Първи стъпки в Уеб дизайна
Уеб дизайнерите често мислят за процеса на уеб дизайн с акцент върху технически въпроси, като рамки, управление на код и съдържание. Но страхотният дизайн не е в това, как интегрирате бутоните за социални медии или дори гладки визуализации. Страхотният дизайн всъщност се състои в това, да се създаде процес на създаване на уебсайт, който да се приведе в съответствие с всеобхватната стратегия.
Включете се в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на уеб дизайнерите, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Добре проектираните уебсайтове, предлагат много повече от естетика. Те привличат посетители и помагат на хората да разберат продукта, компанията и брандирането, чрез различни индикатори, обхващащи визуализации, текст и взаимодействия. Това означава, че всеки елемент от вашия сайт трябва да работи за постигане на определена цел. Но как постигате този хармоничен синтез на елементи? Чрез цялостен процес на уеб дизайн, който отчита както формата, така и функцията.
Източник: www.dimabusiness.com
Идентификация на целта
В този начален етап дизайнерът, трябва да определи крайната цел на дизайна на уебсайта, обикновено в тясно сътрудничество с клиента или други заинтересовани страни. Въпросите за проучване и отговор на този етап от процеса на проектиране и разработване на уебсайтове включват: За кого е сайтът? Какво очакват да намерят или направят там? Каква е основната цел на този сайт? Трябва ли уебсайтът ясно да предава основното послание на марката? Какви конкурентни сайтове съществуват и как този сайт трябва да бъде вдъхновен от различни от тези конкуренти?
Това е най-важната част от всеки процес, на уеб разработка. Ако на тези въпроси не се отговори ясно накратко, целият проект може да започне в грешна посока. Може да е полезно да напишете, една или повече ясно определени цели или обобщение в един параграф на очакваните цели. Това ще помогне, да се постави дизайнът на правилния път. Уверете се, че сте разбрали целевата аудитория на уебсайта и развийте знания за конкуренцията си.
Източник: www.hookagency.com
Определение на обхвата
Един от най-често срещаните проблеми, които пораждат проектите за уеб дизайн, е пълзенето на обхвата. Клиентът си поставя една цел, но това постепенно се разширява, развива или променя изцяло по време на процеса на проектиране. Това не е проблем за дизайнерите, тъй като често може да доведе до повече работа. Но ако увеличените очаквания не се съчетаят от увеличение на бюджета или сроковете, проектът може бързо да стане крайно нереалистичен.
Източник: www.bwd.co.za
Създаване на Sitemap и рамки
Картата на сайта предоставя основата на всеки добре проектиран уебсайт. Той помага да се даде на уеб дизайнерите, ясна представа за информационната архитектура на уебсайта и обяснява връзките, между различните страници и елементи на съдържанието. Изграждането на сайт без карта, е като изграждане на къща без план. И това рядко се оказва добра идея. Следващата стъпка е да намерите някакво дизайнерско вдъхновение и да изградите макет на рамката. Wireframes предоставят рамка за съхранение на визуалния дизайн и елементи на съдържанието на сайта и могат да ви помогнат, да идентифицирате потенциалните предизвикателства и пропуски с Sitemap.
Въпреки че, рамката не съдържа никакви окончателни елементи на дизайна, тя действа като ръководство за това как сайтът в крайна сметка ще изглежда. Той може да действа и като вдъхновение, за форматирането на различни елементи. Някои дизайнери използват гладки инструменти като Balsamiq или Webflow, за да създадат своите рамки.
Източник: www.cdn.searchenginejournal.com
Създаване на съдържание
След като е създадена рамката на вашия уеб сайт, можете да започнете с най-важния аспект на сайта: писменото съдържание. Съдържанието служи на две основни цели:
Цел 1. Съдържанието води до ангажираност и действие – първо, съдържанието ангажира читателите и ги кара да предприемат необходимите действия, за изпълнение на целите на сайта. Това се влияе както от самото съдържание, така и от начина на представяне. Безжизнената и продължителна проза, рядко задържа вниманието на посетителите за дълго. Краткото, щрихово и интригуващо съдържание ги хваща и ги кара да кликнат върху други страници. Дори ако вашите страници се нуждаят от много съдържание и често го правят – правилно, „откъсвайки” това съдържание, като го разделяте на кратки абзаци, допълнени с визуални изображения, могат да му помогнат да запази ангажираност.
Цел 2. SEO – Съдържанието също така, повишава видимостта на сайта за търсачките. Практиката за създаване и усъвършенстване на съдържанието, за да се класира добре в търсенето, е известна като оптимизация за търсачки или SEO. Правилното определяне на вашите ключови думи и ключови фрази, е от съществено значение за успеха на всеки уебсайт. Докато търсачките стават все по-умни, така трябва да бъдат и стратегиите ви за съдържание. Ключовите думи, които искате да класирате, трябва да бъдат поставени в заглавия – колкото по-близо до началото, толкова по-добре. Съдържанието, което е добре написано, информативно и богато на ключови думи, се избира по-лесно от търсачките, като всичко това помага за по-лесното намиране на сайта.
Източник: www.5.imimg.com
Визуални елементи
И накрая, време е да създадете визуален стил за сайта. Тази част от процеса на проектиране често, ще бъде оформена от съществуващи елементи на марката, избор на цвят и лога, както е предвидено от клиента. Но това е и етапът на процеса на уеб дизайн, в който един добър уеб дизайнер наистина може да блести. Изображенията заемат по-значителна роля в уеб дизайна повече от всякога. Висококачествените изображения не само придават на уебсайта професионален вид и усещане, но и предават съобщение, те са удобни за мобилни устройства и спомагат за изграждането на доверие.
Известно е, че визуалното съдържание увеличава кликванията, ангажираността и приходите. Но повече от това, хората искат да виждат изображения на уебсайт. Изображенията не само правят една страница, да се чувства по-малко тромава и по-лесно смилаема, но също така подобряват съобщението в текста и дори могат, да предават жизненоважни съобщения, без хората дори да имат нужда да четат.
Източник: www.assets-global.website-files.com
Тестване
След като, сайтът има всички свои визуализации и съдържание, вие сте готови за тестване. Тествайте старателно всяка страница, за да се уверите, че всички връзки работят и дали уебсайтът се зарежда правилно на всички устройства и браузъри. Грешките, може да са резултат от малки грешки в кодирането и макар, че често е трудно да ги намерите и поправите, по-добре е да го направите сега, отколкото да представяте развален сайт за обществото.