Дизайн на визитна картичка
Защо визитните картички са толкова важни за нашия бизнес и какво влияние могат да му оказват? Визитките са пример за маркетингов елемент, който е неразделна част към нашия бизнес. Ясно е, че визитната картичка не може да предаде цялата информация за дадена фирма или бизнес, но е в състояние да предаде най-важното по специфичен начин, било то визия, форма, конкретен текст или друго. Посредством визитката, можем да направим извод за имиджа на дадения бизнес, тоест това представлява първото впечатление, което остава в съзнанието на клиента. Една такава картичка може както да създаде добро впечатление, така и да наруши добрата представа за дадена компания. Както визията Ви представлява първото впечатление за това какъв човек сте, така визитката, пък е първото впечатление за бизнеса и идентичността му.
Във обучението по графичен дизайн в Дизайн академи към Нет Ит изработването на визитки се разглежда подробно практически и теоретично като част от изработването на корпоративна идентичност. Нашите лектори и специалисти в областта дават практически насоки и съвети на курсистите какво е важно и на какво трябва да обърнат внимание при дизайна на визитката. Когато изработвате дадена визитка, то трябва да съобразите нейния стил с вашия бизнес, вашия характер и въобще с вашата корпоративна идентичност. Самото създаване на визитка, е пряко свързана с дизайнерска дейност. Тук ключов елемент е креативността и съчетаване на изискванията на клиента със сферата на дейност на фирмата и стила на дизайнера.
Постепенно отразяването на бизнеса става по-важно. Всеки голям бизнес притежава своите фирмени стандарти, включващи и визията на визитните си картички. Наблюдават се все повече и повече нови материали и материи при направата на визитки. Вече се използват специални хартии, уникални текстури и тъкани, гарантиращи създаването на една уникална визитна картичка. Други такива материали са различни видове пластмаси и платове например, дори метални такива. Също така в последно време се обръща внимание на опазването на околната среда и някои браншове държат да спазят последователност и да добавят екологичен почерк и при изработването на визитните картички от природни материали. Форми, шрифтове, материали, всичко това са елементи, даващи възможността за изработка на уникална по рода си картичка. Благодарение на креативността на дизайнерите и подема в технологиите, вече е възможно да избягаме от обикновените правоъгълни картички с безвкусно оцветяване и достигнем до модерните, разчупени и креативно издържани визитки. Все пак нашата картичка е посланието, което искаме да предадем относно своята фирма.
Има няколко основни неща на които трябва да обърнем по сериозно внимание при дизайн на визитка:
– Визитките не трябва да включват прекалено много информация, а трябва да бъдат кратки, точни и ясни.
Това означава, че картичката е разбираема и ще достигне до максимално много хора. Би било интересно да има свободно поле за попълване на кратка информация или някакви детайли, от гледна точка на удобството на потенциалния клиент.
– Професионален дизайн, включващ формата и материала на изработка.
Професионалист с нужните умения би могъл да гарантира най-доброто първо впечатление. Но за впечатлението трябва да се говори предвид сферата на клиентите на нашия бизнес. Първото нещо, което се случва е да погледнем визитката, а второто е и самия допир, тоест освен за визия трябва да помислим и за физическите особености на визитната картичка. По този начин може да я направим открояваща се от останалите.Такива идеи например са заоблените ъгли в краищата, различни по големина и вид отвори, уникални размери, начини на огъване и други. Всяка една от тези технологии на изработка може да бъде приложена за нашите визитки. Както вече споменахме за изчистения дизайн, това не пречи на визитката да бъде още по-уникална. Това включва специфично кратко съобщение, препратка към личен сайт или друг елемент, разчупващ общия вид на визитката.
– Цветовете
Цветовете са от огромно значение за цялата визия, не само за визитките. Те предизвикват емоция. Те „говорят“. Те са крещящи или меки и дискретни. Те показват характер и настроение. Цветовете използвани в дизайна на визитката трябва да са съобразени с цветовете използвани в сайта, логото и другите елементи на фирмената идентичност.
– Ако нашият бизнес има конкретна цел или друга информация, би било редно това да се приложи в дизайна.
Така ще имаме запомняща се картичка с ясен замисъл.
Идеите и възможностите са необятни и можете да експериментирате до достигане на идеалния за вас вариант. Каквато визитка и да изберете, запомнете едно: от визията на визитните картички зависи и крайната визия в очите на потенциалните клиенти и бизнес партньори.
Ако искате да се научите как да направите перфектната визитка, както и много повече от това – запишете се на курс по Графичен дизайн в Design Academy към Нет Ит. Повече информация за обучението можете да откриете тук или се обадете на националния телефон: 0700 16 004