Моден дизайн
Не е необходимо официално образование, за да се превърнете в успешен моден дизайнер, но със сигурност ще Ви бъде от голяма полза, ако изкарате практически курс по моден дизайн. За да станете моден дизайнер, трябва да притежавате комбинация от умения, като: рисуване, шиене, дизайнерски умения, познания за модната индустрия и променящите се трендове. Освен тези умения, определено, трябва да разполагате и с някои специфични личностни характеристики като упоритост и постоянност и, разбира се, талант. Също така, като начало, ще трябва да създадете стилно, модно портфолио и, не на последно място, да укрепите познанията си в сферата на бизнеса и финансите, като цяло.
Успешните модни дизайнери имат широк спектър от умения, както по-горе изброените, така и: око за цвят и текстура, способност за визуализиране на концепции в три измерения и механични умения за шиене и рязане на всички видове тъкани. Трябва постоянно да усъвършенствате своите умения. Учете се от съществуващи дизайнери, техния произход, техния стил. Познаването на това ще Ви помогне да бъдете по-добър дизайнер и след време работата Ви ще бъде възнаградена. Бъдете добри в изследването на тенденциите и намирането на вдъхновение от социалните медии, сравнаване на пазари и търговски изложения.
Ако модната индустрия Ви влече, но не знаете от къде да я „подхванете“, ето няколко стъпки през, които да минете, преди да донесете важни решения:
1. В коя област е основният Ви интерес?
Важно е да решите в коя област е основният Ви интерес. Интересувате ли се най-много от висшата мода, тържествените облекла, дамска, мъжка мода, или детски дрехи, масовия пазар или малка ниша, като например еко-? Всеки от тях има предимства и недостатъци, които трябва да проучите, преди да достигнете до окончателното си решение по кой път да продължите. Ето по-подробен списък на областите, от които можете да избирате:
- Дамско облекло;
- Дамско вечерно облекло;
- Мъжки дневни облекла;
- Мъжки вечерни облекла;
- Тинейджърско облекло;
- Спортно облекло / фитнес / облекло за свободното време;
- Трикотаж;
- Връхни дрехи;
- Булчинско облекло;
- Аксесоари;
- Дизайн на костюми за театри, филми, рекламна индустрия и търговци на дребно;
- Други.
2. Потенциални клиенти.
Направете малко проучване на пазара. Питайте хората от обкръжението си, какво им е необходимо и какви дрехи предпочитат, колко харчат за дрехи. Бъдете реалисти: ако живеете в много топла страна, ще имате голямо затруднение да продавате зимни и дебели дрехи. Огледайте се около себе си какво искат и от какво се нуждаят хората.
3. Потенциален пазар и стратегия за продаване.
В крайна сметка, всичко опира до продажби, покриване на разходи за инвестиции и най-важното – печалба. Помислете за начина на предлагане и достигане на моделите Ви до крайните клиенти. Вземайки предвид развитието на Интернет общността и модернизацията на технологията, хубаво ще бъде да имате онлайн магазин. Така ще можете да достигнете до повече клиенти. За щастие, за да направите онлайн магазин не Ви трябват големи умения по web програмиране. Можете да поръчате от фирми, или фрийленс уеб програмисти да Ви изработят или инсталират такъв. Ако разполагате с по-оскъден бюджет, потърсете в интернет, има много платформи, които предлагат да си направите магазин с минимални познания. Разбира се, след това ще трябва да разработите магазина, което е малко по-сложно, но не и невъзможно. Можете да запишете присъствено или дистанционно курс по дигитален маркетинг в Маркетинг Академи към Нет Ит и съвсем спокойно да си развивате бизнеса сами. Определено е хубаво да си направите и ателие с класическо, кокетно магазинче. Разбира се, комбинацията от двете е най-добра. След това, помислете за начини на привличане и мотивация за пазаруване на клиентите, като промоции и отстъпки.
4. Вземете пример от успешни конкуренти
Вземете вдъхновение от вашите конкуренти. Вижте какво „се харчи“. Наблюдавайте и отбележете тъканта, която използват; качество на тъканите и свойства като комфорт, дишане или нужда от полагане на специални грижи; цветове, които се продават във вашата страна и в момента. Започвайки от качествата на вашите конкуренти не е копиране: това е наблюдение. Вашите клиенти (независимо дали са купувачи за магазини или обикновени хора) искат нещо, което изглежда добре на тях. На пример, екстравагантните дрехи се обличат само няколко дни в годината, те са страхотни, но дали ще могат да Ви осигурят добри приходи? Трябва да проучите частта от индустрията, която Ви влече и да помислите как ще се впишете, с какво ще изпъкнете.
Във всеки случай, за да успеете в собствен бизнес, схванете работата си като мисия. Мисия, чиято главна цел е света да стане по-красив, по-добър, хората – по-щастливи. Вашите дрехи, трябва да предизвикват приятни емоции в хората…
Дори и да не сте се занимавали с нищо свързано с модата до сега, никога не е късно да започнете. Ако сте с предприемачески дух, интересувате се от мода, или сте изработвали дрешки за куклите си, като малки, значи е време да стартирате кариера в модния бизнес. Запишете се на курс по моден дизайн в Design Academy към Нет Ит. Там ще придобиете всички нужни умения, както и допълнителни идеи за посоката на кариерното Ви развитие. В крайна сметка, ако решите, че няма да създавате собствен бизнес, към момента, с това обучение ще Ви се отворят врати и за друго професионално развитие – да си намерите работа на добра позиция в сферата, а пък защо не и просто да си създавате дрехи за себе си и да изразите индивидуалността си чрез уникален, собствен стил. Можете да разгледате програмата за обучението тук или се обадете на телефон: 0700 16 004.