Как да привличаме клиенти, чрез добре обмислени имейл кампании?
Имейл маркетинг е форма на директен маркетинг, при която електронната поща се използва, като средство за изпращане на рекламни послания до определена целева група от потребители. Към изпращаните имейли, могат да се прикачат файлове с активни препратки, изображения и мултимедия.
Чрез този вид маркетинг, компаниите се стремят да имат близки контакти с клиентите си и да печелят доверието им към себе си. Според честотата на провеждане, кампаниите могат да бъдат ежедневни, седмични и месечни.
Имейл маркетингът е един от подходите в сферата на дигиталния маркетинг за събиране на клиенти и юзъри в даден сайт или онлайн магазин, за привличане на интереса на потребителите и за увеличаване на продажбите.
Преимуществата на имейл маркетинга са:
-Един списък с имейли, позволява разпространението на информация сред потенциални клиенти на сравнително ниска цена
-В сравнение с други инвестиции като изпращане по пощата, за изпращането на имейли не се изискват почти никакви средства
-Възможно е да се наблюдава възвращаемост на инвестицията с голяма точност, ако имейл маркетинга се извършва професионално
-Времето за пристигане на имейла е много кратко
-Рекламодателят може да представи своя нюзлетър на клиентите дори и без те да са го поискали, в сравнение с рекламата, базирана на сайтове, където клиентът сам решава дали да я отвори или не
-Чрез имейл маркетинга, рекламодателите достигат до голям брой хора, абонирали се чрез имейл
-Близо половината интернет потребители проверяват своята електронна поща всеки ден
Недостатъците на имейл маркетинга са:
-В зависимост от подхода към клиентите, резултатът може да бъде отрицателен
-Голяма част от тези съобщения, вече се третират като СПАМ от доставчицитe
-Събирането на база с потребителите, изисква време
Ето и няколко съвета, как да направите успешна имейл маркетингова стратегия:
-Правилна структура на имейла – покажете достатъчно явно, линковете към вашия продукт или сайт. Колкото по-лесно се стига до Вас от страна на клиентите, толкова повече от тях, ще се възползват от възможността да проверят какво предлагате.
-Минимизирайте използването на изображения – причината за това е, че голяма част от потребителите Ви няма да видят тези изображения, заради настройките на имейла си.
-Вградете опция за отписване – едно от основните неща е да направите възможно отписването на потребителите от вашата база с имейл.
-Избегнете маркирането като СПАМ – в интернет пространството излизат стандарти за СПАМ съобщенията. Какво не трябва да съдържа вашия имейл, за да не нарушава тези стандарти.
-Използвайте възможно най- малко текст – синтезирайте основното в няколко изречения. Това е просто реклама, не обстойна ретроспекция на това което предлагате. Направете кратко изложение, което да заинтересува потребителите така че да влязат на вашата уеб страница.
-Отбележете че това е непоискано търговско съобщение – важно е в заглавието или на някой от началните редове на вашето съобщение да отбележите че това е непоискано търговско съобщение за да го имат в предвид потребителите.
-Предложете полезно съдържание освен рекламата – потребителите са много по склонни да посетят сайта Ви ако им предложите полезна и интересна информация освен рекламата ви. Една от разпространените практики е да се организират томболи за потребителите който са се регистрирали от тези имели или се предлагат временни премиум акаунти. Не засипвайте потребителите с прекалено много рекламни имейли.
Ако смятате че този тип реклама е подходящ за вашият бизнес, възползвайте се от него. Направен по подходящия начин резултатите са невероятни и то с минимален бюджет. При новосъздаден бизнес това е един от златните начини за реклама. Винаги се вслушвайте в клиентите си, в техните критики и похвали и се стремете да се съобразявате с тях.
Маркетинг академията към Нет Ит, предлага обучение по модул Имейл Маркетинг. Повече информация, можете да получите на 0700 16 004 или можете да видите тук.