Тенденции в Уеб дизайна
Някои тенденции като градиент се завръща и през тази година, но в дори по-динамична форма. Скучните дизайни си взимат почивка. През 2020 ще наблюдаваме прилив на дълбочини и цветове в минималистичната концепция. През последните няколко месеца стана ясно, че енергичните цветове заслужават да им се даде шанс да изпъкнат, а също и да се експериментира с тях. Тенденциите в уеб дизайна се наблюдават основно в двете главни направления: уеб дизайн за електронна търговия и при респонсив уеб дизайна.
Включете се в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на уеб дизайнерите, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Източник: www.uxweb-design.com
От онлайн пазаруването се възползват все повече потребители с всеки изминал ден, като вече са десетки милиони. Целта е да им се предостави възможност да изберат точно това, което искат от гледна точка на потребителско изживяване и визуален облик. Тенденциите се базират на функционалност, скорост и несложност за употреба. Колкото по-лесно е за клиента е да достигне до това, което желае, толкова по-добре.
Употребата на мобилни устройства надделява стабилно над употребата на компютри в последните години и тенденцията е това да продължава да е така. В глобален план трафикът през мобилно устройство заема 52% от световното интернет потребление. В края на 2019 година 63% от притежателите на мобилни телефони са ползвали основно тях за интернет достъп. Никога не е било толкова важно, колкото сега, да се наблегне на респонсив дизайн тенденциите, като се подходи изцяло от перспективата на крайния потребител.
Ако погледнем генерално можем да се ограничим до някои основни тенденции в уеб дизайна, които набират популярност по целия свят. Някои са такива, които просто се развиват, но се използват активно в последните години, докато други са нови и дръзки и прибавят нови функционалности.
Източник: www.fzpdigital.com
Дръзки цветове и опростен уеб дизайн
Всеки притежател на уебсайт има една основна цел- да се отличи от конкуренцията и да привлече повече потребители. Много брандове се опитват да го постигнат чрез ярки цветове. Те спират погледа на зрителя веднага, което е особено полезно при електронната търговия. Много дизайнери предпочитат да заложат на сигурните цветове, нюанси и сенки, без да добавят ексцентричност и дори неподражаем стил и индивидуалност. Голяма част от брандовете могат да се възползват от по-атрактивен уеб дизайн, за да привлекат желаната аудитория. Повечето потребители притежават смартфон с висока резолюция, което позволява на този тип уеб дизайн да се превърне в норма, а не в изключение.
Източник: www.thebestdesigns.com
Анимации и динамични илюстрации в уеб дизайна
Бавното зареждане на страниците и не достатъчно силната интернет връзка са пречки за това, но за радост те са останали в миналото ни. И ако все още едно видео може наистина да бъде трудно да се зареди, което да доведе до загуба на потенциални клиенти, това не се отнася за кратките анимации. Те не са големи по обем, в сравнение с висококачественото видео и са чудесен начин да персонализирате бранда си. Можете да ги използвате, за да разкажете история- буквално и да предадете посланието си по изчистен, но уверен начин. Илюстрациите са добър начин да покажат на потребителя как да използват продукта. Най-добре се вписва в ситуации, в които искате да прибавите нотка игривост или да занимавате погледа на зрителя с нещо, докато страницата се зареди.
Източник: www.proofhub.com
Асиметричен лейаут
Повечето уебсайтове са изключително подредени. Това не е грях, но тенденцията е към промяна на този по-скоро скучно изглеждащ облик. Чрез асиметричният лейаут можете да прибавите индивидуалност, ентусиазъм и забавление. Изключително подходящо е за лични уебсайтове, чрез които искате да изразите личната си уникалност. Ако обаче става дума за марка с прекалено много съдържание на уебсайта, рискувате да изглежда хаотичен и потребителите да не успеят да се ориентират добре. Можете да приложите комбинация от класически и асиметричен уеб дизайн и динамичен фон, за да задоволите потребностите на аудиторията. Не забравяйте, че трябва винаги да се съобразявате с усещането за баланс. Една част от страницата не бива да е “по-тежка” от другата, трябва да се компенсира с текст, пространство и други елементи.
Източник: www.i.pinimg.com
Горда типография в уеб дизайна
Използването за шрифт в ролята на изображение далеч не е тенденция, която се е зародила през 2020 година. Но продължава да се развива. Типографията дтава все по-дръзка и трудна за пренебрегване от окото на зрителя. Понякога думите казват повече от 1000-та думи, които може да каже снимката. За такива случаи използването на голям, удебелен шрифт е напълно обосновано. Все повече програми и устройства се създават, за да можете да правите изработени от вас шрифтове, чрез които да предавате послания, които се отличават в тълпата.
Източник: www.cdn.dribbble.com
Ръчно изработени рисунки
Уеб дизайнерите знаят, че уебсайтът не е просто онлайн адрес. Целта на всеки бранд за стоки или услуги е да привлече внимание, да се отличи от тълпата. Няма нищо, което да придаде по-голямо усещане за персонализиране и уникалност от нарисуваната картинка. Това предава “по-човешко” усещане, а също и притежават неповторим чар. Можете да използвате рисунките да привлечете, освежите и очаровате, като същевременно изпъквате над конкуренцията от милиони сайтове из необятното интернет пространство.
Източник: www.cdn.mos.cms.futurecdn.net