
Дигитален маркетинг
Всички сме на ясно колко е важен маркетинга за просперитета на една компания. Във времето на забързан технологичен подем и неограничена информираност, една фирма, ако не прави добър маркетинг, няма никакви шансове да просъществува.
Маркетинга е една огромна наука обхващаща една съвкупност от дейности имащи една единствена цел, а именно – продажба/приход. Тука влизат: проучвания на пазара – търсене и предлагане, подобряване на продукта/услугата, внасяне на иновации, разгласяване – реклама на продукта/услугата, продажби и много други съпътващи действия свързани с осъществяването на бизнес и предприемачество.
Дигиталният маркетинг, от своя страна, е един клон на маркетинга, който става все по-актуален в последно време и, разбира се, все по-важен.
Защо дигиталния маркетинг е толкова важен и става все по-актуален?
При него ние можем да получим най-точна статистика за това на колко хора е въздействала рекламата ни и каква реакция е предизвикала. Можем да получим най-точна информация, относно посоката на въздействие върху аудиторията и ако тя не ни удовлетворява да променим нещо на момента. Тези анализи се извършват с помоща на търсачките и други онлайн инструменти, повечето от които са безплатни, поне в определен обем. Т. е. ние можем да контролираме посоката на кампанията ни, в реално време. Също така една уникална само за този вид маркетинг е възможността, която той дава, за контролиране на разходите и бюджета по време на кампанията. Докато целия друг маркетинг е въпрос на хипотези и статистики от минали кампании, при дигиталния маркетинг всичко се случва на мига и ние получаваме съвсем точна информация в същия момент. Това дава възможност да сме по-флексибилни и да можем да „нагаждаме“ кампанията си спрямо реакцията на аудиторията, а с това и да контролираме бюджета си спрямо конверсията, или целите, които сме си поставили с конкретната кампания.
Какво е търсенето на специалисти в дигиталния маркетинг?
Все повече фирми осъзнават нуждата и необходимостта си от стабилен дигитален маркетинг и съответно от специалист или екип от специалисти, които да го поддържат. Дигиталния маркетинг все повече е основният канал чрез който компаниите комуникират и предоставят информация за продуктите, или услугите си на крайния клиент, както и извършват продажби. Търсенето на специалисти в тази сфера нараства с всеки изминал ден.
Какво трябва за да стана специалист по дигитален маркетинг?
Все още няма висши училища, които да подготвят специалисти по дигитален маркетинг. Още повече, че той е наука, която се развива много динамично и е нужна непрекъсната актуализация на програмата за обучение. Ние в учебен център Нет Ит предлагаме обучение по дигитален маркетинг в 2 семестъра, което е практически насочено и дава реални възможности на хората, желаещи да се реализират в тази сфера. Обучението обхваща всички части на дигиталния маркетинг, като започва от ниво начинаещи. След като успешно завършите обучението, Вие може да изберете една определена ниша от дигиталния маркетинг, в която да продължите да се развивате като: оптимизация за търсещи машини, или социални мрежи, или имейл маркетинг, или интернет реклама. Разбира се, може да изберете да се развивате в повече ниши, за да бъдете по-конкурентно способни на пазара на труда. Какъвто избор и да направите, няма да сгрешите.
Какви са възможностите за реализация на специалистите по дигитален маркетинг?
Възможностите за реализация са необятни. Един специалист по дигитален маркетинг, без разлика дали е избрал една единствена ниша или повече, може да работи като фрийленс, или на редовна работа, а за по-амбициозните е и комбинирания вариант. Практически всяка една компания, без разлика на големината й, има нужда от такъв вид специалист в състава си. В сайтовете за работа има обяви за България със заплати над 5000лв за добър SEO специалист, а стартовите заплати за начинаещи са около 1200-1500лв. Фрийленсерите, или специалистите на свободна практика, могат практически да работят, както за България, така и за клиенти от целия свят, разбира се доколкото владеят чужди езици, особенно английски. Приходите на особено в тази сфера са доста солидни и се работи със суми от 10 000лв и нагоре на месец. Разбира се, всичко зависи от опита на специалиста.
За кого е подходяща тази професия?
Тази професия е подходяща за хора, които са в крачка с модерните технологии. За тези, които искат да се развиват и да се усъвършенстват непрекъснато. Това да си добър специалист от областта на дигиталния маркетинг, означава непрекъснато да се интересуваш и да надграждаш знанията си, за да си в крачка с времето и новите тенденции в средата. Това е професия за мотивирани и будни хора, които знаят какво искат от живота и го получават.
Ако и ти си такъв, не чакай, а се запиши на курс по Дигитален маркетинг в Marketing Academy към Нет Ит и започни една блестяща кариера. Виж повече информация за обучението и датите за начало на сайта ни, или се обади на телефон: 0700 16 004.