Какво е Инфлуенсър Маркетинг?
Инфлуенсър маркетинга е част от дигиталния маркетинг микс, която се практикува от по-напреднали маркетолози. Ако вие сте начинаещ в тази сфера, най-добре за вас би било да вземете участие в безплатното онлайн обучение по Дигитален маркетинг на Маркетинг академията на Нет Ит. Този курс ще постави основите на вашите експертни умения в света на Интернет маркетинга. За да се запишете в него, посетете тази страница: https://marketingacademy.bg/index.php?q=course&id=54
Инфлуенсър Маркетингът представлява форма на маркетинг, канал за популяризация и продажба, при която въздействащи личности в социалните мрежи, привличат внимание към своя начин на живот и към използваните от тях продукти и услуги на различни компании, като по този начин реализират канал за продажба.
В днешно време е трудно да привлечеш вниманието на потребителите. Така смятат повечето брандове, тъй като потребителя е пренаситен от оригинални послания и свежи опаковки. Рекламите по телевизията, вече не могат да се похвалят с влияние, което имаха преди години. Онлайн светът е играч номер едно на пазара.
Инфлуенсър Маркетингът е начинът да въздействаш на хората, като за целта използваш известни личности в интернет. Компаниите си партнират с тези влиятелни лица, за да успеят да засилят доверието към марката си. Правилния подход се състои в препоръчването на даден продукт в онлайн средите. Когато това се прави чрез правилния канал, който стига до правилната таргет група, то мисията е успешна!
В замяна на това, инфлуенсърът получава парична компенсация или продукти от дадения бранд. 78% от потребителите са готови да направят покупка, въз основа на препоръки в социалните мрежи.
Сътрудничеството с известни личности не е ново за бизнеса, но разликата е, че инфлуенсър маркетингът се осъществява чрез обикновения човек. Благодарение на последователите си в социалните мрежи, инфлуенсърът е способен да дава препоръки за даден продукт и бранд, дори непринудено да го описва като част от ежедневната си рутина.
Защо този вид маркетинг е толкова ефективен? Защото за да повлияеш на един човек най-силно, трябва да използваш друг човек. Инфлуенсър маркетингът често се съчетава с content marketing и със social media маркетинг.
Всеки, който поиска може да бъде инфлуенсър. Това, което ги прави хората инфлуенсъри е голямата бройка от последователи в социалните мрежи. Те се разпознават лесно, защото имат стотици хиляди (някои от тях и милиони) последователи, а всички тези техни последователи са тяхната целева аудитория.
Маркетинг Академията към Нет Ит организира професионално обучение по Дигитален маркетинг, където се изучава модул Social Marketing. Повече информация, можете да намерите тук или на телефон 0700 16 004.