става изкривено близо до ръба на рамката. Тази аберация може да бъде интересна и най-добре използвана за забавни проекти. Прекаляването с широк ъгъл може да изглежда аматьорско.
Източник: www.cdn.vitecimagingsolutions.com
„Благороден петдесет“ е стандартен обектив. Той предлага отлично качество и все пак ви дава доста прилична гледка. Изкривяването с този обектив е минимално. Той не само прави вашите изображения да изглеждат страхотно, но и намалява времето за след обработка. С основен обектив като този, качеството и остротата на изображението са изключителни. Обективът може да има проблеми с автоматичното фокусиране върху елементи, които нямат контраст. Освен това има ограничение за това колко близо, можете да стигнете до даден елемент и да го държите във фокус.
Източник: www.images.squarespace-cdn.com
Макро обективът е почти незаменим за заснемане на дребни детайли, при фотографията с храни. Този тип обективи ви доближава възможно най-много, тъй като има много малко минимално разстояние за фокусиране. Можете да ги използвате в комбинация с макро разширители, за да се доближите още повече. Те не са лесни за използване в тесни пространства. Това е, освен ако не използвате този обектив, само за неговите макро възможности.
Източник: www.eaternalzest.com
Използването на естествена светлина, може да бъде най-добрият начин да започнете и да практикувате. Тя е изобилна, безплатна и всеки има прозорец, който може да използва като източник на пряка светлина. Тук дифузьор трябва да седи, между прозореца и храната, за да създаде равномерно падане на светлината и да отнеме интензитета на източника на светлина. Рефлекторите могат да се използват за отскачане на светлината обратно към обекта, което омекотява суровите сенки.
Източник: www.blog.shawacademy.com
Освен естествена светлина, софтбоксът е също чудесен вариант. Чудесен за студиа без прозорци или моменти, когато слънцето не е толкова силно, колкото искате да бъде. Софтбоксовете са доста евтини и лесни за поставяне. Те дават постоянен поток светлина и могат да бъдат преместени, за да получат различни ъгли или да заглушат иначе сурова светлина.
Страхотното в храната е, че тя не се уморява и не говори твърде много. До определен момент хранителните продукти са лесни за работа. Остават там, където ги поставите, като ви позволяват да се съсредоточите, върху други области.
Източник: www.irinagutova.com