Цветовете в графичния дизайн
Цветът има дълбок ефект върху човешкото поведение и емоции. Той играе основна роля във нашето визуално възприятие и влияе на реакциите ни, към света около нас. От години психолозите изучават връзката, между цветовете и емоционалната реакция. Реакциите и отношението към цветовете се различават от човек на човек, но някои цветове вдъхновяват универсален отговор.
Що се отнася до маркетинга и рекламата, цветът играе важна роля в идентичността на марката. Когато проектират лого за бизнес, графичните дизайнери винаги трябва да вземат предвид начина, по който хората интерпретират цвета, защото различните цветове изобразяват различни идеи и значения – независимо дали зрителят го осъзнава или не.
Включете се в безплатното обучение по Въведение в дизайна, където ще се запознаете с дейността на графичните дизайнери, с това какво се очаква от тях да знаят и умеят и по какви проекти работят.
Живеем в свят, пълен с изображения и послания. Те са на продуктите, които купуваме и на познати фирмени лога около нас. Тези продукти са по-ефективни заради графичния дизайн.
Източник: www.morningstarmediagroup.com
Графичният дизайн, понякога наричан и визуална комуникация, е изкуството и умението да се комбинират думи и картини, за да се предадат идеи и опит. Извършва се от хора, наречени графични дизайнери, обучени професионалисти, които знаят как да използват елементи като цвят, форма, линия и текст, за да създават ефективни съобщения за различни печатни и цифрови носители.
Графичният дизайн комбинира изображения и думи, за да предаде идеи. В нашата епоха на много разсейвания цветът все още улавя сетивата и вниманието ни. Но как дизайнерите знаят какво да използват? С течение на времето хората са направили много изследвания на цвета. Тази информация се нарича теория на цветовете, разбирането за това как цветовете се свързват един с друг и как ги виждаме. В резултат на това цветовете имат много психология, свързана с тях. Графичните дизайнери учат теорията на цветовете и я използват в работата си.
Друг полезен инструмент за дизайнерите е цветното колело, което показва цветовете помежду си. Цветното колело обикновено включва 12 нюанса. Оттенъкът е основен цвят, без да е потъмнял или изсветлял. Оттенъците включват основните цветове червено, синьо и жълто, вторичните цветове оранжево, зелено и лилаво (направени чрез смесване на основните цветове) и третичните цветове, получени чрез смесване на първичен и вторичен цвят. Когато тези цветове се използват в комбинации, могат да бъдат създадени различни ефекти.
Източник: www.shutterstock.com
Графичните дизайнери също трябва да знаят как да използват и балансират цветови комбинации. Често дизайните, ще включват само два или три цвята, тъй като твърде многото могат да създадат объркване. Цветът също има различни значения в различните култури, така че дизайнерите трябва да са наясно къде ще се вижда работата им.
Теорията на цветовете е наука и изкуство, чрез което много хора изграждат кариери, като цветни консултанти или понякога консултанти на марка. Познаването на ефекта, който цветът оказва върху повечето хора е невероятно ценен опит, който дизайнерите могат да овладеят и да предложат на своите клиенти. Нещо толкова просто като промяната на точния оттенък или наситеността на един цвят може да предизвика съвсем различно усещане.
Източник: www.dotugo.com
Цветът играе основна роля в правилното отразяване на вашата марка. Това визуално очевидно, но фино приложение оказва значително влияние върху начина, по който марката се възприема от обществеността. Когато разглеждате цветови опции за вашата марка, винаги е най-добре да разгледате други марки, за да получите ясна представа за това как цветовите схеми играят роля за възприемането на марката. Значенията на цветовете варират от култура до култура и влиянието, което вашата марка оказва върху вашата целева аудитория.
Ето списък от няколко значения за това как цветовете се интерпретират от марки:
Синьо – Сигурност, Доверие Достойно, Стабилност, Лоялност, Мъдрост, Увереност, Доверие, Любезност, Запазване, Смелост, Наука. Въпреки че синьото често се свързва с тъга, известно е също, че отразява спокойствие и отговорност.
Зелено – богатство, пари, успокояване, дървета, амбиция, издръжливост, изцеление, спокойствие, щедрост, естественост, завършеност и защита. Зеленото е много земен цвят, представляващ ново начало и растеж. От друга страна, това може да означава ревност, завист и алчност. В дизайна зеленото може, да има страхотни балансиращи и хармонизиращи ефекти. Смята се за цвета, който е най-лесен за очите. По-яркото зелено, е най-добро за отразяване на природата и енергията. По-тъмното зелено представлява стабилност и богатство.
Червено – енергия, сила, енергичност, лидерство, смелост, страст, активност, радост. Червеното често се свързва със страст и любов, както и с гняв и опасност. Когато е изложен на червено, сърдечната честота на човека се увеличава и той или тя се вълнува. В дизайна червеното може да бъде мощен цвят на акцента. По-ярките нюанси подчертават енергията и вълнението, докато по-тъмните нюанси предполагат сила и страст.
Източник: www.labelvalue.com
Жълто – оптимизъм, детски, свежест, закон, образование, арогантност. Жълтото често се свързва със смях, надежда и слънце. Зрителите са склонни да се чувстват оптимистично и весело, когато са изложени на този цвят. Въпреки това, твърде много жълто може да бъде непосилно и силно върху очите.
Розово – Романтична, Женствена, Любов, Красота. Розовото е деликатен цвят, който предизвиква невинност, сладост, игривост и женственост. Розовото е сладката страна на червения цвят.
Оранжево – весело, страст, удоволствие, ентусиазъм, очарование, креативност, забавление. Засилва чувствата на жизненост, енергия и щастие. Често се свързва в природата с променящите се сезони. В дизайна оранжевият цвят се счита за най-добрия цвят, който се използва за призоваване към действия, защото той командва вниманието.
Черно – Мощен, мистериозен, елегантност, изисканост, функционалност. Черното по същество е отсъствие на светлина и е тясно свързано с тъмнината или непознатото. Черното предполага самоконтрол и дисциплина, независимост и силна воля и създава впечатление за авторитет и сила. Свързва се и със сексуалността и съблазняването.
Виолетово – духовност, величие, богатство, амбиция. Виолетовото предполага богатство, успех и лукс. Известно е също, че насърчава творчеството, въображението и иновациите и се счита за женствен и романтичен цвят. Светло лилавите нюанси представляват женствена енергия и деликатност, както и романтични и носталгични чувства. Тъмно лилавите нюанси предизвикват чувство на мрак, тъга и безсилие.