
Стилове в Графичния дизайн
Графичният дизайн е добър тогава, когато се отнася към изискванията на конкретния проект и задоволява потребностите на клиента, а не само когато спазва определени естетически категории. Очите ни лесно запомнят невероятните дизайни, които отговарят на целта и посланието на марките.
Изкуството е най-доброто средство за изразяване и предизвикване на емоции и успешните бизнеси го осъзнават и се възползват. Важно е да се подбере правилната стратегия за графичен дизайн като част от маркетинга на всяка една компания. Ще ви представим няколко основни стила, между които можете да изберете за нуждите на вашата организация.
Ако темата ви е интересна, може да се включите към безплатното обучение по Въведение е дизайна. Не го пропускайте!

Източник: www.images.squarespace-cdn.com
Триизмерен стил
Триизмерният стил графичен дизайн позволява да създадете акценти, които са близки до реалния свят. Това е и сред най-популярните тенденции последните години. Създава илюзия за обем и дълбочина, често е в един нюанс на цвета. Подхожда най-вече на илюстрации, гръндж, мъжествени, забавни, игриви или абстрактни стилове.
Винтидж/Ретро стил
Тези стилове в графичния дизайн ни връщат към близкото и не толкова близко минало. Някои може да напомнят за 80-те години на ХХ век или минималистичното движение, но много популярни дизайни заимстват от Викторианската епоха или индустриалната революция. Най-често илюстрациите включват визуални елементи, свързани с музиката или с ХIХ век. Популярни са и декоративни стилове или ръчно изрисувани шрифтове или имитиращи печатарска преса. Подходжат на различни шрифтове, природа, лукс, гръндж или забавление.

Източник: www.1.bp.blogspot.com
Абстрактен стил
Абстрактият графичен дизайн не влиза в рамките на абстрактното изкуство. Всяка линия, форма или фигура, която привлича погледа към себе си се смята за абстракция. Този тип илюстрации се създават чрез съчетаването на цветове и шарки в различни размери, които са аткрактивни за зрителя, но и достатъчно функционални, за да отговарят на маркетинговите цели на клиента. Най-често се постигат чрез неопределени форми и индивидуален стил. Подхождат на 3Д дизайн, професионален, естествен, геометричен, забавен и минималистичен.
Типография
Този стил представлява модификация на шрифтове по начин, който привлича вниманието към себе си и създава интерес у публиката. Той трябва да е обвързан задължително с темата на проекта. Дизайнът на текста помага за пренасяне на посланието на бранда. Подхожда си с женствени дизайни, ретро, естествени, илюстрации, гръднж и забавление.

Източник: www.shutterstock.com
Фотореалистични илюстрации
Художествената концепция на графичния дизайнер създава илюстрация, която съвпада с реалистичния облик на дадена снимка, която го вдъхновява. За този стил са характерни добре дефинирани очертания, дълбочина на детайла и наподобяване на оригиналното изображение. Подхожда добре на стилове като винтидж, 3Д, естествен, женствен, мъжествен и гръндж.
Минималистичен стил
Минималистичният стил се характеризира с опросненост. Той е различен от луксозния или изключително декоративен илюстративен стил, който срещаме често. Използват се минимален брой елементи и ограничени цветове. Предават посланието по директен начин. Може да се използва добре в съчетание с луксозен, абстрактен, професионален, женствен и геометричен стил.

Източник: www.infographicdesignteam.com
Концептуални стилове в графичния дизайн
Това е метафорично определение за всяка визуална идея. По-скоро става дума за фикционална част от цялостната концепция на илюстративния стил, която обаче не се вписва в рамките й. За този стил не е необходимо наличието на реалистични елементи и зависи изцяло от личната и творческа гледна точка на дизайнера. Отива си с мъжествения, женстления, естествения, абстрактният, илюстранивният и минималистичният стил, както и с гръндж.
Женствен илюстративен стил в дизайна
За този стил е характерно въплъщаването на меки и бледи цветови гами, мотив, елементи и икони, които се свързват с женската част от аудиторията. Шрифтовете се базират на ръкописното изписване, цветовете са най-често меки и пастелни, коралово до ярки цветове като различни нюанси на розово, оранжево и лилаво. Може да съдържа иконки, които се свързват с женското- лице, червило, токчета и други клишета на дамската мода. Подхожда си с типографията, природата, луксозният стил, илюстрации и минимализъм.

Източник: www.designyup.com
Мъжествен илюстративен стил в дизайна
Този стил графичен дизайн е създаден да привлича вниманието на мъжете. Често се използват монохроматични нюанси на бяло, черно, синьо и сиво и изчистени очертания и линии, които директно представят посланието. Използват се удебелени шрифтове с остри ръбове, предпочитат се тъмните цветове и нюанси. Подхожда си със стилове като винтидж, луксозен, корпоративен, илюстративен, гръндж и 3Д-
Луксозен стил в графичния дизайн
Този стил носи усещане за удоволствие и комфорт, а не на стандартизирано ежедневие. Използват се златно, сребристо, кралско синьо, смарагдово зелено, бронзово, бяло. Често се използва минимализъм, в съчетание с изискани елементи. Шрифтовете са винаги елегантни, могат да бъдат курсив или модерни. Мотивите са изчистени и ясни. Подхожда си с ретро стила, с мъжествения, женствения, минималистичния.
Забавен и игрив стил в графичния дизайн
Става дума за лек, неофициален и хумористичен дизайн, който привлича вниманието не само на възрастните, а и на децата. Може да бъде реалистичен, полу-реалистичен, артистичен или анимиран. Използват се карикатури, анимации на хора, животни или предмети. Изключително цветен и шарен, може да се използват и фантазни елементи. Подходящ е в съчетание с ретро, типографския, природния, илюстративния, абстрактният и триизмерният стил.
Геометричен стил вграфичния дизайн
За този стил са характерни окръжности, кръгове, линии, ъгли и всякакви геометрични фигури със симетрични ъгли или перфектни извивки. Подхожда на корпоративния, минималистичният, изчистеният и абстрактният стил.




